Matrix

Svår att få på bild, men så otroligt vacker när man lyckas.
Jag pratar inte om filmen Matrix, utan vår vackra hankatt Matrix.
Han är lat, kelsjuk, dörädd, lider av minnesförlust ibland, världens bästa, pratar som få, underbar päls och han är vår. Om man nu kan äga en katt. Vi har två.
Svår att få på bild för han gillar verkligen inte att bli fotograferad och ni som äger katt vet säkert vad jag pratar om. Kommer kameran fram  finns inte ett morrhår stilla.
In med blått i hemmet, lite rosa som accent och vips vilket mys.
I vasen står en avskuren amaryllis och den blå urnan kommer från MIO, gilleljuset har jag köpt på ICA, spegeln är ett loppisfynd, Hjärtana kommer från Korgen, en liten inredningsbutik i stan.
Lite mer vår kommer in i hemmet, trots att det fortfarande är vinter ute så känns det som att våren kan inte komma fort nog. Igår hade vi 22 minusgrader och idag är det 4 minus. Så märkligt....
Men först är det PÅSK vi väntar på.
Glaskupan kommer från MIO, hjärtat och ägget från min egen butik Magnus & Selma.
Jag har tjuvstartat lite med att fylla glaskupan med ett keramikägg, ett tyghjärta, lite dun och ljus.
Vad vore livet utan ellos? 3 2-pack på rea för 49,-/förp.
Jag gillar att fynda och på ellos kan man verkligen göra fynd. Iallafall jag.
3 st 2-pack Hortensia för 49,-/st. Skynda fynda säger jag.

Butikerna fylls med tulpaner! Underbart - det är min absoluta FAVORITBLOMMA.
Dessa har jag fått av en arbetskamrat för jag hjälpte henne med en grej.
Tusen, tusen TACK. Jag blev så glatt överraskad.
Värmeljusen förvarar jag i en zinkburk från min egen shopp, Magnus & Selma.
Så här förvarar jag värmeljusen, lådan köper du hos mig =D

Nu ska vi åka iväg till B som fyller 51. Jag har sytt ett litet hjärta och fyllt med lavendel, sen ska hon få två små stallyktor. Vi skulle få lite paj och hembakta kakor =D Gissar att det även blir HOCKEY på TV. Om vi har tur förståss.

Jisös vad bilder det blev idag. Jaja, en sista bild på underbara DUNÄGG, inför Påskan.
Dom köper du oxå hos mig såklart!
Underbara kermamikägg med dun, dom köper du i shoppen Magnus & Selma

Tack för ALLA kommentarer! Jag läser alla men är dålig på att kommentera själv.

Välkommen tillbaka för INSPIRATION.
Vi ses
//Z

Kommentarer
Postat av: Nina

Såg de fina tulpanerna och kom plötsligt på att jag har ju presentkort på blommor. Passar utmärkt nu. Tulpaner tål jag ju. Däremot inte julblommor. Jiiihaa, mot blomsterbutiken. Ligger bara ett stenkast bort :)



Ha en fin helg!

2009-01-17 @ 14:39:05
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Katten Carina

Härligt med vår och katt värme. Kan verkligen behövas i dessa kalla tider. :) Ska nog ta och kolla i skåpen efter lite egen värme. Ha en trevlig helg. Kram Carina

2009-01-17 @ 15:29:35
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Ninni

Va fint du har gjort!!



Ha en skön helg ,kramen

2009-01-17 @ 15:51:54
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Guldkant på Livet

Världens goaste Matrix!!! Vilken fin bild på honom, godingen. Så snyggt dekorerat under glaskupan och de där zinklådorna du har i butiken är verkligen läckra. Mari.

2009-01-17 @ 16:19:36
URL: http://guldkantpalivet.blogspot.com/
Postat av: Trolda

Ååh, så mycket fint du visar upp idag =D Och du har alldeles rätt...jag trivs FANTASTISKT bra, hittills det allra bästa jobbet jag någonsin haft! =D Det är så KUL att jobba...=D Och visst kan man också BO där, men SKULLE du nu få för dig att komma hit skulle jag bli OERHÖRT förnärmad om du nu inta valde att bo HÄR!!! ;-) Här finns det Hjärterum och således Stjärterum =D SÅKLART! =D Ha en trevlig födelsedagsfest och MYS med Hockeyn...Här blir det HANDOLL att kika på...VM har ju börjat! =D ha det underbart och kramar =D



Trolda - Kramkram

2009-01-17 @ 16:53:19
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: || p e r l a n

Hej hopp hallå,

Kikar in och läser ikapp! :)

Hoppas allt e på topp & du har en sanslöst skönt helg! :)

kram

2009-01-17 @ 18:27:31
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Junitjej

Vilken fin låda att förvara värmeljus i!!

2009-01-18 @ 09:33:11
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Anna

Vill ha en gammal ostkupa...vart får man tag i såna-förutom loppis då?

Kolla din mail-blev förvirrad häromdagen..ha ha (what´s new)

Kram & ha det gött gumz...

2009-01-18 @ 13:18:34
Postat av: Pialotta

Åh Julen varar än till Påska.. Ja du snart är det dags, går fortare än fort till Våren och allt fint som plockas fram då.. förstår du har en härlig tid i din butik.. Vackra saker du visar.. Jag är som du litegrann ibland.. dålig på att kommentera, men jag försöker.. Ha de gott kramar

2009-01-18 @ 17:10:43
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: MO

Jamen så söta ägg på sista bilden, har aldrig sett något liknande. Ja det känns lite konstigt att börja prata vår innan vi ens haft en riktig vinter, ingen snö o en dag hade vi 17-, morgonen efter hade vi plusgrader, märkligt.....fina bilder, o söt katt, vår hund är gärna med på foton hon sitter så fint tills vi knäppt av, kramar

2009-01-18 @ 18:29:57
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Helena

Verkligen härliga bilder du tar =) Vilken kamera har du=)? Även jag älskar katter då vi har en liten tös som är Skogskatt! Jättefint med noterna i vasen! Ha en bra vecka =) Kram / Helena

2009-01-21 @ 12:41:52
URL: http://sugarnspice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0