Fredag..


Först vill jag göra reklam för dessa underbara väskor!
Det är Karin Dahlberg som designar och syr, självklart kan du köpa dom hos Magnus & Selma, men i helgen kan du även se och köpa dem på Spinnrocken i Arnäsvall, Örnsköldsvik. Det är utställning på Arnäs Hantverk och Kultur.
Adressen dit är Klockarevägen 13 och dom har öppet 18-19 oktober 12-16.
Varmt Välkomna!!!

Bilden är från KStudio

Sedan tänkte jag ge er en liten sneakpeak på hur renoveringen går...
Just nu är det GOLVLÄGGNING som gäller.
IKEA-golv
Nää, det är inte kommungrått - det är LINBLÅ, Lady.
Såklart lite piffning, inspirerad av min kära bloggväninna TROLDA, som både har fantastiskt god smak och dessutom fyller 40 år i helgen, köpte jag likadana köksgardiner som hon.

Stort, stort GRATTIS sänder jag till Trolda som firar sin födelsedag HÄR!.
Lite mera piffning har skett i form av en ljusslinga på tallrikshyllan - där jag har finfina inredningsböcker.

Ljusslingan köpte jag ifjol på rea - hos MIO för endast 50 riksdaler.
Den passar ju tokbra här!

SIST men inte minst fredagshumor!!

En man och en kvinna hade varit gifta i trettio år.
De bestämde sig för att återuppleva sin bröllopsresa och åkte till
Florida där de hyrde en lägenhet. På morgonen vid frukostbordet efter en het natt
tittade kvinnan på sin make ömt och med lidelse och sa:

 "Vet du, det bränner lika mycket i bröstvårtorna på mig när jag ser
 dig som för trettio år sedan!"


 "Inte så konstigt", svarade maken.
"Den ena hänger i teet och den andra ligger i gröten!"


Ha en alldeles UNDERBAR fortsättning på fredagen.
Själv ska jag nu först på Posten och göra lite leveranser sedan blir det hem och skruva lite garderob.

Vi ses
//Z

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha ha !!! Gillar historien :-))

Ha en 3vlig helg !!!

2008-10-17 @ 11:57:36
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Lallis

Det är ju abra helt underbart att komma in till dig, vännen. Fina bilder och rolig läsning:)

KRAM på dig och ha en fin helg.

Kram Lallis

2008-10-17 @ 15:57:38
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Anna

ASGARV Ja man är väl där snart va ;) he he...brukar kalla grannens tuttar för sadelväskor eller blöta lovikka vantar :) Hänger så långt ner...Kram & ha en fin helg gumman!

2008-10-17 @ 20:26:24
Postat av: Trolda

Jamen du ar val bara sa himla goooo =D Jag tar mig tid fran sol o bad for att kika in hos DIG och tackar sa hjartligt for den kommande blomsterleveransen =D =D De ringde fran blomsteraffaren i ljungskilem o fragade om jag var hemma....nja inte precis svarade jag...=D jag ligger pa plajan o solar pa kanarieoarna... ;-) men sa far jag blomster nar jag kommer hem =D TUSEN TACK till dig o maken =D =D jag blev sa himla glad =D och gardinerna ar URSNYGGA!!!! men sa har vi ju sa goooo smak =D nu blir det till att slappa nan timma innan kvallens dinering =D har vart o badat hela dagen nu o vattnet ar ljummet =D vi har det fantastiskt underbart o harligt! sambon halsar oxa till er bada och tuuuuuusen tack =D



Trolda - med bamsekramar fran Maspalomas, Gran Canaria =D

2008-10-18 @ 16:55:47
Postat av: GULDKANT PÅ LIVET

Tänk va mysigt det blir med ljusslingor och vilka helläckra väskor!!! Kommunalgrått, hi hi, ja då lät den rätta beskrivningen men inbjudande, blir såå fint! Mari.

2008-10-19 @ 17:29:03
URL: http://guldkantpalivet.blogspot.com
Postat av: Liza

Snygga gardiner!! Det är alltid kul att förändra!! -Söker julgardiner (redan) kan inte fatta att det ska vara så svårt att hitta!

Spännande med renoveringen.. fler bilder emotses!!

KRAAAAAAAAAM!

Liza

2008-10-19 @ 20:50:23
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Alina

Nice blogg du har!! :)

2008-10-19 @ 20:57:22
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hei..

Rigtige fine gardine, dejlige farver:-)

Rigtig spændende med renoveringen, håber at se flere billeder der fra..Ljusslinga på tallrikshyllan ble rigtigt flot.

Ønsker dig og dine kære en god uge.

Kram Dorthe

2008-10-19 @ 21:13:07
Postat av: Lizaloop

Tack för komplimangen om headern, så klart att halloweenhögtiden skall synas även på bloggen ;)

Kom gärna och ge mig råd... (se nytt inlägg)

2008-10-20 @ 14:05:51
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Liza

Har fått min leverans och är helnöjd!! Är så glad!!

TACK!

KRAAAAAAAAAAAM!

Liza

2008-10-21 @ 23:32:04
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Ninni

Kommer att bli skitsnyggt hos er..fast ni har det ju redan görfint!



Goo historia den fick jag på mejl häromdan.



En sån ljusslinga har jag med..den lyser så fint så fint, men min är inte uppe just nu...



kramen

2008-10-22 @ 09:57:46
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0