Följ med på promenad...

Jag tyckte det var så charmigt att få följa med Trolda på hennes promenad och jag blir riktigt avis på hennes lilla brygga med mysig sittplats, nån sån avslutning kan jag inte få på min promenad men ganska mysigt ändå med en å som slingrar sig förbi samhället =) Bara några meter från husknuten har vi en fin skogspromenad och går man en slinga på fyra kilometer så hinner man både se stig, grusväg, vatten och asfalt... Följ med vetja =)
Följ med på promenad!
Idag regnar det så jag sitter inne och kurar, men vi har faktiskt tagit en promenad ner till affärn och köpt lite bröd och potatis. Tog fram älgkött från frysen igår och tänkte kanske grilla det ikväll. Bilderna tog jag (och guben) igår, då sken solen och det var fantastiskt härligt.
Sommar
Hallonen är våra men vinbären är grannens, jag har fått lov att plocka så mycket jag vill - för hon vill själv bara ha till nån kaka ibland *lycka* Det finns inget bättre än en vinbärskaka som avslutning på surströmmingskalaset (längtar)! Utsikten är från åsen, ungefär 50 meter hemifrån...

Jag har blivit tagen av Solgudinna oxå.... Tokutmanad skulle man kunna säga ;)
image349
Hur kul som helst! Tack snälla för utmaningen!! Man ska lista några av dom tjejbloggare man hälsar på och som inspirerar! Nu kan jag inte ta Solgudinna för hon utmanade mig, men visst finns det godbitar där ute. Alla är ju unika och har sina godbitar att bjuda på och här är några av dom:

Trolda - The wonderful. Så inspirerande hon skriver! Jag blir lika glad varje gång jag hälsar på hos Trolda. Härliga bilder, både från resor och omgivning. För att inte tala om hennes mysiga hem. Trolda jobbar som florist och bjuder på många fina arrangemang och tips. Jag ser Trolda som en tjej som vet att njuta av livet och nuet! Önskar vi bodde närmare varann för då skulle vi sitta på varandras altaner med ett glas rött och lösa världsproblem. Go girl!!

Nergårds-Emma - Så vacker! Härliga inlägg om vardagen och livet. Mattips och annat smått och gott, en hel del shopping ;) Roliga och fina bilder - både på hennes katt Marlowe och från hennes hem!

Lizaloop - Rocki'n Girl! En tuff brud i lyxförpackning! Och nu har hon gått och gift sig! Jisös vad man missar bara för att man råkar ta ledigt från bloggen ett par dagar. Jag tycker mig vara någotsånär uppdaterad - men icke! Stort, stort GRATTIS säger jag =) En härlig tjej med dödskallar på gardinerna, tror inte hon räds för nåt.

Jennys Hem och Harmoni - Inrednings- auktionsgalen- Feng Shui- fantast! Ett av dom underbaraste hemmen jag lyckats hitta här ute i cyberspace. Med stor kärlek har hon (och säkert hennes man) renoverat ett gammalt skrutthus (f'låt) till ett alldeles underbart hem i harmoni. Och hon visar och guidar oss - Underbart!! Det är så genomtänkt och vackert och jag skulle gärna flytta in imorrn! Jag beundrar hennes kunskaper i Feng Shui och kan aldrig klicka mig less genom hennes tips!

Känn dig tagen!!

Nu är det ju så att Solgudinna utmanat mig igen! Hihi.. jag hinner ju inte med =) Så det tar jag vid ett senare tillfälle....

Det är ju för sjuttsicken tisdag oxå! Det betyder ju temadag...
Återkommer =)
//Z

Kommentarer
Postat av: Jenny

Måste bara säga efter att ha kikat runt på din blogg att du tar jättefina kort,verkligen!!!

2007-07-31 @ 17:07:25
URL: http://wagen.blogg.se
Postat av: solgudinna

Känn dig poppis!
:))

2007-07-31 @ 18:31:50
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Trolda

Åååååh, nu blir jag nästan lite TÅRÖGD av dina fina ord...=D Det lustiga är att jag känner exakt likadant med DIG - Du TOPPENTJEJ!!! Och visst skulle vi lösa världsproblemen....No doubt about THAT!!!! (Jag blir så GLAD....=D Tack, tack =D)
Trolda - Med Ultrakramar =D

2007-07-31 @ 21:05:04
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Trolda

I ysterheten över dina fina ord =D glömde jag ju säga att din promenad ser fantastiskt härlig ut!! Visst är det underbart att ha Naturen runt knutarna...
Trolda - tjingeling!

2007-07-31 @ 21:16:40
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Jenny

Men du är för go!! Tack snälla :) *kramar om* Har inte orkat blogga den här veckan, är lite trött efter jobbstarten *ler* Nu hann ju du före men jag kommer att skriva om dig också ;) Må så gott!KRAMKRAM

2007-08-01 @ 17:29:03
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Men gud vilka snälla saker du skriver om mig :-) Vad lycklig jag blir! Jag älskar din blogg, tycker att den har högst mysfaktor av alla. Mycket om katter också! Jag ska se om och när jag orkar ta tag i saken och lista fyra andra. Ibland får jag aldrig ändan ur vagnen... men jag borde verkligen försöka för jag blev ju så glad själv. Kram!

2007-08-02 @ 20:21:57
URL: http://nergardsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0