Fredagsmys

HÄRLIGA, underbara fredag!!

Vi har dessutom bara 5-timmars arbetsdag idag vilket betyder att jag kan gå hem klockan ett. Ååh det känns himla bra.

Såklart är helgen bokad med lite av varje, imorron är det HOCKEY (hjälp) och efter det ska vi på INFLYTTNINGSFEST. Det ska bli roligt. Jag har köpt en så himla läcker fuskskinnklänning (fodral) på BikBok som jag tänkte ta, åsså hittade jag en snygg liten skinnjacka på Röda Korset som passar perfekt till. Ja jag blir helt enkelt som en ny tjej =)

Klicka gärna in på länken, klänningen fanns inte på hemsidan dock - jag köpte den på REA.

Jag gillar verkligen att köpa lite piffiga och roliga kläder, speciellt nu när jag sakta men säkert sjunker i vikt. Sedan maj har jag tappat 5,5 kg. Inte dåligt pinkat för mig som verkligen ALDRIG gillat att banta.
Ja det gör jag ju inte nu heller - jag har bara ändrat kostvanor. Smart va!

Som den helgdrinkare jag är så smakar jag såklart gärna ett glas VIN. Ikväll tänkte jag prova på det jag beställde på Systembolaget för nån vecka sen. Le Sciare (klicka på länken). Vi fick det hos goa vänner och jag gillade det verkligen så nu finns det även 2 flarror i mitt vinställ. Säkert blir det lite marinerad ost, mörk choklad och lite TV tittande ikväll.

Det händer mycket på jobbet just nu, mest tråkiga saker och kanske inget jag kan ta direkt på bloggen, men jag kan säga att vi är verkligen beroende av vad som händer med det HÄR>> (klicka).

Trånga stövlar...

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut. De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget. När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:
- De sitter på fel fot!

Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter faktiskt fel. Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en superansträngning för att sätta på dem igen.

Då säger Oscar:
- Det är inte mina stövlar!

Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.
- Ok, säger hon, vi tar av dem då!

Och sätter igång med samma träning som tidigare.
- Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.
Oscar svarar då:
- Det är inte mina stövlar, det är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem!

Fröken börjar gråta och mycket behärskat, fast bestämt sätter hon på stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter på honom jacka, mössa och halsduk och frågar:
- Var är dina vantar?

- Jag la dom i stövlarna.



Så kan det gå =)

Ha en alldeles alldeles UNDERBAR fredag med en massa mys - eller vad ni nu gör för att förgylla tillvaron.

Jamenvisstja - måste ju TIPSA om en fantastisk pryl jag köpt på Clas Ohlson.
FJÄRRSTRÖMBRYTARE till lampor, vanliga stickpropps alltså (klicka på länken).
Det är lite av ett hallelujamoment här hemma då jag är FENOMENAL på att tända lampor, men när det är kväll och läggdags då är det guben som får släcka - en hel del mutter över varför vi har så många LAMPOR tända.
Nu är det bara en knapptryckning!

See Ya
/Sara

The weekend will be filled with hockey and some PARTY. I've bought a new nice dress and a jacket. I'll be really really good looking. And of course, tonight, a lovely glas of wine, Le Sciare. Mmm...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja nu är det fredag..härligt! Jag är ledig i en månad nu känns inte fel kan jag meddela!



Stackars stackars "dagisfröken"..haha! 5,5 kg härligt härligt..själv har jag tappat bort drygt tre och det gick fort.

Känns bra när man ska flanera i bikini igen!

Ohh du kommer att bli superläcker i din nya klänning!



Ha det gott...kram kram



2009-10-30 @ 08:53:23
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ullis

HAHAHAHAH! Ha en härlig helg! Kram!

2009-10-30 @ 09:56:19
Postat av: Katten Carina

Ojj, jag känner igen mig, skor och dagis. ujuj. Den skulle passa på min blogg där det nu är lite dagisfröknar som läser.

Ha det så bra. Kram Carina

2009-10-30 @ 11:11:52
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Lizaloop

du får fota dig i kläderna sen så vi får se :)



ha en trevlig helg!

2009-10-30 @ 12:03:33
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Liza

Härlig historia! Jag har varit ledig hela dagen idag, UNDERBART SKÖNT!

Vi har mirakelströmbrytare också - perfekt för oss som gillar lampor!

Här blir det god middag och vin ikväll.. mysigt1

Ha en härlig helg!

Kram!

Liza

2009-10-30 @ 13:15:24
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Eva

Hahaha ! Vilken söt en...



Här har vi just vräkt i oss grekisk pytt och är så mätta så vi nästan spricker...inte vana att äta liiite pottis :)



Ha en härlig Halloween !



***

KRAAAM EVA

2009-10-30 @ 16:45:12
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Nilla

Har hört den förr, men den är helt underbar, skrattar gott för mig själv. Jag behövde ett gott skratt, tack.

Fredagskram

2009-10-30 @ 18:20:19
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Nina

Trevlig helg!

2009-10-30 @ 21:39:31
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0