Nytt år och nya förväntningar

Vi fick hummer till förrätt, helstekt oxfile med potatisbakelser till varmrätt och en banancheescake till efterrätt. Ni må tro det var GOTT. Dessutom champagne och vin i massor *slurp*
Vi har ÖVERLEVT!! Fast gårdagen gick lite långsamt...
Jag visar en liten bild på förrätten, hoppas nu inte värdinnan misstycker? =D
Men jag tror inte det.

Det var en helt fantastisk kväll med mycket GOD MAT, god dryck och underbart sällskap och minsann lite spel hann vi med oxå - ja förutom Grevinnan och betjänten och TOLVSLAGET.
Hummer i förrätt, helstekt oxfilé med potatisbakelser fyllda med parmesanost. Till efterrätt en banan- och chokladcheescake - jamen ni förstår ju hur gott det var!

Vi tackar och bockar och ses snart igen!! =D

Sen lovade jag faktiskt värdinnan lite mer bilder på grabbarnas rum - och här kommer de:
Tavla från Boom, kudde från ellos.
R's rum är i princip klart. Det går i svart och gråblått. Golvet är IKEAS ekgolv.
Lite småfix till väggarna fattas, jag har köpt en ekhylla, en sån där smal sak ni vet med sju hyllplan, den ska in där till vänster om sängen (utanför bild). Tavlan köpte vi idag på Boom - så läcker!!
Ps rum går i grönt, tavlan från Boom, kudde från ellos och sacosäck från MIO.
Här kommer lite bilder från P's rum. Det går i två grönfärger, fondvägg i kahkigrön och de andra väggarna i betydligt ljusare färg. Lite svårt att få till färgerna så här i kvällstid och jag VÄGRAR använda blixten =D Rummet är inte riktigt klart än, hyllor och tavlor ska upp på väggarna. Sen ska vi försöka hitta en snygg spegel oxå.

Vi har tapetserat garderobsdörrarna i en tokläcker tapet, det är en stad med streckgubbar som några tonåringar designat, jamen namnet? Minns inte... tyvärr - men jag tar gärna reda på om någon är intresserad. Har iallafall köpt både färg och tapet på Färgmagasinet i Övik.

Sackosäcken kommer från MIO, superpris just nu! Kudden på sängen är ett ellosfynd, passa på när dom har REA - den är riktigt bra! Tavlan kommer från samma ställe som i Rs tavla, Boom. En nyöppnad möbelbutik här i stan som jag verkligen fastnat för. BILLIGT! Och man kan göra fynd. Rs storstadstavla gick på 189,- och Ps Tiger gick på 149,- - det tycker jag är TOKBILLIGT för tavlor.

Imorron söndag är det HOCKEY. Det går inte så bra för mitt favoritlag MODO Hockey just nu. På deras hemsida kan man läsa om vandalisering som skett på Arenan. Man kan säga att vissa tar det på lite mer allvar och blir lite för personliga än andra. Jag stöttar mitt lag i vått och torrt även om jag oxå blir lessen och förbannad om/när dom inte vinner.
Men IMORRON tror jag på VINST och jag kommer att vara där och hejja!!

Nåt annat som oxå kommer att förgylla morrondagen är en DATE! Japp =D Jag och en "long-lost-friend" ska träffas på Wayne´s Coffee. Vi ska försöka hinna med 7-8 år på 2 timmar ungefär =D
Sen ska vi på hockey och stötta vårt lag! Vi är som tur är båda hängivna fans och har så varit sen vi lärde känna varann för en sisådär 14-15 år sen.

Vi ses!
//Z 
Både det blå kuddfodralet och linnefodralet finns på rea hos ellos.

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Ser ut som om ni hade en bra nyårsafton! Fina foton.

2009-01-02 @ 23:18:38
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Så fina rum pojkarna har!

2009-01-03 @ 09:14:29
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Ninni

Mmmm blev jättefint ja verkligen biliga tavlor. Dom är ju oftast svindyra.

Och köper man en billig plansch så är ramarna jättedyra.



Vilken GOD mat ni fick förstår att ni njöt!!



HEJA FÄRJESTAD...haha äsch jag bryr mig inte speciellt mycket.

Ha en skön lördag..kram kram

2009-01-03 @ 12:52:50
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: tussegumman

Vilka vackra tallrikar bloå blom. Älskar dessa. Fina bilder. Önskar dig en god fortsättning på det nya../Kramar Tussegumman

2009-01-03 @ 13:24:58
URL: http://www.tussegumman.blogspot.com
Postat av: Christina W

VIlka härliga bilder.

2009-01-03 @ 15:42:42
URL: http://metrobloggen.se/godmat
Postat av: Katten Carina

Helt inspirerad av alla fina bilder här och pojkarnas rum är hur fina som helst. Ha det bra i det nya året.. Kram

2009-01-04 @ 10:01:26
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Trolda

Mmmmmm vilken smarrig meny =D =D Förstår om "dagen efter" blev lite seg med all den goda MATEN...;-) Vi hade också urmysigt och även här var det lite lojt om dagen efter...;-) Mitt nya jobb känns bara alldeles perfekt roligt, skall skriva lite om det här i veckan =D Grabbarnas rum är riktigt fina! Förstår om de är mycket nöjda och glada =D och så FYNDAR du ju häftiga grejer till dem också...=D Härligt! Nu skall vi ta en promenix, gå förbi laxbutiken och avnjuta en lunch som mellanlandning, för att senare strosa hemåt igen =D ha det bäst!



Trolda - kramar =D

2009-01-04 @ 12:51:35
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: GULDKANT PÅ LIVET

Vilka snygga o fräscha pojkrum! Och vilken gudomlig meny, potbakelser med ost i, gud så gott! God fortsättning på nya inredningsåret! Mari.

2009-01-04 @ 16:01:29
URL: http://guldkantpalivet.blogspot.com
Postat av: Zassi

Tack alla goa för snälla kommentarer om grabbarnas rum =D



Dom är jättenöjda över sina NYA rum!

2009-01-04 @ 16:18:21
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: marina

Vad fint ni har gjort!!:-)

Jag ska ta mig i kragen och leta efter färg till älsta sonens rum,han vill ha en svart fondvägg..Jag ska kolla runt lite på vad som finns och om det finns någon som inte är kolsvart ;.)

God fortsättning på det nya året!!!

2009-01-04 @ 20:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0