Jisös vilket väder!

Och då menar jag inte strålande sol och 25 grader varmt.

Nää, jag snackar SPÖREGN och 10 grader (högst).

04.54 vaknade både guben och jag av regnet - minsann med ett litet ryck.
Igår tömde vi nämligen halva taket på tegel för vi ska byta.
Vi tänkte samma sak förra helgen men då skulle det ju komma sånt regn (nope) så vi avblåste det hela och flyttade det till denna helg istället.
Vi VISSTE att det skulle komma regn idag, men efter samråd med 'kloka' så -Nää, men det är ingen fara, takpappen tar ju det lilla regn som kommer så inte behöver ni lägga på nån pressening inte.

Ack och ve om vi ändå lyssnat till magkänslan. (Alltså lagt presseningen igårkväll).

Rogga var på taket 05.05 och la pressening, tror ni det räckte? Nää, jag var ner till grannarna och lånade 2 presseningar till, en på 6x10 meter... Pewh..

It ain't over yet kan jag säga!

Dessutom har vi tre snickare här som slutför fönsterbytet och dom springer ut och in och fram och tillbaka.
Ja man ska ju inte vara känslig för skitiga golv. Eller känslig för skit överhuvudtaget.

Lite glädjande är iallafall att jag var på en 3-timmarskurs i BILDBEHANDLING igårkväll. Vi fick lära oss lite tips och trix med hur man redigerar och fixar bilder för webben. Istället för mina 1,5MB's bilder som tar århundranden att ladda så kommer from och med nu (hoppas jag) att uppladdning av mina sidor gå som en grisblink.

Jag ska nu äntligen ta tag att skaffa en sida både för blogg och webbshopp så det blir liksom mera som ett.
Fick ett hett tips av Lena på Skapa och Inreda (1000TACK) att skaffa en Wordpress sida (klicka på länken vetja).

Nu ska här fixas webhotell och ny fin sida. You'll be the first to know!

 

Skillnaden på potentiellt och realistiskt

 

En 12 årige pojke satt och gjorde läxor när han började fundera på skillnaden mellan två ord, så han frågade sin pappa:

" Vad är skillnaden på potentiellt och realistiskt?"

Pappan svarade:

"Ja, gå och fråga mamma om hon skulle ha sex med Brad Pitt för fem miljoner, fråga sen din syster detsamma och så frågar du din storebror samma sak..."

 

Pojken gick och frågade sin mamma:

"Skulle du ha sex med Brad Pitt för fem miljoner kronor?"

Hans mamma svarade:

"jag skulle ha sex med vilken man som helst för fem miljoner, Brad Pitt skulle bara varit en bonus."

Så frågade han sin syster samma fråga och hon svarade också att hon skulle haft sex med Brad Pitt eller vilken annan man som helst för mindre än fem miljoner kronor.

 

Så frågade han sin bror om han skulle haft sex med Brad pitt för fem miljoner?

"Ja det skulle jag" svarade brodern, "faktiskt skulle jag haft sex med vilken man som helst för fem miljoner kronor."

 

Pojken gick tillbaka till sin pappa och pappan sa:

"Nå??"

Pojken berättade vilka svar han fått och pappa sa:

"som jag ser det: potentiellt sitter vi på femton miljoner kronor, men realistiskt sett sitter vi med två horor och en bög."

 


Ha en underbar fortsättning på fredagen!
Trädgårdskonan köper du såklart hos Magnus & Selma. Passar lika bra ute som inne. Ett måste i TRÄDÅRDEN.
Ses/Sara

 


Kommentarer
Postat av: Trolda

Hahaha - kul historia =D Minder kul för er då...fyyyy vad jobbigt att rusa ut sådär på morgonen i ösregn...hoppas allt fixat till sig iallafall...och så FINT det skall bli sen!!! =D

Ha en fortsatt fin söndag!



Trolda - kramar =D

2010-06-20 @ 15:53:11
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0