Fredag + Surströmming = Sant

En ung man gick och lade sig, kysste sin fru och somnade.
Plötsligt vaknade han och såg en äldre man i vit dräkt stå bredvid sängen.
- Vem är du och vad gör du i mitt sovrum?
- Jag är Sankte Per och du är inte i ditt sovrum, sa mannen.
- Va!? Menar du att jag har dött? Jag är ju så ung, sa mannen. Skicka mig genast tillbaka till min fru!
- Så enkelt är det inte, sa Sankte Per. Du har bara två möjligheter att komma tillbaka till jorden. Den första är som hund..
- Som hund? utbrast mannen. Nej, det passar mig inte. Vad är den andra möjligheten?
- Det är att komma tillbaka som höna, svarade Herren.
- Okej, låt mig bli en höna! bestämde mannen.

Sagt och gjort. Den unge mannen förvandlades till en vacker höna och befann han sig åter på jorden, i ett hönshus. Snart kände han en märklig känsla i bakdelen.
- Jag exploderar, tänkte han. Det här var kanske inte en så bra idé. Då kom en tupp fram till honom.
- Du måste vara den nya hönan som Sankte Per berättade om. Hur känns ditt nya liv? frågade han hönan.
- Ganska bra, men jag har en så märklig känsla, som om jag ska explodera, svarade mannen.
- Ja, skrattade tuppen, du måste lägga ett ägg!
- Och hur gör jag det? Jag har aldrig lagt ett ägg!
- Du gal högt två gånger och sen pressar du så länge du kan. Så gör alla andra hönorna, förklarade tuppen.

Mannen gol två gånger och pressade tills det inte gick mer och ut kom ett ägg!
- Det gick ju bra! Jag gör om det, tänkte mannen. Han gol igen och tryckte, och ut kom ytterligare ett ägg.
Och eftersom det kändes så bra, gjorde han det en gång till. När han gol, hörde han plötsligt en röst:
-Oskar, vakna för helvete, du skiter ju ner hela sängen!

Man kan säga att jag hann ändra fort..
Under trappen har jag förståss hunnit ändra. Det gick fort det.
Känns det inte riktigt bra i maggropen då byter saker plats.
Det är inte fel att byta plats på saker, det främjar positiva energier att
göra om då och då, kanske inte för ofta utan så där lämpligt.
Nu känner jag mig nöjd och så här får det vara ett tag nu.
Favoritljus köpt på favoritbutik.
En favoritdesigner jag har är Lena Bjerre. Kan tänka mig massor av hennes produkter.
Favoritbutiken Paisley Home säljer hennes grejjer och jag står länge och väl och suktar
och planerar och längtar. Brukar alltid önska mig presentkort där så jag kan lyxa till
det nån gång emellanåt. Den här gången har jag köpt ett Lena Bjerre ljus.
Förresten allt i den butiken skulle passa hemma hos oss. Klicka in dig på länken och njut.
Svartvit bild.
Dekorationsbollen hittar du på Magnus & Selma >>

Som kontrast kan det vara kul att leka med svart/vita bilder.
Det blir lite charmigare och lite mer gammeldags. Så här ser det ut
på skänken i gillestugan (TV-rummet).
Jag rekommenderar paint.net, gratis bildprogramvara att tanka ned från
nätet. Super och betydligt enklare än allt man kan köpa, men ändå lite
mer avancerat än vanliga paint som följer med MS Office programvaran.

Ljuslyktorna kommer från Hemtex, modell -08. Lampan från ellos, modell -95.
Svart krona i järn. Finns fåtal kvar på Magnus & Selma.
Många av er har köpt den här av mig. Svart krona i järn.
Jag skulle nog kunna trolla fram nån enstaka ifall någon är intresserad?
Maila mig isåfall: [email protected]
Alla kronor jag haft är verkligen superfina och dom passar så bra till olika
dekorationer, både ute och inne. I en blomma eller som solitär, kanske
tillsammans med några ljus eller som här med två hjärtan-på-tråd och
en liten burk med fjärilar, matchar såklart tavlorna.

Jag har köpt en LAMPA på ellos (where else), klicka HÄR >>
Med 40% rabatt kändes det okej. Tror den kommer att bli superfin här nere
i gillestugan. Det blir mer New England känsla, mer sofistikerat
och en bra kontrast till allt det lantliga, alla loppisfynden.

Ikväll ska vi äta SURSTRÖMMING *längtar*
Imorrn hoppas jag på en loppistur och på söndag är det kalajs.
Äldsta bonusfröt fyller 14.
Förra helgen såg det ut så här, när yngsta fröt fyllde 11.
Kalas på P som fyllde 11 år.
Släkt och vänner då blir huset fullt. Underbart! Det gillar jag.
Lika mycket som jag gillar att vara helt själv.

Jisös vilket mastodont-inlägg!

See Ya'
/Sara

I've redecorated under the stairs again. I've baught a wonderful candleholder from Lena Bjerre design.
My favorite boutiqe has a lot of "wants", and that is one of the objects. Check this out
PAISLEY >>

I've also ordered a lamp from ellos to get a more sofisticated New England style.
Click
here to check it out, can't wait to get it.

We have had a birthday party for the youngest kid, last saturday with friends and family.

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Ha ha ha ha ha den var bra!!



Så fint du gjort, kronar är jättefin, men jag gillar den jag köpte av dig mer, den lite rostiga, den används flitigt till olika dekorationer, just nu ovan en ros på altanen!!!



Ha en fin helg, kram kram!

2009-09-25 @ 11:34:07
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Katten Carina

ooj, där vill jag inte ligga.. :)



Lika underbart fint som vanligt och jag skulle behöva plocka bort en del på hyllorna också.



Ha det så bra. Kram Carina

2009-09-25 @ 17:12:23
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: EVA

Skulle så gärna vilja ha en krona...men den passar liksom inte in här ! Tyvärr...



Jag kör med gratisprogrammet Picasa3...många fina funktioner och skitenkelt !



Ha en underbar helg !

***

KRAAAM EVA

2009-09-25 @ 23:57:36
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha ha...ja dessa drömmar ;)

Trevlig helg gumman..easy on the surströmming va?

Jag använder 3 fotoprogram: Photoscape-gratis , Microsoft picture it-gratis , Adobe buissness edition

2009-09-26 @ 11:50:48
URL: http://duracellmorsan.blogg.se/
Postat av: JUNITJEJ

Vilken rolig historia!

2009-09-27 @ 08:53:29
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Trolda

Hahaha...alltid mysigt med dina historier! =D Och "vad var det jag sa..." ;-) Saker åter på plats!!! =D Liksom du gillar ju jag också att flytta om, dona o greja...Det ger verkligen energi o glädje till en själv, andra o Hemmet =D Och så känner man sig så NÖJD när Favorit-prylarna hamnar på en ny upplyst plats =D Lampan kommer bli jätte-snygg hos dig!=D

2009-09-27 @ 17:18:50
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha, kul...Mysigt ni verkar ha det och visst är livet på topp när huset fylls av människor man gillar? Milla:D

2009-09-28 @ 18:26:18
URL: http://colormythoughts.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0