Rörigt värre

Igår var svågern här och hjälpte guben att måla ena kortsidan av huset. De monterade ställning, tvättade och målade - i detta nu monteras ställningen ner. Swisch swosch så var det gjort. SKÖNT - för vi (eeh guben) har pratat om det ända sedan före midsommar.

Vi bjöd såklart på middag som tack för hjälpen. Moussaka och Chokladcheesecake - smarrigt värre. Allt i LCHF-anda. Rödvinet ingår förståss inte i den näringscirkeln men fort har vi öppnat en flarra ändå.

Rörigt värre...
Vi är barnsligt förtjusta i film och ser massor med film närhelst tiden passar. Igårkväll låg jag vaken och såg Kill Bill Vol1 - jag gillar verkligen den filmen, trots att den är fasligt annorlunda. Annars har vi på senare tid sett The Wickerman, 2001 och Män som hatar kvinnor. Jag har läst boken och är inne på nummer 2. Jag gillar verkligen Lisbeth Salander, tuff och hård men ändå minsann en quinna där inne.

Nu kom solen fram så jag ska ta och gå ut...
Vi ses
/Sara

Kommentarer
Postat av: Liza

Go´kväll i stugan! Jag har "Män som hatar kvinnor" liggade men har inte kommit mig för att se den ännu. Blir förhoppningsvis lugnare här framöver då vi har vintrat i stugan. Känns lite vemodigt...

KRAAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2009-09-13 @ 20:07:19
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: EVA

Män som hatar kvinnor var ju superbra !

Och på fredag är det premiär på del 2... Dottern har bokat platser och biljetter, så nu hänger det bara på om maken skjuter en massa älgar och de måste slaktas och packas på fredagskvällen...brukar vara då jag står i köket och packar allt !



Jag hämtar också många fina recept från den sajten...enkelt och gott ska det vara !



***

KRAAAM EVA

2009-09-13 @ 20:28:06
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja men så UNDERBART att "vi" äntligen fått målat...;-) Här har "vi" slitit bort en uräcklig heltäckningsmatta i TRAPPAN (man kommer in i en liten hall, och där leder trappan rätt upp i vardagsrummet sen...:))och så blir det att VI får slipa den idag kanske..."VI" får gjort mycket ;-) Härliga MYSBILDER som alltid =D Ha en HÄRLIG vecka (hur fort GÅR inte helgerna...)KRAMAR!!!



Trolda - godmorgon! =D

2009-09-14 @ 07:27:43
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Katten Carina

Vilken härlig sekretär du har. Jag har en liknande fast från ikea och nyare. Men din är snyggare än min.

Ha det underbart. Kram Carina

2009-09-14 @ 15:34:10
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Anonym

hej undrar om det golvet med skrift, vart kan man få tag på det?

blev helt såld på det.

tack på förhand riktigt bra blogg. mvh mattias

2009-09-14 @ 20:34:27
Postat av: matte

vet inte om min mail kom med men annars kan du skicka den till denna. tusen tack

2009-09-14 @ 20:37:28
Postat av: Sara

Liza: ABSOLUT. Det är en höjdarbok :)

Eva: Haha... jamen jag håller tummar för älgkött ändå... filmen finns ju kvar :)

Trolda: Hahaha.. ja jösses - det här med "vi" är inte så lätt alla gånger. Men gud vad DUKTIGA "ni" är som sliter bort heltäckningsmattan, vi har en i trappen från -74 oxå - jag bävar den dagen "vi" får för oss att den ska bort.

Carina: IKEA! Hahaha.. jamen man kan göra fynd överallt =) Min gick på 500kr och jag tror inte IKEA slår det priset =)

Mattias: Nää, ingen mailadress kom med. Men golvet är köpt på Bauhaus.

2009-09-15 @ 09:59:38
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilken härlig bild!



Du klarar av att följa LCHF..jag tröttnade var såå duktig innan semestern gick ner tre kilo nästan..nu är dom tebax, suck!



Det var ganska besvärligt att följa den på jobbet, men jag funderar på om jag kan köra nån halvvariant...haha



Kramen

2009-09-15 @ 15:44:27
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja men DU har ju det bara så SUPERMYSIGT Hemma!!!!!Och visst har du SAKER, men bara FINA saker, och så får du ju "till det" med dem...bara SÅ pyssligt underbart o mysigt - så ÄR det! =D Och det är väl ok med en heltäckningsmatta som NI har gått på o slitit på...inte en lika trevlig sak när någon ANNAN anno -74 travat runt o spridit LUKT på den...men NU är den ju borta =D ha det bäst o KRAMAR!!! =D



Trolda - på väg t jobbet :)

2009-09-16 @ 09:28:27
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0