Utmanad

Jag har fått en utmaning av Trolda. Västkustböna med fantastiskt god smak, alltid inspirerande blomsterbilder - hon kan verkligen få till det och det ser så mysigt ut i hennes hem.

Att visa TVÅ speciella saker. En sak jag är mest nöjd över och En sak jag är minst nöjd med .

Det var svårare än jag tänkt mig - och jag har svårt att visa bra EN sak jag är jättenöjd med.

Det får bli mina bord, köksbordet - ett IKEA bord med 4 IKEA stolar från tidigt 90-tal. Jag har sytt överdrag till stolarna och till det runda bordet finns två iläggsskivor så man kan lätt sitta 10 personer runt om. Nu är väl inte köket så stort så att det blir bekvämt, men det GÅR. Matbordet är oxå en favorit. Rosie från MIO, till det finns oxå en iläggsskiva och vi kan lätt sitta 10-12 personer runt.
image447
Sen var det då det här med den jag är minst nöjd över. Måste säga att det är vår DVD-förvaring.
image448
Guben o jag älskar film. Det är nån slags sjuka, men jag köper massor med film! Ser dom dessutom om och om igen och har flera favoriter.

Men minsann så skulle jag föredra en annan förvaring där dom inte syns och kanske bara några favoriter "just nu" framme på en tavellist.

Ja det var mina BÄSTA och SÄMSTA här hemma - för tillfället.

Nu ska man egentligen utmana fem bloggvänner - men jag är så dålig på att hälsa på er alla. Och är så glad att ni kommer hit och kikar och skriver en rad. Jag utmanar alla som vill.

Skriv gärna en rad här så jag får titta in till er och se er BÄSTA och SÄMSTA sak - då skulle jag bli 'choklad'.

Tjohoo!!

image449

Jag önskar er alla en underbar fortsättning på Påskhelgen!!

Kramar!
Vi ses
//Z

PS. Om du vill ha lösen till Zassis hemliga - maila mig.

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Din vita matgrupp är ju så fin! Vi har också beställt en köksgrupp från Mio idag. Äntligen!
Tulpanerna är ju helt ljuvliga :-)
Ha det så trevligt ikväll! Glad Påsk!

2008-03-22 @ 15:00:48
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vilka fina bord!! Det är så fräscht med vitt!
GLAD PÅSK!

2008-03-22 @ 15:37:17
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Lizaloop

zassis hemliga? det har jag missat det lät spännande det vill jag såklart ha!
Vad har du för mailadress då?
Hoppas påsken fortskrider bra hemma hos er!
Påskkramar från Lisa

2008-03-22 @ 16:04:42
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Helena

Som ett litet tips. Du vet väl om att Billy dörrar passar precis över två DVD hyllor. Och de finns ju i frostat glas så då slipper du se filmerna :0)
Ha en härlig Påsk helg.

2008-03-22 @ 16:08:47
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Ina

Vilket fint kök du har. Ett sånt bord från ikea skulle jag med vilja ha i vardagsrummet när vi någongång i framtiden gjort om det. Min brorsa har med ett sånt och de är så nöjda med det ..precis som du sa att det är så litet men kan bli så stort.
Glad påsk / Ina på sikabacken

2008-03-22 @ 20:41:01
URL: http://sikabacken.blogg.se
Postat av: Lilla Blanka

Åh vilka härliga bilder...! Dessutom är jag lite avis att du kan få dem så stora (på Blogg.se), det blir extra snyggt!
Ha en skön fortsättning på påsken!
Kram
Mia

2008-03-22 @ 23:02:44
URL: http://www.lillablanka.blogspot.com/
Postat av: Trolda

Du har det ju bara så himla underbart mysigt!!! Det är SÅ kul att få kika in hos dig...=D Och jag får sån lust att sätta mig ner där o bara mysa =D Och dvd-förvaring är väl alltid svårt att få till...Men SÅ himla fult är det iallafall inte! Och med tanke på hur härligt det nu ÄR att kolla på film (tycker ju jag oxå - naturligtvis =D) så får du väl "stå ut med eländet"...=D Ha en fin fortsatt helg!

Trolda - kramar =D

2008-03-23 @ 13:46:09
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Zassi

Nergårds-Emma: Vilken lycka! Tack tack :)
Junitjej: Tack tack och Glad Påsk till dig me'!
Lizaloop: Kolla i min profil :) Välkommen
Helena: Men så smart! Det måste jag genast kolla in! Tack för tipset :)
Ina: Jag gillar det verkligen så jag förstår din bror :)Förstår att du längtar tills rummet är klart! Kramiz
Lilla Blanka: Tack :) Aha... funkar inte det på blogspot? Ha det bra själv :)
Trolda: Hihi.. du är så välkommen! Och det här med förvaring är ju aldrig lätt, om inte annat är det väldigt lätt att välja film nu :) Kramiz/Z

2008-03-23 @ 14:27:25
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: petra

ni har så fint hemma hos er.
Dem där dvd-hyllorna är jättebra men jag håller med om att man kanske inte vill se alla filmerna. Jag tänkte köpa dörrar att sätta för våra. Skulle du inte kunna göra det. Hyllorna rymmer ju en hel del. Med snygga dörrar på blir det kanske bättre.

bara ett litet tips.
kram

2008-03-27 @ 20:39:08
URL: http://godisfrun.blogg.se
Postat av: Truffles

Ramlade in och såg att du inte ville att filmerna ska synas genom dörrarna. Nu har jag inte tittat runt så mycket på din blogg ännu, men kanske att du skulle kunna fästa ett ljust tunt tyg på insidan med hjälp av gardinspiraler? Billigare än nya dörrar blir det iallafall, alternativt kanske du kan köpa insynskydd, filmvarianten, du kan beställa detta online på: http://www.kungsfarg.se/Insynsskydd/insynsskydd.htm Själv älskar jag "Löv" "Pelargon" och "Blad" :-)

2008-04-04 @ 13:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0