Alltid lika trevliga FREDAG

Fredagar är nå' speciella dagar =)
Jag gillar fredagar. Av nån anledning så klär jag mig alltid liite finare när jag ska på jobbet, tar på mig högklackat (iof har jag nästan alltid det), gärna en kjol och lite rouge på kinderna. Dagen idag är så iallafall.

Det som inte är så bra idag är att jag har ingen NY rolig historia.

Fast en skoj ramsa som jag lärde mig som barn kan jag ju bjuda på.

Det är inte toppen på snoppen
som gör susen i musen
utan såsen i påsen

Inte vet jag vad ni fick lära er som barn - men det här va' iallafall va' jag höll på med.

Jag har fyndat på Café M, här i stan, som ska stänga pga att hyresvärden visst ska renovera. Det är väl iof på tiden men en jättemysig inredningsbutik och café går i graven. Har köpt massor med konstgjorda blommor, ordinarie pris 110kr och jag betalade endast en tia styck! Persikokvistor (tror jag) - bilder kommer.

Tills jag har några finfina blombilder att visa så plockar jag fram en reprismiddag.
Det här är verkligen FREDAGSLYX. Nu är vi ju LCHF:are i vår familj så vi slopar pastan och riset. Istället blir det blomkål till.



På bilderna är det även en cheesecake, men sånt sysslar ju inte jag med längre =)

Ikväll ska vi vara barnvakt åt Linn och Tess (1 och snart 3 år). Det blir ju tokspännande. Köpte ursöta plastglas åt Tess på IKEA, fyra glas på fot och fyra drickesglas. Liksom i miniformat - ja perfekt för en 3-åring. Bra muta oxå.

Imorrn är det hockey och pub som gäller - Music Corner. Rogga ska vara ROCK-DJ!!
Annonser ÖVERALLT!! Hahaha.. jaja, jag sitter då i baren och ÖNSKAR rockmusik!


Ha en underbar FREDAG!
See Ya
//Sara

Kommentarer
Postat av: Katten Carina

Dina fredagar är alltid festliga med eller utan historia. Var det sånna ramsor du fick lära dig.. Har inte hört den förut. ;)

Jag tackar så mycket och ser fram emot att få något att göra igen på dagarna, fast det blir nog jobbigt i början eftersom det är ett städjobb, sen blir det bättre.

Kram Carina

2010-01-15 @ 11:01:31
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Nina

Oj, Elfving... jag känner några Elfvings... undrar om de är släkt månne?



Jo, Jägarns pappa kokar sitt kaffe på gammaldags vis och råkade slå allt över sig. Så illa, så illa. Gamla gubbar ska brygga kaffet, anser jag. Dock bränner man sig illa på det bryggda också om man häller det över sig.



Och jag glömde vinka... sorry! Fast kanske kan jag vinka lite oftare till dig om ett antal månader :) Nyfiken? Sänd mig ett mail :)



Kram

2010-01-15 @ 12:25:31
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: EVA

Hahaha !



Åhhh så gott det där såg ut...synd bara att maken helst INTE äter lax i nån form...fast ibland får han så lov :) och jag tror jag ska knycka receptet !



Ha en underbar helg vännen !



***



KRAAAM EVA



:)

2010-01-15 @ 13:03:55
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Liza

Har inte hört ramsan förr.. men har lärt den nu!!!:D

Gillar också att klä upp mig lite extra på fredagar, det känns som om helgen blir längre då..

Ha det så kul i helgen!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2010-01-15 @ 13:52:18
URL: http://vardagslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0