Fredagsmys....

... och liten utmaning! Yvonne delar med sig av 7 saker om sig själv.
Och det tyckte jag var kul så här kommer SJU saker om mig - som ni kanske inte visste? Eller så kan jag ha skrivit det förr =)

1. Älskar film, framför allt action och Sci-Fi. Judge Dredd, Transformers, Mr & Mrs Smith, Long Kiss Goodnight, Crouching Tiger Hidden Dragon, Pirates of the Caribbean, Mission Impossible, A.I och många många fler finns i samligen. Jag ingen djupdykare direkt när det gäller film. Film ska underhålla enligt min mening. Jag vill känna ruschen! Inte gråta eller somna under filmen och inte våga gå att sova när jag sett filmen.

Trots detta har jag lyckats se några riktiga djuplodare –

GRÅTA = Så som i himmelen – en underbar film men inget för mig Tack!

SOMNA = Once upon a time i the west – Bedrövelse! Första 20 min följer man en fluga på en tågstation – wow så SPÄÄNNANDE. Not!

INTE SOMNA = The Ring – jag ÅNGRAR än idag att jag såg den filmen. Det tog flera månader för mig att bli människa igen.

Vissst jag gillar några snyftare också, Möt Joe Black, Seven, What’s Love Got to do with it (Tina Turner) Mask (Cher) mfl.

2. Gillar att bjuda till fest, laga 3-rättersmiddag och köpa lite speciella viner, duka fint så gästerna verkligen känner sig VÄLKOMNA....

3. Är ingen motionär precis...Men en promenad funkar alltid!

4. Har helt slutat äta PASTA och vitt bröd.

5. Spelar gärna kort frampå småtimmarna, antingen ”Canasta” eller ”Hand and Foot”

6. Läser uteslutande deckare, älskar Michael Connolly kan däremot inte med GW Persson...

7.  Barnsligt förtjust i dansbandsmusik.



Det är FREDAG och det innebär såklart även lite HUMOR (ni har säkert hört den förr)

En liten pojke frågar sin far:
-Far, jag ska skriva en uppsats i skolan. Får jag ställa dig en fråga?
-Självklart min son, fråga på!
-Vad är politik, far?
- Tja... i politiken finns det 5 folkgrupper:

1) befolkningen 
2) regeringen 
3) den ekonomiska makten 
4) arbetarklassen 
5) landets framtid

-Jag förstår inte far... Kan du förklara det för mig?
-Ok, jag använder vårt hem som exempel. Jag tjänar pengarna till det här gemensamma hushållet, alltså är jag den ekonomiska makten. Din mor administrerar och använder pengarna, hon är alltså regeringen. Vi ser efter dina behov. Du är alltså befolkningen. Din lillebror är landets framtid, och hans barnflicka är arbetarklassen. Förstår du det, min son?

- Mer eller mindre...

Om natten vaknade den lille pojken av att lillebrodern grät. Pojken gick upp för att se vad det var som var fel, och han upptäckte att lillebrodern hade bajs i blöjan. Han gick in till föräldrarnas sovrum där modern sov tungt. Så han gick till barnflickans rum, men genom nyckelhålet såg han fadern i gång med att "fixa" barnflickan. Eftersom de inte reagerade på att han knackade på dörren, gick han tillbaka till rummet och sov vidare.

Nästa morgon sa pojken till fadern:
-Nu tror jag, att jag förstår vad politik är.
-Strålande, min son! Försök att förklara det för mig med dina egna ord.
-Jag tror, att det är så här:

Medan den ekonomiska makten kn*llar arbetarklassen, snarkar och sover regeringen, befolkningen blir fullständigt ignorerad, och landets framtid står i skit upp till halsen.



Igår var jag på en BEDRÖVLIG hockeymatch!! Färjestad var det inget fel på dom pyttsade in 6 mål - inga problem. Men MODO - var i h*vete var dom nånstans?? Nån av er som var på matchen? Fruktansvärt dåligt självförtroende, helt avsaknad av ryggrad, sköt puckar lite hur som. Ingen känsla för var lagspelarna fanns. Jag var minst sagt BEDRÖVAD när vi åkte hem.

Det jag kan glädja mig åt är att det är FREDAG = fredagsmys.
Imorrn ska jag på skönhetssalong och bli sminkad = coolt och kul.
Imorrn får vi även besök av goa vänner = Party!
Har dukat och gjort så fint. Japp! Redan! Bilder kommer =)

See Ya
/Sara

It's FRIDAY - nothing more to say about that =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha ha...smart grabb det där ;)

Kan tänka mig att dina middagar är mysiga..fina saker och god mat...avis

Önskar dig en trevlig helg Kramar i massor...

2009-10-23 @ 08:28:51
URL: http://duracellmorsan.blogg.se/
Postat av: Trolda

Hahaha =D Du är väl för GO´med dina fredagshistorier!!! =D och KUL att få veta lite mer om dig, även om det ju faktiskt känns som om jag vet "allt" ;-) Kul med Gäster och dukning! =D här blir det DANSK-UMGÄNGE! =D de kommer för att stänga sommarstugan och naturligtvis blir det "party" ;-) ha en uuuuuuuuuuunderbar hleg och KRAMAR!!! =D



Trolda - äntligen freeeeedag!!!!! =D

2009-10-23 @ 09:45:25
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

härligt att få åka och bli sminkad å bortskämd!!

Själv är det jobb som gäller i helgen, men man måste ju göra det ibland oxå!!



Ha en trevlig helg!



Kram

2009-10-23 @ 10:15:25
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Katten Carina

Ja, det är skönt med freeedag!

Ha det så bra. Kram Carina

2009-10-23 @ 14:42:03
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: EVA - BLOGGÄGARINNAN :)

Hahaha ! DEN var bra...



Jag är ju ett Skellefteåfan, men MODO ligger väldigt nära hjärtat sen mååånga år ! Min bästa kompis (då vi var små) brorsa, Lasse Lindgren, flyttade ju dit från Piteå och spelade några år med MODO innan han drog till Vancouver...så då hejade vi ju friskt på MODO...och det sitter kvar än :)

Jag hörde att det kanske var "gamla" spelare på gång igen...är det verkligen det som behövs eller ??! Känns som fel sätt att satsa framåt...



Ha en underbar helg vännen ! Och du, glöggen är faktiskt inte dum alls...inte som förra årets blåbär, men på god väg...hihi !



***

KRAAAM EVA



.

2009-10-23 @ 16:04:54
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Nina

Trevlig helg!

2009-10-23 @ 20:50:03
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Liza

Men så KUL att du gillar dansbandsmusik!!!:D Det värmer en gammal dansbandvokalists hjärta!!!

Helgkram!

Liza

2009-10-23 @ 23:04:58
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Men så kul att du anammade "listan" Jag är barnsligt förtjust i såna här listor som gör att man får tänka till lite och är oambitiösa. Kul att få reda på lite mer om dig. Jag bor ju i Karlstad=Färjestad ;) Är ingen stor hockeyfan, men ska man heja på ett lag så blir det ju det. Krim läser jag mycket, men dansband...där går gränsen ;) Kram kram!

2009-10-23 @ 23:59:21
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0