Hallå!

Vilka är ni? 108 (ETTHUNDRAÅTTA) besök på en och samma dag och bara TVÅ som lämnar en kommentar?

Jisös - jaja... det år man stå ut med som BLOGGERSKA att det bara är ett fåtal som lämnar kommentarer och kanske egentligen bara dom man redan "känner". För så är det juh =D
Det gör absolut INGENTING - jag VILL att ni ska komma hit och läsa och inspireras. Men det skulle faktiskt vara ganska ROLIGT om nån av alla "anonyma" skrev nåt oxå =D
Näähäädu, känn INGEN press.

Nu till något HELT annat.
Jag har genom jobbet en Sjukvårdsförsäkring/Grupp/KOMPLETT hos Länsförsäkringar, men jag har upptäckt att den är bara bra om man dör, och förresten vet jag ju inte om den funkar då heller för jag är ju inte död !

Igår morse vaknade jag 07:23, släppte in/ut katterna, matade fåglarna, tände faktiskt lite ljuslyktor på bron - den tiden på dygnet en söndag har inte ens solen vaknat. Kände allt att jag inte riktigt "rekat" igång än men jaja, det ordnar sig nog. Det blev inte bättre under dagen, snarare sämre, ryggen är förskjuten på nåt märkligt sätt. Bäckenet har liksom vridit till sig så jag ser ut som lutande tornet i Piza när jag står och går, eller går och går, jag kan knappt gå, egentligen inte stå eller sitta heller utan jag ligger HELST på rygg.

Men även om jag har en överseende arbetsgivare och jag gärna kan ligga och vila så - njae - det är väl inte riktigt vad man gör på arbetet?!

Nu undrar ni säkert varför jag gick på jobbet över huvudtaget, men det är så att min stora stora idol Magnus WERNBLOM ska få sin avtackning ikväll innan Modomatchen. Och innan jag missar en sån grej är jag död!

Åter till Sjukvårdsförsäkringen. Man ska kunna ringa ett 020-nummer, snabbt få hjälp och tid hos en läkare och om det behövs remiss vidare. Ringde imorse strax efter 9-tiden och fick prata med en sköterska som skulle försöka hjälpa mig.

Jag beskriv mitt problem och sa att det är ganska akut för jag kan inte sitta/stå/gå normalt så jag behöver hjälp NU.

-Jaa, Örnsköldsvik? Var ligger närmaste stad? Undrar hon.
-Que, ja det är ju Örnsköldsvik som är MIN närmaste stora stad?! (va f*n menar männskan?)
-Hmm... Nej vi verkar inte ha ngn läkare i Övik, skulle du kunna tänka dig att åka till Östersund?
-Nää, jag är lessen men det är lite för långt.
-Jaha, Sundsvall då? Hur långt är det till Sundsvall?
-Ja, det är väl en 14-15 mil dit och 12 mil till Umeå så det är inte aktuellt. Nog måste det väl finnas läkare här i Övik du kan skicka mig till?! (Herregud, inkompetenta *?=/&% - hinner jag tänka....) *sorry*
-Jaa, nu hittar jag, Human Resurs verkar vi ha i Övik.
-Bra!
-Ja, men då bokar jag in dig hos en läkare på Human Resurs så återkommer jag till dig med en tid.
-Toppen!!, säger jag. Vad glad jag blir. Tack då, Hej!

Nu förväntar jag mig att om ungefär 2 timmar ska jag ha en läkartid så detta blir fixat i eftermiddag.
Jag har ju faktiskt en SJUKVÅRDSFÖRSÄKRING, som jag minsann betalar en hundring för varje månad ungefär.

Får tips av en jobbarkompis att ringa till en kiropraktiker, så det gör jag - onsdag 08.30 får jag komma dit. Pewh...

Väntar och väntar och väntar - hela dagen känns det som, på att sköterskan från Länsförsäkringar ska ringa.

Icke!

Strax efter fyra ringer jag för att kolla hur det går med min tid.
Får nu prata med en ny sköterska.
Förklarar mitt problem och säger att jag redan varit i kontakt med en kvinna som skulle hjälpa mig och återkomma med en tid.
-Nej men snälla du, säger sköterskan, så fungerar det inte. Och måndagar vet du då har vi så mycket så då återkommer vi ALDRIG med en läkartid, det tar ju flera dagar att få en läkartid.
-??!!!()&(%TK)=J??
-Okej, säger jag, men nu har jag ordnat tid själv hos en kiropraktiker och om jag läser era villkor så verkar det som att jag kan boka privat själv men att jag måste få godkänt av Länsförsäkringar för att få ersättning för kostnaderna.
-Ja, men visst. Säger hon. Men då måste du prata med Länsförskäringar, alltså försäkringsbolaget. Jag kan koppla in dig på slingan om du vill?
-Hmm nja, det kan du kanske göra?
Tut tut, tut tut, tut tut...
-Birgitta Länsförsäkringar vad kan jag hjälpa dig med.
Jag drar hela historien igen och förklarar att jag vill ha godkänt av er för att kunna få gå till kiropraktikern.
-Nej, men snälla du, säger Birgitta, så fungerar det inte. Vet du du måste ha remiss från en läkare först och det kan inte jag hjälpa dig med utan det gör sköterskorna, bla bla bla.....

Jag tror jag slutade lyssna där..

-Joo, jag vet för jag har varit i kontakt med två sköterskor idag, men det gick inte att få läkartid och jag kan inte vänta flera dagar, en vecka, på att få komma till en läkare som sedan ska ge mig en remiss nånstans. Jag måste få HJÄLP nu!!
-Nej, men snälla du så fungerar det inte.
-Tack, då är jag nöjd. Hej!

