Bytt, bytt, bytt...


Bytt ut dom röda julgardinerna mot silvriga.

Solen har visat sig från sin bästa sida idag, inte gett nån VÄRME förståss. Vi har haft runt -20 grader. Jag tog på mig skoteroverallen och gick ut en vända, matade fåglarna och promenixade till svägerskan för ett kopp kaffe.
Supergod fisksoppa.
Väl hemma gjorde jag FISKSOPPA. Världens godaste!
Här kommer receptet:
Ingredienser:
50 gr smör
400 gr vit fisk (upptinad)
1 burk räkor i lag
300 gr bladspenat (fryst funkar)
10 cm purjolök
1 vitlöksklyfta
2-3 dl vitt vin (matlagnings)
3-4 dl grädde (vanlig)
2-3 msk philadephiaost
salt & peppar

Låt purjo o vitlök svettas i smöret utan att det tar färg. Tillsätt spenat och låt puttra några min. Rör ner ph.osten, slå i vin o grädde och låt sjuda i 5 min. Späd ev med spad från räkorna. Skär under tiden fisken i jämna kuber. Lägg fisken i soppan, salta och låt sjuda under lock på svag värme i ca 10 min. Smaka av.... *mums*

Servera med räkorna och aioli.

Ha en underbar fortsättning på ONSDAGEN!
See Ya
/Sara

Kommentarer
Postat av: Trolda

Ja men så FIIIIINT!!! du är så duktig på att få till det...=D Ser ut som de som går att köpa på jotex!?? Isåfall har jag likadana...såklart ;-) Har dock inte satt upp några i vardagsrummet än...är helt plötsligt 5 (!) fönster, dessutom små...finner väl nån lösning frampå =D Härligt med tulpaner oxå, även en endaste skapar skönhet o stämning =D Fisksoppan skall skrivas ner o lagas en dag, tack för det receptet =D



Trolda - kramar =D

2010-01-06 @ 16:24:03
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: milo

Ja men hallå ,var får du all energi ifrån??? Har inte ens börjat tänka på att ta bort julen än....

2010-01-07 @ 01:50:38
Postat av: Saras Inredning

Trolda: Tack rara du :) Jag har köpt mina på ellos, men det är säkert likadana för det är väl samma koncern? Det är ett elände det där när man flyttar och får FLER fönster. Är säker på att du finner en finurlig lösning =)

Milo: Hahaha.. jaja, men jag visar ju bara ett fönster =) Julgranen är kvar och julgardinerna i köket och... ja typ.. =)

2010-01-07 @ 07:42:13
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

ja usch vad det är kallt nu för tiden!

Muggen ja, åh vad man kan bli glad för en kaffemugg :)

Fint det blev med silvergardinerna, ser så ombonat och mysigt ut, fast det gör det alltid hos dig, perfekt att titta på dina bilder när man känner sig frusen!!!

Kram!

2010-01-07 @ 12:27:14
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Katten Carina

Allt som kan värma behövs i kylan.

Ha det så bra. Kram Carina

2010-01-07 @ 13:14:23
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Junitjej

Fisksoppan verkar ju vara jättegod!! Receptet måste jag bara testa någon dag.

2010-01-10 @ 20:21:33
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Kicki

Vilken underbart god soppa som du gav recept på. Jag gjorde den igår kväll och ska äta den till lunch idag med vitlöksbaguette till. Jag säger bara till alla som inte testat detta recept - gör det för det var nog en av de godaste soppor som jag lyckats åstadkomma. Tack Sara för receptet!

2010-01-15 @ 10:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0