Bildkavalkad

Flygplanet kommer från ellos och passar fantastisk bra på alu.bordet från Halens. Fuskrosen ser onekligen äkta ut.
Flygplan från ellos, vas med ros och lykta för värmeljus från Café M - jag passade på nu när det är utförsäljning.
Klicka på bilden kommer du till planet.
Nya fönsterlampor från ellos, körsbärskvistarna är fyndade på Café M. Till otroliga priset 10 kr / st, ordinarei 110 kr /st. Otroligt eller hur?!
Superfina fönsterlampor som jag fyndat på ellos, nu finns de bara till ordinariepris och endast guld. Mina är i silver. Körsbärskvistarna är oxå fyndade på Café M.
Klicka på bilden för att komma till lampan.


Vackra amarylliskvistar och en gigantisk vas fyndat på Café M. Amaryllis endast 10 kr/st, ordinariepris 75 kr/st. Vasen fick jag köpa för 100 kr, kostade säkert 3-400kr ordinarie.
Vackra konstgjorda amaryllis även dessa fyndade på Café M's utförsäljning. Snart åker de ner i förrådet men jag tycker de får stå framme ett tag till. Vasen kommer därifrån oxå, kraftig och helt underbar.
På rumsbordet står 3 blockljus i mörk lila, fyndade på Hemtex för 19 kr/st.
Blockljusen i mörklila passar perfekt till min duk från Indiska.
På köksbordet står en fin krona med franska liljan, den har jag köpt på Lovisa på Landet utanför Lund.
De röda julgardinerna är utbytta mot vackra linnegardiner som min mamma sytt nån gång på 50-talet. Det är egentligen kökshanddukar på löpmeter, men hon gjorde gardiner och virkade en spets. Det är jag tacksam för idag. Dessa är jag helt ENSAM om och stolt ägare av.
Klicka på bilden kommer du till Lovisa på Landet.
Jag skrev ut på skrivaren, de varor som går mest här hemma. Bäst att ha en forever-nota.
Enkel tavla att göra själv. Vågen från loppis och kronan från Magnus & Selma.
Klicka på bilden kommer du till Magnus & Selma.
På hyllan ovanför diskbänken har jag snygga SIA-damer och en liten glasurna med konstgjorda små äpplen.
Snyggisar från SIA, hamnar snart i förrådet då de är aningen juliga.
Vår i gillestugan. Ännu en körsbärskvist, men den kommer från COOP och är INTE köpt på rea. Jo, det händer att jag handlar till fullt pris..
Även i gillestugan har det blivit lite vårigare på bordet. Borta är alla julkulor och röda ljus.

Ja det var en BILDKAVALKAD som heter duga. Hoppas DU blir inspirerad.
Jag gillar att SAMLA saker, prova det. Samla på en bricka och i små grupper. Tänk 3, 5 eller 7 när du ställer saker ihop. Det är lämpligt antal utan att det ser rörigt ut. 5 ljusstakar istället för 4, 3 blockljus och två dekorationshjärtan osv osv. Har du många kannor? Ställ dom inte bara på rad utan gruppera dom t ex 3 och 3, såklart beroende på hur många du har. Prova dig fram.

Tänk GRUPPER och du ska se att det ser mer tänkt ut.

Ha nu en alldeles underbar fortsättning på LÖRDAGEN.

Själv ska jag på HOCKEY och sedan Music Corner för att lyssna på sambon som är DJ ikväll.
Det är han iof varje hockeymatch men då till matchen - ikväll är det även PUBEN som gäller.

See Ya
/Sara

Kommentarer
Postat av: Ninni

Så mycket fint..gillade gardinerna väldigt mycket!



Ha en fin lördagseftermiddag/kväll..kramen

2010-01-16 @ 15:25:35
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: johannapannan

fantastiskt härliga och inspirerande bilder! Dina gardiner är fantastiska Btw.



Jag såg ditt recept på fisksoppa här nere.. ska testa det någongång, lät jättegott. 8och enkelt för någon som inte kan laga mat.. =)

2010-01-16 @ 18:58:18
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: tussegumman

Så härligt inspirerande bilder. Nu börjar jag få lust att inreda igen! Önskar dig en fortsatt fin helg/Kramar Tussegumman

2010-01-17 @ 11:21:40
URL: http://[email protected]
Postat av: Lizaloop

Inspirerad blir man alltid av dina bilder, tycker att flygplanet var jätteläckert!

Jo du visst var muffen i bilen lisapimpad, i den nya sitter en edhardy muff med tigertatueringsmotiv!

Bilen blev såld igår, killen prutade inte ens, inte ens ville han provköra, han bara blada upp pengarna, haha! BRA köpare :)

2010-01-17 @ 12:19:08
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Vilken fin blogg du har. Besök gärna min.

2010-01-17 @ 14:24:59
URL: http://biggless.blogg.se/
Postat av: Katten Carina

Som sagt dags att fixa här hemma lite ordning och här fick man bra tips och ideer.

Ha de Kram Carina

2010-01-17 @ 16:36:21
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Trolda

Åååååååååååååååååååååååååååååh så mysigt du har det!!!! =D Och du får VERKLIGEN till det!!! Att gruppera är så viktigt inom inredning och ger effekt direkt! =D gardinerna är bara underbara! Och så kul att Mamsen gjort dem! Gillar fönsterlampan från ellos också...och flygplanet är ju bara supergulligt =D ja ALLT är så fiiiiint =D Ha en skön söndagskväll och KRAMAR!!! =D



Trolda - =D

2010-01-17 @ 20:35:01
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Trolda

Glömde ju säga att siden blommorna är riktigt fina o fynd =D



Trolda - igen ;-)

2010-01-17 @ 20:36:21
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Hi hi ja jag ska försöka att komma ihåg att fota den nya rattmuffen :)

2010-01-18 @ 14:48:16
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0