Jag är generellt allergisk mot MEN SNÄLLA DU. Det är bara lilla som fattas så är det komplett och mitt huvud exploderar som på en tecknad film.

Kommer att säga upp min försäkring för den verkar inte hjälpa mig.

Ska nu gå och se Magnus bli avtackad, sedan tar jag bilen hem och lägger mig i soffan och lyssnar på matchen på radion istället. Stannar hemma imorron och vilar ryggen och längtar till ONSDAG morron när jag får komma till MIN kiropraktiker som kan hjälpa mig och min rygg.

Gissar att jag fått bättre hjälp om jag ringt vårdcentralen direkt och fått hjälp för mina SKATTEPENGAR än som nu surt förvärvade slantar som är BORTKASTADE på en Sjukvårdsförsäkring.

Va?! VA?!! VA?! Ska det vara så här?!! VA?! Va?? Nä, soptunnan direkt!

3.5 Sjukgymnastik samt behandling hos naprapat eller kiropraktor
Ersättning lämnas för kostnader som avser behandling hos antingen legitimerad sjukgymnast, legitimerad naprapat eller legitimerad kiropraktor efter remiss från läkare. Försäkringen ersätter sammanlagt högst tio behandlingstillfällen. Behandling i privat regi ska godkännas av Länsförsäkringar i förväg.

Nu till nåt betydligt roligare!!
Jag är med och tävlar om ett presentkort hos Bemz.
Klicka in på länken och hjälp mig =D
http://bemz.typepad.com/itsacoverup/2008/11/vote-here-to-help-choose-a-winner.html
Eller rösta på vilken ni vill.

Tack snälla ni för att ni iddes läsa ända hit och jag hoppas
att ni fick er ett gott skratt
att ni INTE har Sjukvårdsförsäkring hos Länsförsäkringar
att ni skänker mig snälla tankar så värken försvinner
att ni HEJJAR på Modo ikväll som spelar mot Skellefteå
att ni röstar på mitt bidrag hos Bemz
att ni skriver en rar kommentar hos mig

Vi ses
//Z

Kommentarer
Postat av: Nina

Erkänner!



Jag var hit och blev störd så jag klickade bort sidan... och så blev det en besökare utan att säga nåt. Men de andra gångerna är inte jag :)

2008-11-17 @ 19:43:13
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilken historia !!!!



Hmm måste erkänna jag håller på Skellefteå !!!



Må så gott :-)

2008-11-17 @ 20:15:18
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Var också och "takcade av" Magnus Wernblom, lite rörd blev man ;) Synd att resten av matchen inte var så bra. Bra att du for hem och vilade.



Hoppas det går bra och att du blir bättre i ryggen.

2008-11-17 @ 21:28:39
Postat av: Lilla jag

Hej, jag kikar in här ibland :)

2008-11-17 @ 22:03:53
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hoppas värken är borta :( jobbigt att ha värk...anonyma kommentarer går väl an om dom är på en bra nivå..;)

2008-11-18 @ 08:32:10
Postat av: Katten Carina

Jag kommer hit ibland och bara tittar för ibland har jag inget att skriva.. Kan bli så. Men vilken historia, hoppas din rygg blir bättre för ryggont är inte att leka med. Krya på dig och ha det så bra. Kram Carina

2008-11-18 @ 11:12:16
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Lallis

Goisen; jag skriver varje gång som jag är här inne hos dig:)

Och så hoppas jag att värken går över snart, för sådant kan man vara utan. Uschiannamej ; det gör till ohc med ont i mig n är jag hör det.

Varm kram!

2008-11-18 @ 16:22:48
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Meen! Ska det behöva vara så himla krångligt!?!?! Skulle ta mig en funderare jag...Hoppas du blir bättre snart men det brukar ju ta sin tid!



Oftast lämnar jag ett tassavtryck efter mig när jag besöker andra; men visst, händer väl att jag missar också...f´låt!

2008-11-18 @ 17:36:29
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Trolda

Du leder omröstningen kan jag meddela...;-) Och UTAN att vara partisk hade du absolut den MYSIGASTE bilden, och MYSIGASTE förklaringen =D så är det! Och som du vet så kommenterar ju jag alltid =D (duktiga o rara lilla jag...=D) Jag förstår din vrede o frustration över den obefintliga försäkringen...Man blir bara så paff att få sådana "UNDERBARA" besked i telefon och bollas hit o dit. Hoppas nu din rygg fixar sig!!!Det är inte kul alls att ha ont, stackars dig! Många krya på dej kramar från Blogg-bästisen ;-)



Trolda - =D

2008-11-18 @ 19:36:26
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hej! samma här över 100 besök / dag och ingen skriver ett jota :-) skulle vara kul om alla skrev nåt men iof är man ju själv, kikar in och går ut :-)



Kramar

katarina

2008-11-19 @ 11:02:31
URL: http://katarinasdag.blogspot.com
Postat av: Frida

Jag är en av de anonyma läsarna som inte alltid skriver. Har inte alltid den tiden, men nu måste man ju skriva en trudelutt och ge sig tillkänna! :-)

2008-11-19 @ 20:48:20
URL: http://husmusen.blogg.se/
Postat av: Liza

Mig känner du ju!!

Men du ryggen verkar inte BRA! Känner igen problemet och hoppas verkligen att du fått hjälp och att du mår bättre!

KRAAAAAAAAAAM!

Liza

2008-11-19 @ 22:46:20
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fyyy fanken! Jag förstår att du blev tokig!!! Jag önskar dig en riktigt härlig helg och röstar självklart på dig :) KRAM!!!

2008-11-21 @ 15:21:22
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0