Söndag

Söndag
Vilken härlig dag vi haft. Lite småpyssel, varit hos grannarna och fikat. Sen har jag kollat på en gammal Travoltafilm - Staying Alive... man kunde köpa den med Aftonbladet för några veckor sedan och eftersom jag är en 80-talsbrud så var jag tvungen att köpa den =)

Sen har jag en utmaning från Sulgudinna som jag inte hunnit med att göra, men idag tänkte jag minsann att det skulle bli av =)
Reglerna är att jag ska länka till den som utmanat mig.
Berätta sju sanningar om mig själv.
Utmana sju personer och lämna ett meddelande hos dom jag utmanat.

Here go's!
1. Jag tolkade på moped som 15-åring med cykel, det gick för fort så jag åkte omkull, skrapade upp hela ansiktet, bröt ena handleden, fick bromsslangen in i låret. Det hände aldrig igen och idag finns bara ärret efter en handledsoperation kvar.

2. Jag tränade Ju-Jutsu i flera år, skulle gradera till brunt bälte men min sparringpartner fick jobb i Stockholm och flyttade så det blev aldrig av.

3. Jag drömmer om en röd liten stuga på landet, men vedspis i köket, obehandlat trägolv, lågt i tak och höga trösklar. Spröjsade fönster och nära till sjön där jag kan fiska abborre.

4. Jag har jobbat i sju år på samma ställe och stortrivs med mitt jobb. Jag jobbar idag bland annat med kvalitetssäkring.

5. Drömmen att ha en egen inredningsbutik har jag haft länge, vet inte om den kommer att bli sann men jag gissar att det behövs en STOR spark i baken innan jag tar tag i det.

6. Jag är sambo och har två bonusbarn varannan vecka och det är inte det lättaste att pussla ihop en sån familj men jag tycker att vi lyckats riktigt bra. I familjen ingår även två söta katter. Jag älskar mitt liv!

7. Aldrig trodde jag att bloggen skulle bli så rolig och givande, det tog några månader innan jag själv "vågade" ta steget och komma "ut ur garderoben" och fixa en egen blogg. Jag tyckte alla var så modiga som tordes visa sina hem och berätta sina åsikter - nu är jag här ett år senare och njuter i fulla drag!

Jaha, då ska jag utmana sju personer... Hmm..
Nää vad svårt det här va... - vaddå välja sju stycken? Jag vill ju utmana ALLA!! Så jag gör det - den som vill anta utmaningen gör det =)

Kanske har ni redan fått den här utmaningen, jag är ju lite sent ute - då behöver ni inte göra den igen =)

Ha en alldeles underbar fortsättning på söndagskvällen!!

Vi ses!
//Z

Kommentarer
Postat av: Lilla My

Vad kul att få veta mer om dig.Det där med mopeden låter ju riktigt farligt.Tur att det inte gick vägen i alla fall.Ha det bra

2007-11-04 @ 20:56:07
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Liza

Så kul att får veta mera om dig! Har redan gjort den utmaningen.. riktigt rolig!!! Att blogga är roligt och utmanande.. och vilka vänner man får trots att man aldrig träffas IRL!
KRAM!
Ps. Tack för svaret om affären.. får höra om dotra törs ta kontakt med ägaren.

2007-11-04 @ 22:30:09
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Helena

Det var en rolig läsning. Tolkade säger du, hänkade säger jag. Jag tror vi menar samma sak. Finns det kanske fler ord för den sysselsättningen?
Kramar.

2007-11-04 @ 23:55:00
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Marina

Mysig mat plats!

2007-11-05 @ 08:45:24
Postat av: Katten Carina

Jag vet.. Det är bara medlemmar som kan lämna kommentarer hos mig, väldigt dummt. Får fundera på om jag ska skriva på en annan blogg. Okej, då får jag leta i butikerna här hemma.. Tack.

2007-11-05 @ 12:54:09
URL: http://cvb26.spaces.live.com
Postat av: Jenny

Hej! Alltid lika kul att få läsa det du skriver! Lät dock inte så kul med moppeåkningen :( Förstår att du inte gjorde om det :) Underbar bild från ert kök! Känns lika varmt och ombonat som allt annat i ditt hem :) Ha en finfin måndag! KRAM

2007-11-05 @ 15:20:32
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Postat av: Ulrika

Hej

Här är det myyyycket längesen jag var.
Tog med mig receptet på laxen. Verkar väldigt smarrigt! Var det gott med potatisgratäng till?

2007-11-05 @ 16:38:59
URL: http://www.itaget.blogspot.com/
Postat av: Lily of the valley

Pyssel och fika! Kan det bli bättre...:)
ha en bra vecka
kram Lily

2007-11-05 @ 17:19:33
Postat av: annaoco

Vilken myspys-känsla i köket! Fixade ändringen på kommentarsknappen, supertack för hjälpen. Kram!

2007-11-05 @ 20:25:19
URL: http://annaoco.blogg.se
Postat av: Lizaloop

Så mysigt som vanligt på dina bilder!!!
Kul att läsa lite mer om dig!

2007-11-05 @ 21:22:06
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Ninni

Kul läsning...ja en heminrednigsaffär borde du ha!

Kramen

2007-11-06 @ 19:31:35
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Lisa

Hey, jag GILLAR ju att läsa om ditt liv! Och sen att få sju sanningar...hihi, alltid kul! FAst den där mopedolyckan lät riktigt riktigt otäck! Hoppas du får en bra vecka, vännen!

2007-11-06 @ 20:04:16
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Jannice

Så mysigt det ser ut vid bordet...

Kram Jannice


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0