Dålig humor?

Hej hopp! Så är det ÄÄNTLIGEN fredag!

Tänk så fort denna vecka gått alltså? Jag kan inte riktigt fatta att det är fredag faktiskt, det känns mer som onsdag eller nåt...
Läste i lokala dagstidningen imorse och det här med trötthet och depressioner den här årstiden, det beror oftast på D-vitaminbrist. Med ett enkelt test (blodprov) hos din vårdcentral kan dom se ifall du har D-vitaminbrist.

I mitt fall känns det som att jag behöver inte ta blodprov för att inse att jag har brist på D-vitamin!!
Jag är KONSTANT trött. Satt på ett seminarium på onsdageftermiddag och höll på att somna, jag kände hur ögonen rullade i huvvet och måste skruva på mig hela tiden för att inte nicka till.

Var på hockey igårkväll och jag vet inte hur många gånger jag gäspade! Och då vann ändå favvolaget *lycka*

Idag känns det riktigt bra (än så länge). Solen skiner och himlen är klarblå - tror jag ska ta en prommis på lunchen så jag inte missar gratisvitaminerna. Ska nog inhandla lite tulpaner oxå känner jag. Det piggar alltid upp.

Imorrn är det innebandycup för yngste bonuspajken, sen ska vi till syrran och hjälpa henne stuva om lite möbler för hon ska renovera köket och behöver hjälp att flytta en tung kökssoffa och lite annat. Vi ska även få middag *slurp*
På söndag är det innebandycup för äldste bonuspajken... Jahopp, det var den helgen - swisch swosch..


En ung man skall gifta sig och frågar sin mamma dagen innan bröllopet:
 -varför är bröllopsklänningar vita?

 Hon tittar upp och säger:
-min son, det är för att alla ska kunna se att din brud är oskuld.

 Sonen tackar sin mor och går för att dubbelkolla med sin far:
 -pappa, varför är alltid bröllopsklänningar vita?

 Fadern smuttar på sin whisky, ser förvånat på sin son och säger:
 -min son, alla hushållsartiklar går i vitt.  


Den 6e mars ska vi på KENT konsert !! Det ser jag verkligen fram emot. Många tycker att dom har de mest deppiga låttexter som nånsin gjorts, men så har jag aldrig sett det utan njuter bara av svensk musik när den är på topp. Men så har jag alltid diggat Ebba Grön, Ratata och Peter LeMarc oxå... och det är väl inte heller "tjofadderittan"-texter.

Jag har så mycket ideer som snurrar i huvvet. Har sett en ny skåp på lokala "antiken" som jag skulle vilja ha. Helt olik den förra. Den här har två lådor och två dörrar och är kanske 1.20 hög, vit med målade blomrankor på dörrarna... ska gå och titta på den idag igen. Kanske våga mig på att ta kort? Annars letar jag febrilt på blocket efter ett skåp som skulle passa mig, men inte ett napp. Ser flera av er göra jättefina fynd på blocket men jag måste bo i fel landsände?

Det börjar kännas som vår ute, trots att det inte varit någon riktig vinter än. Jag är ju van vid 20 minus och 1,5 m snö, men vi har bara haft 16 minus EN gång i vinter och snön tror jag inte varit mer än 2 dm nån gång. Just nu blåser det och nån snö syns inte till... skittrist för en som gillar vinter och snö (i lagom mängd).

Vi har så många renoveringsplaner hemma, jag undrar var vi ska börja. Tror det blir tvättstugan. Den behöver en rejäl make-over. Det ska rivas en vägg, bytas dörr på bastun till en i glas, läggas klinker på golvet, inhandlas badkar, ny dusch, kakla väggar, lyfta torktumlaren upp på tvättmaskin - ja just den måste lagas först för den har inte funkat sen....?? Ja typ Adam var länsman.

Det måste rensas i förrådet, just nu står där 2 sängar som ska ut i lekstugan. Lekstugan ska göras iordning invändigt - en massa rat där ute ska slängas och jag ska måla och fixa iordning så det blir riktigt mysigt så att eventuella gäster kan sova där.

Sen skulle jag vilja att vi glasade in altanen som är utanför tvättstugan, det kommer att bli ett supermysigt tillhåll när man t ex bastar och sätter sig i en skön korgstol med en kall öl och njuter av livet...

Jag vill även göra iordning trädgården, sen vi planerade om tomten så försvann alla buskar och träd så det fasligt tomt och trist just nu. Lite vinbärsbuskar, nån rosbuske och ett par äppelträd kan jag tänka mig..

Det kallar jag humor!! När f*n ska vi hinna med allt det här?? Nån som kan komma och styra upp och vara lite projektledare? Eller kanske har erfarenhet av att alla ideer och planer ska komma samtidigt och gärna hopa sig så man inte vet i vilket hörn man ska börja??

Tips emottages tacksamt!

Ha en alldeles underbar fredag!! Och jag blir så glad av alla rara kommentarer!!
Trots att jag själv är just nu urkass på att hälsa på hos ER !

Vi ses
//Z

Kommentarer
Postat av: Lisa

hehehe...
ikväll ska jag prova tacopizza!!!!!!!

2008-02-22 @ 11:26:32
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: EVA

Åhhh här finns det många projekt...fast tror nog att nån får lugna ner sig lite...hihi ! För visst är det så när man tittar sig omkring hemma...så finns det jobb överallt !
Hoppas du får en härligt slö helg...eller ???
***
KRAM EVA

2008-02-22 @ 12:21:12
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Marina

Oj!
Det var mycket att göra..Ta en sak i taget så ska du se att det ordnar sig..Du verkar vara duktig på att få saker gjorda..
Ha en bra helg ,fast det är mycket bandy!

2008-02-22 @ 13:10:05
URL: http://marinasblogg.se
Postat av: Katten Carina

Ja, ta en sak i taget så ordnar sig allt.. det är många projekt att göra och då får man tänka logiskt och planera ordentligt.. Lycka till och ta det lite lugnt.. Kram!

2008-02-22 @ 15:35:29
URL: http://cvb26.spaces.live.com
Postat av: Helena

Jag såg Kent igår i Halmstad, kom in till mig om du vill se bilder från konserten. Det var ös men tag med öronproppar så hör du tonerna bättre och inte bara högtalarnas skrän.
Ha en underbar fredag, här stormar det igen.

2008-02-22 @ 19:26:11
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Junitjej

Skönt med fredag! Ha en trevlig helg!

2008-02-22 @ 19:42:14
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Angelica

Härligt att du ska gå på Kent konsert! det ska jag också med Mr. Fling den 13 i min "hemstad" så mysigt!

Ha en härlig helg!

2008-02-22 @ 22:37:33
URL: http://angelicas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0