Fortsättning...

Tack alla goa som nu lämnat kommentarer :)
Och som RÖSTAT på mig på Bemz blogg.

Imorse var jag hos kiropraktikern. Jag var toknervös och rädd för att det skulle göra ont och att jag skulle gå av mitten efter att ha varit där.

Nej, nej - inte alls.

Jag fick massage och förmaningar om att jag gått på tok för länge med "det här", ungefär ett år gissade han. Jag är alldeles stenhård i alla muskler i ryggen och innan han kunde göra ngn behandling så skulle jag få massage så att det blev bättre blodgenomströmning i alla muskler.

Mmmmmmassage....

Sen kom nästa karl och sa väl ungefär samma sak. -Jaa, jag hörde att du gått lite för länge med det här och att du har väldigt hårda muskler. Jag ska sätta fast lite akupunkturnålar på dig så att dina muskler blir ännu mer avslappnade.
-Så får du ligga här och slappna av så kommer jag in och tittar till dig på en liten stund.

En i huvvet, en på varje näve, en vid varje häl (ungefär jag såg inte), sen kändes det som 7-8 nålar på ryggen, men vad vet jag.
Spänd som en fiol, svårt att slappna av, värk, värk och mera värk i höger höft, eller bäcken eller vad det nu är...
Soft musik och joo minsann kanske jag kan slappna av ändå..

Då kommer HAN in och frågar hur det känns? -Mmmm... bja, svarar jag.
Snipp, snapp så var lugnet slut.
Satan i gatan så ONT det gjorde, han vred ett halvt varv (eller åt) på varenda nålj*vel och jag trodde jag skulle dö!!

Herregud! Hur ska jag nånsin kunna slappna av? Kan det vara så här att bli torterad?
Efter en liten stund infinner sig lugnet igen och jag hoppas vid Gud att HAN aldrig kommer tebaxt.

Det gör han ju, snurrar inget utan tar bara bort nålarna och säger att han ska stretcha mig lite. Geeiik!!
Stretcha? Jag är ju stel som en stör, jag kan ju knappt torka mig i rumpan när jag vart på toa!!
Stretcha??!! ..suck..

Vi stretchar litegrann...

600 spänn! Tack!
Ska tillbaka imorrn 16.00.

Har varit hemma idag och minsann ringde dom inte från Länsförsäkringar och meddelade att jag har en tid hos allmänläkaren 08.30 imorron bitti på Human Resurs i Övik.
Tack för det!


(Klicka på bilden)
Hit ska jag ta mig ikväll på VINLOTTERI. Nu har vi haft världens uppehåll men ska nu äntligen träffas igen.
Vi är fem tjejer som ses 1 gång i månaden och lottar vin.
Här är tre av oss.

Det är vi som fyllt/fyller 40 i år. Den här bilden är från vårt 120 årskalas vi hade i höst.

Nu har jag suttit länge nog.... Slänger mig i soffan!

Vi ses
//Z

Kommentarer
Postat av: Åsa

Lycka till i vinlotteriet !!

2008-11-19 @ 21:25:06
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ibland är det dyrt att bli plågad (tandis är ett bra exempel på hög minutkostnad) men du hade i allafall tur att få massage först. Fast det kanske hade varit bättre att börja med det onda. Vinlotteri låter najs, håller tummarna för att du får med dig ett par pavor hem. Själv får jag inte njuta av gott vin på ett bra tag men det är det väl värt. Kram

2008-11-19 @ 21:52:23
URL: http://klasegon.blogg.se/nummertva
Postat av: Åsa

Ibland är det dyrt att bli plågad (tandis är ett bra exempel på hög minutkostnad) men du hade i allafall tur att få massage först. Fast det kanske hade varit bättre att börja med det onda. Vinlotteri låter najs, håller tummarna för att du får med dig ett par pavor hem. Själv får jag inte njuta av gott vin på ett bra tag men det är det väl värt. Kram

2008-11-19 @ 21:55:57
URL: http://klasegon.blogg.se/nummertva
Postat av: Liza

AJJJJJJ! Det gjorde ont bara att läsa det här.. jag har världens nålskräck och vägrar gå med på akupunkturbehandling!! Tro mig minst 6 sjukgymnaster har försökt övertala mig.. jag totalvägrar!!

