Fredagen den 13e

Jag hörde på TVn imorse att fredagar överhuvudtaget inte är bra dagar att göra nåt på, helst skulle det ha varit en vilodag. Det är t ex inte lämpligt att gifta sig en fredag oavsett om det är den 13e eller inte.

Där ser man - nu är jag ju inte gift men skulle jag gifta mig tror jag det får bli en TISDAG. Det känns som en bra dag.

Sambons mamma fyller 60 år idag. Hon har fixat en lokal och igårkväll så var vi där och fixade och trixade lite. Det blir nog lite mer i eftermiddag, jag ska ta dit lite lampor och göra det mysigt så vi slipper lysrörsljuset till kvällen.



3 gamla damer satt på en bänk utanför sitt äldreboende, då en gammal man kom gåendes förbi.
Den ena gamla damen ropade: ”Vi slår vad om att vi kan gissa din aktningsvärda ålder."
Den gamle mannen sa: "Det finns inte en chans att ni kan gissa min ålder era gamla flollor."
En annan av de äldre damerna sa: "Självklart kan vi det. Bara ta av dig byxorna och kalsongerna så ska vi tala om hur gammal du är."

Mannen blev lite generad, men ivrig att motbevisa damerna drog han ner byxorna.
Damerna bad honom först gå ett par varv och sedan hoppa upp och ner ett antal gånger.

Efter en stund ropade de i kör:
"Du är 87 år gammal"
 
Stående med byxorna nere vid anklarna frågade den gamle mannen:
"Hur kunde ni gissa det?"
Damerna slog sig på knäna och tjöt av skratt samtidigt som dom unisont ropade:" Vi var ju på ditt födelsedagskalas igår!"

Imorrn är det bedrövelsehockey (igen), det går inte så bra för mitt FAVORITLAG, dom ligger typ sist i serien :(
Jaja, jag är där och stöttar iallafall.

Såg ni förresten den nya serien GLEE igårkväll? En lärare som tar sig an sångföreningen på skolan, det verkar som att han får slita häcken av sig. Hans fru verkar inte så snäll och lycklig men däremot har han en arbetskamrat som är fantastiskt trevlig och tillmötesgående =) Hon är dessutom kär i honom - fast han vet inget förståss. Jag gillade det jag såg igår så jag kommer nog att kolla fler avsnitt.

Ha en alldeles underbar FREDAG och helg!
See Ya
/Sara

Its friday the 13th, I heard on TV this morning that fridays wasn't any good days at all. You should never get married a friday.

Kommentarer
Postat av: Miafialottan

Halloj!

Jag har ett sug att skaffa ett skåp till köket, och då tänkte jag på dig... Du har ju svart bälte- inte bara i ljuslyktor- utan även i SKÅP :) Kollar runt bland dina inlägg i ämnet och ser om jag hittar lite inspiration eller nåt.

Ha så kul på kalaset ikväll!

Vi hörs snart i en telefon nära dig.

/M

2009-11-13 @ 08:49:40
Postat av: Nina

Man kan gifta sig på lördagar också :) säger jag. Vad Öviks-Jägarn säger för dag vet jag inte. Får fråga honom.



2009-11-13 @ 08:50:19
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

hoppas din karl läser dig blogg så kanske han friar snart då ;)

Ha en supertrevlig helg!

2009-11-13 @ 10:06:45
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Katten Carina

Det här låter intressant kanske händer det något snart. Den som lever får se.

Ha det så roligt på festen.

Rolig historia.

Jag tittade på Glee också. Jag håller med den verkar bra.

Ha det så bra. Kram Carina

2009-11-13 @ 10:20:39
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Anna

Ha ha ha..ääälskar dina historier :)

Fin profilbild-ny igen va?

Ha det gött i helgen..kram på dig...

2009-11-13 @ 16:10:24
URL: http://duracellmorsan.blogg.se/
Postat av: Sköna & Gröna Ting

Tackar för ett gott skratt Sara!!

Historien om dom tre damerna och norrmannen gillade hela familjen, den blev godkänd med varsit asgarv!



Matrix och Nellie kanske har funnit varandra "där uppe"?!?

Nellie var min älskade "lilla" hund som var tvungen att lämna oss förra sommaren.

Ja du, man saknar allt de små liven!



Ha en underbar helg.

Kram Marianne

2009-11-13 @ 18:53:19
URL: http://skonagrona.blogspot.com
Postat av: Trolda

Hahaha....fräcka gamla damer det där...;-) låter mysigt med kalajs o dukningsbestyr! =D Här blir det fredagsmys i Hemmets lugna vrå och det känns skönt o behövligt efter en vecka FULL av Julmarknadsbestyr!!! (går av stapeln på torsdag på mitt jobb =D) Ja Modo vill sig inte direkt i år...:( men kommer säker tebaks! Ha en underbar helg och KRAMAR!!!



trolda - tjingeling! =D

2009-11-13 @ 18:56:48
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: EVA

Hahaha ! Alltid bra med lite skratt...



Kikade in för att önska dig en trevlig helg vännen !



***

KRAAAM EVA



.

2009-11-13 @ 20:26:28
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0