Fredag, fredag!

Äntligen FREDAG! Vet ni att det har släppts en nyrelease av Fredagen den 13e, välkommen till Crystal Lake! Brrr... ABSOLUT den läskigaste film jag sett. Antagligen för att det var den första riktiga skräckis jag sett.

När jag var 14 skulle jag och min kompis Ankan (ja hon kallades så) på BIO i Bjurholm, så märkvärdigt. Jag hade tyvärr ingen aning om att Fredagen den 13e var en skräckfilm vilket hon antagligen visste.
Jag var dödsförskräckt och det var absolut det hemskaste jag sett i hela mitt liv, dessutom skulle jag inte hem utan jag skulle sova över hos henne. Pewh... ni kan ju tänka er vilken pärs.

Det här med skräckisar och jag går inte riktigt ihop, visst jag kan fascineras av skräckfilmer och vill gärna se. Men när det kommer till kritan och blir skarpt läge så minsann det där är inget för mig.
Sista skräckfilmen jag såg hette The Ring, en remake av en japansk film från 80-talet. Det tog flera månader för mig att bli människa igen efter att ha sett den. Så nu är det inga skräckisar som gäller hos oss. Action och Sci-Fi ligger högt på listan.

Såg förresten Valkyria i förrgår, med Tom Cruise. Han är såklart lika snygg som vanligt, eller nä om möjligt ännu snyggare. Filmen baseras på en verklig händelse under andra världskriget när några tyska militärer konspirerar mot Hitler och försöker ta livet av honom.
Ja man vet ju hur det slutar, lite som Titanic, men klart sevärd.

Bilbekymmer


En vacker kvinna körde sin bil genom en öde del av Texas när motorn lade av och det blev tvärstopp.

En indian kom ridande och erbjöd kvinnan att sitta upp bakom honom för en ritt till närmaste stad.


Det blev en lugn färd bortsett från att indianen var femte minut ropade ut ett "Yahoo", så att det ekade bland bergen.


Väl inne i staden lämnade indianen kvinnan vid en bensinstation med ett sista "Yahoo".

Servicemannen undrade vad kvinnan gjort för att få indianen så uppspelt?


- Ingenting. Jag bara satt bakom honom med armarna runt midjan och höll i sadelhornet för att inte ramla av.


- Damen lilla, indianer använder inte sadel!


Jag har fått tillbaka min kamera med NYTT objektiv så nu minsann ska det bli fota av!!

Imorron åker vi HIT för att sommaravsluta med jobbet! Känns helt underbart, nu har jag visserligen ett par veckor kvar innan jag tar semester, men det känns ändå bra att få en liten sommaravslutning. Fast det är ju lovat regn efter hela kusten... ...suck..

Ha en alldeles underbar fortsättning på fredagen!

F'låt att jag är så dålig på att hälsa på dig, men dina kommentarer värmer!
Ingen nämnd och ingen glömd!

Vi ses
//S
Korgen har jag gett 20 spänn för på loppis.

Kommentarer
Postat av: Trolda

Skräckfilmer göre sig icke besvär här heller (såklart...;-)) och vad MYSIGT att åka till Ulvön med jobbet =D OCH så bra med ny kamera igen =D Historien tackar man för som alltid =D ha en HÄRLIG helg där uppe och hoppas ni inte får det regnet som ÖSER ner här...



Trolda - kramar =D

2009-06-12 @ 09:23:23
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Nilla

Gillar inte heller skräckfilmer. Men gärna en fredagsfräckis, hihi.

Kram

2009-06-12 @ 16:20:55
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Liza

Här är en till som inte tycker om skräckfilmer.. ryser bara jag tänker på det! Däckar däremot gillar jag skarpt, Morden i Midsummer är precis lagom för mig!

Ha en riktigt trevlig helg du också!

Kram!

Liza

2009-06-12 @ 17:04:04
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja fyy för skräckisar kommer så väl ihåg när jag och en kompis såg Rösten inifrån herregud höll på att dö av skräck!



Vi vågade knappt gå ur bilen efteråt haha och jag vågade inte sova ensam så det blev att stanna över hos kompisen.



ha en fin helg...och hihi för historien, kram kram

2009-06-13 @ 10:51:28
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anna

asg äääääälskar dina fräckisar :)

Skräckisar kollar jag sällan på men visst funkar det om det är nån bra-fredag den 13:e typ ... ;)

Krams krams...

2009-06-14 @ 11:36:02
URL: http://duracellmorsan.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

hihi..

Hoppas att helgen varit bra så länge, för snart är den slut. Regn och rusk har det varit här idag, men det har det väl varit i hela sverige.

Passade på att göra en loppislov idag och gjorde faktist några fynd, får väl visa dom sen på bloggen!

Nu är det kaffe på maten som gäller!!



Kram kram



Lisa

2009-06-14 @ 16:33:54
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: ღDesignByMillyღ

Hejsan!

Kikar in..



Hoppas att du har haft en underbar start på nya veckan!



Kram Milly ღ

2009-06-15 @ 18:05:44
URL: http://designbymilly.blogg.se/
Postat av: M i n d i

En gång i tiden... för en himla massa år sedan... så älskade jag skräckisar... det var typ det enda jag ville se. Och filmer som Exorcisten, Fredagen den trettonde osv var favvisarna. I dag klarar jag inte sånt och håller mig till drama och kärleksfilmer istället. ;)



Kramis

M I N D I

2009-06-15 @ 18:55:47
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: Mamma millan

hej hej...mysig blogg. jo ja kan allt gilla, inte just sräck...men gärna nervprillande rysare!!



kramizz milizzz

2009-06-15 @ 20:19:27
URL: http://mammamillan4.blogspot.com
Postat av: Sara

Tack alla snälla ni som lämnar kommentarer =)



Jag är såå dålig på att lämna kommentarer hos er!

Och Mamma Millan - hos dig kan jag inte lämna alls ...suck.. får BARA felmeddelanden. Jaja, jag skulle berömma din blöjtårta. Det mest innovativa jag sett på LÄNGE!

Kramkram/Sara

2009-06-15 @ 21:11:58
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0