Håller tummarna för att du får hjälp imorgon.. jag gissar att du får remiss till sjukgymnastik åsså nåt piller så att du kan slappna av!!

Hoppas du vann ikväll!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2008-11-19 @ 23:13:41
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: milo

jaha, så ska jag då kommentera f första gången, tittar ju ofta in utan att göra det. Måste ju bara säga det, fan vilka fräscha 40-åringar!! =)

2008-11-19 @ 23:30:34
Postat av: Sara

Åsa: Tack :) Men jag vann tyvärr inget.

Åsa (Klasegon): Nää, jag vann inget. Men hallå nummer två!! Åh vilken lycka!! GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS :) LYCKA

Liza: Så länge man inte ser tycker jag det går bra :) Men jag förstår din rädsla. Ingen sjukgymnastik - men däremot piller (man blir glad av) fniss

Milo: Hallelujahmoment!!! Jisös! Fantastiskt! Du är inte bara snygg du är duktig oxå!! Hihi.. Härligt nu kan du kommentera HELA tiden. Todeloo

2008-11-20 @ 12:25:09
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du får en trevlig dag! :)

2008-11-20 @ 12:27:47
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Ninni

AJ AJ..ja nålarna brukar göra ont om man har ont...då hjälper dom!



Men en gång är ingen gång och det är ju inte direkt gratis.

Jag går hos min kiropraktor för underhåll två gånger per år, sen brukar jag få gå dit om det blir nåt akut!



Hoppas ni hade kul på vinkvälllen..kramen



2008-11-20 @ 15:07:07
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Marina

Den dom sätter i huvudet är inte rolig..Jag bad min sjukgymnast att INTE göra det för jag vart så yr i skallen och illamående efter det..

Hoppas att behandlingen hjälper...

2008-11-20 @ 21:10:56
Postat av: Plogflickan

Kul med 120 årkalaset! Perfekt om man kan slå ihop det!

2008-11-21 @ 07:54:19
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppas på att behandlingen blir bra..men stretcha hua........ingen historia..återkommer ;)

2008-11-21 @ 08:27:52
Postat av: Lizaloop

Jag var såklart in och röstade på dig jag oxå, tycker du är en självklar vinnare!!

2008-11-21 @ 10:57:01
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Sara

Emmiealina: Tack, tack :)

Ninni: Ja hu, det gör ont som s*tan! Alltså när han vrider på dom så tror jag att jag ska dö. Det blir tredje gången på måndag = ruinerad.

Marina: Ojdå?! Jag tycker dom i tummarna är värst, faktiskt den i huvvet känns inte alls - hmm, så olika :)

Plogflickan: Mycket lyckat var det. Och mycket roliga människor som man annars inte skulle träffat eftersom vi slog ihop släkt och vänner från alla håll. Kan rekommenderas :)

Anna: Joo, det blir bättre och bättre och jag håller med, strecha HUALIGEN!!

Lizaloop: Tack snälla du :) Hihi...

2008-11-21 @ 15:34:58
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Trolda

Vilken härlig trio!!! Förstår om ni har kul tillsammans=D Och hoppas nu att din rygg är bättre så att du kan njuta av ledig helg =D



Trolda - krya på dej kramar =D

2008-11-21 @ 17:59:52
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Lallis

Aj! Som sjutton. Men hoppas att det hjälper på sikt. Eller något.

KRAmis ,vännen.

2008-11-21 @ 20:49:50
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Sara

Trolda: Åh vi har så roligt :)

Nää, ryggen är ett riktigt elände :(

Kramkram

Lallis: Jaa, jag tror det :) Tack!

2008-11-21 @ 21:22:30
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Sara

Trolda: Åh vi har så roligt :)

Nää, ryggen är ett riktigt elände :(

Kramkram

Lallis: Jaa, jag tror det :) Tack!

2008-11-21 @ 21:22:36
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0