Olivgrönt...

Alltså !! Tack ALLA för så jättegoa kommentarer. Nu hinner jag inte svara på alla denna gång. Tänkte ikväll fotografera gardinerna så att de verkligen kommer till sin rätt och visar rätt färg.

Helt omöjligt! Jag fotar, kollar, redigerar, ändrar lampan, kör med blixt, utan blixt... Nää, det går inte att få till färgen som är i verkligheten. Dom skimrar mot guld, kanske lite orange - speciellt i solljus (eller med blixt), så jag lägger ner just den idén att försöka visa, för det gåår inte =)

Ni får helt enkelt nöja er med en annan bild från matrummet.

Jag ska skicka in kameran för rengöring och fixning så att den är i topptrim till bröllopet i februari. Inte mitt eget utan gubens lillasyster ska gifta sig !

Olivgrönt..
Idag köpte jag en jättesöt klänning på KappAhl på rea eller rättare sagt HALVA reapriset, jag får sms från KappAhl om olika rabatter. Har nog nån gång lämnat mitt mobilnummer för att få 25% och det funkar ju alldeles lysande för jag får rabatt-SMS hela tiden =)
Klänningen har kostat 299,- men efter rea och halva reapriset så kostade den endast 74,50 !

Ha!! Är inte det ett kap så säg?

Imorrn ska jag på vinlotteri *lycka*. Vi ska få komma redan vid femtiden och bli bjuden på nåt lite matigare. Jag längtar - det är toklängesen jag träffade brudarna *vink* *vink*

Ikväll ids jag inte göra så mycket, känner mig toklat... Tror jag ska sätta på en DVD-film eller nåt annat onyttigt och äta bapelsiner!

Ha det alldeles underbart där ute och TACK för att ni skriver och kommenterar hos mig trots att jag själv är dålig på att hälsa på er just nu!

Visstja - jag fick en fråga hur jag bar mig åt med bilderna och sånt för att få det att se så mysigt ut.

Joo, för det första är jag ju en mysig person, så det tror jag är viktigt *blink* *blink*
Sen är det bra med lite varma färger och LJUS, man kan aldrig få för mycket ljus.
En och annan lampa lite här och var myser oxå till det.
Att arrangera pryttlarna man har (i överflöd) i små grupper gör det hela oxå mycket mysigare.
Pröva att ställa sakerna tre och tre, kanske tre ljusstar eller tre ljus i "klump". Det ser genast mer "samlat" ut - och tänder man dessutom ljusen så blir det MYYS!

Nu är jag inte världsbäst själv på att samla ihop sakerna i små rara grupper här och där, men jag försöker verkligen att TÄNKA så. Det brukar funka faktiskt.

Samla ihop grejjerna helt enkelt och sprid inte ut dom på rad, gör hellre små grupper.

När jag nu samlat och arrangerat och fotat och grejjat så tankar jag ur kameran och trixar med bilderna i PhotoShop (Tack snälla guben), jag är absolut ingen hejjare på det för allt ska gå så fort och jag har inte tid att lära mig en massa, men jag sitter gärna och grejjar ett tag tills jag är nöjd.
Jag har lärt mig att ha en färg på bakgrunden, sen klipper jag och klistrar in delar av korten, ändrar storlek och fixar. Sparar och lägger ut på bloggen! Swisch swosch....

Kram till Er!!
Vi ses
//Z

PS. Anna vad glad jag blir att du hälsar på mig =) Kan du inte lämna lite info på min e-mail?

Jajust.. jag har en ny header - ser du den inte högerklicka välj Uppdatera...

Kommentarer
Postat av: Trolda

Ååååh så mysigt du har det!!! =D Och så mysigt att du INSER att MYSIGA personer bara HAR det mysigt...=D HÄRLIGT med klänningsfynd =D du blir säkert festens STJÄRNA i den...(men man får ju inte konkurrera FÖR mycket med självaste BRUDEN...=D) Din "header" är så snygg! Kul med tips på "ansamlingar"...det blir så bra om man får ihop grejorna "i stil"...Ha en fin kväll!Kram!

Trolda - Ultra-mysig - OCKSÅ =D

2008-01-16 @ 20:49:53
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Maria

Ja, DU är nog MYSIG!! =)

2008-01-16 @ 21:09:42
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Karin/Theasrum

Nya headern var det första jag såg - SNYGG!!!!

2008-01-16 @ 22:19:56
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ja du är en riktig mys tjej du! :) Härlig header!
Tråkigt att du inte får till fotot på gardinen.. ibland vill verkligen inte ljuset som en annan! :)
kram kram

2008-01-17 @ 09:58:14
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Lizaloop

Det är väl bara helt enkelt så att det är precis så mysigt som det ser ut på bilderna hemma hos dig :) det tror jag!
Det blev super med den nya headern!!
Ha en bra dag!
Kram Lisa

2008-01-17 @ 10:33:13
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: EVA

Supersnygg header !!! Väldigt fina bilder...
*
Och visst är det som Lizaloop säger...det ÄR så mysigt !!!
Och vilket härligt billigt fynd...me like !
***
KRAM EVA

2008-01-17 @ 10:44:37
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Marina

Om du undrar så var det jag som var in och kollade läget när jag var på semester...
Det var ju jätte billigt för en klänning..Skulle oxå vilja göra såna kap!!!
Nu ska jag kika in på Ikea innan jag går till jobbet!!Ha en bra dag!

2008-01-17 @ 13:00:19
URL: http://marinasblogg.se
Postat av: MO

Ja du har så rätt när det gäller myspys, levande ljus är ju en riktig stämningshöjare o gärna många, jag är ju mycket för tre, så det passar mig bra..kram

2008-01-17 @ 18:43:13
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Liza

Här kommer en trea till! Nog är du en mysig person alltid det syns på dina bilder!!!:D
Vilket reafynd du gjort! Då blir man glad!!
Headern var det första jag såg - SNYGG/MYSIG!
KRAM!

2008-01-17 @ 21:05:15
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Jessan

Du har alltid så himla mysiga bilder! och headern är jättefin ! Du inspirerar! Din blogg är härlig att vila ögonen på....ha en underbar helg! / Kramar Jessan
ps: det blir väl fredagsfräckis? ett inslag som jag uppskattar mkt. Det livar upp! *ler stort* )ds

2008-01-18 @ 00:00:51
URL: http://undermittkorsbarstrad.blogspot.com
Postat av: Auriana

Japp.. Alltid myspysigt här inne hos dig.
Håller med att det är svårt att få fäger att se ut som i verkligheten. Jag har det problemet när jag fotar mina tavlor.. Dom som ser dom i verkligheten sen tycker att färgerna inte kommer till sin rätt på foto..
Ha en skön fredag.
Kram
Auriana

2008-01-18 @ 08:00:04
Postat av: Pysselprinsessan

Hej! Jag gillar verkligen din blogg! Den är riktigt mysig gillar verkligen ditt sinne för att placera ut saker utan att det blir grylligt!! Å så har jag en fråga.. Var har du hittat den underbara fransiga lampskärmen? En sådan skulle jag vilja ha! *avis* :-)

2008-01-19 @ 00:21:42
URL: http://pysslamera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0