FREDAG


Vill du redigera bilder men har inte något bra bildredigeringsprogram?

Då föreslår jag paint.net, det här kan du ladda ner GRATIS! Och använda i tusen år.
Nu har jag fått hjälp att installera det så fråga mig inte hur man gör - det bara funkar j*vligt bra =)
Här har jag gjort en bild svart/vit. Tjusigt va?

Tolv prästkandidater står uppradade nakna i en klosterträdgård för att genomgå det slutgiltiga provet---
att se att de inte har synd i sinnet. Var och en har en lite bjällra fastknuten på den ädla delen.

En bedårande ung skönhet, klädd som hon skapades, kommer och dansar för dem, putar och bänder sig för den förste kandidaten -- ingenting händer.
Samma vid nummer två, tre, fyra och så vidare utan minsta klockklang.

När hon visar sina behag framför nummer tolv däremot, får han en så våldsam reaktion att bjällran kastas av organet, generad tar han ett steg fram och böjer sig framåt för att plocka upp den.

Då hörs elva små klockor ringa....


Ha en go FREDAG och helg och vecka....
See ya!
//Sara

TÄVLING!!
Tävla hos Sköna Gröna om denna bok:
Tävla tävla tävla. Fram till söndag den 30e.
Klicka på bilden kommer du till tävlingen!

Kommentarer
Postat av: Katten Carina

Det låter som ett bra gratisprogram. Fin bild iallafall. Kram Carina

2009-08-22 @ 08:10:15
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Veronika

Det var ett bra tips så det programmet ska jag testa att ladda ner :)

2009-08-26 @ 10:48:17
URL: http://veronikascrib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0