Utmanad

Jag har blivit utmanad av Trolda!

Jag ska skriva en önskelista till tomten som innehåller sju önskningar.

Ni bara måste klicka in er till Trolda och läsa hennes underbara önskningar, efter att man läst dom så är faktiskt dom önskningar jag kommer att skriva ner ganska simpla och egentligen inte alls viktiga.

Men faktiskt så kom jag nu på nåt riktigt smart..... Jag kan ju önska att hennes önskningar slår in!
Så här kommer nu min önskelista till tomten himself:

Önskan nr 1:  Att Troldas önskningar slår in!

Önskan nr 2: Ett Presentkort på Fin InUnder. En BH och tros-shop här i stan. Dom är helt underbara på att hjälpa till. Jag var och köpte en BH där för första gången härom veckan. Minsann har jag inte gått i fel storlek alla år!! Tänk vad lite man vet om dessa bysthållare. Större kupa och mindre omfång var vad som gällde för mig. Det tackar ju inte jag nej till och kommer hädanefter bara att shoppa BHar på Fin inUnder!

Önskan nr 3: Ett presentkort på Paisley Home. Min favoritinredningsbutik. Jag har ingen aning om vad jag vill ha och egentligen behöver jag inte nåt heller. Men hallå!! En ljuslykta funkar ju ALLTID.

Önskan nr 4: Ett presentkort på Lindex. Har inte riktigt kommit överens med denna butik. Hittar ALDRIG nåt som jag vill ha, modellerna är konstiga, storlekarna fel, färgerna omoderna. Men MINSANN dom har JEANS som jag kan ha!!

Önskan nr 5: Ojojoj... Nu har jag bara önskat mig PRESENTKORT?! Det är väl inte speciellt roligt att få egentligen?! När man sitter där på julafton och alla andra sitter där med sina ullsockar och halsdukar och vantar och silkesstrumpor. Näää.. då sitter jag med ett kuvert :( Inte bra! Inte bra! Om jag ska önska mig en grej så är det faktiskt så att jag vill ha en KOHUD. Vet ni dom där stora brunvita kohudarna! Det vill jag verkligen ha! Vet att dom finns på MIO. Till ganska överkomligt pris. Snälla, snälla tomten en kohud vill jag ha! Det går alldeles utmärkt med ett presentkort på MIO oxå för jag kan väl aldrig tro att jag får en julklapp för 2000 riksdaler av tomten!

Önskan nr 6: Hmmm... en stor stor kohud kanske inte var så smart ändå. Hur ska tomten frakta den tillsammans med alla andras julklappar? Nä, jag får komma på nåt smartare. En ny fin plånbok vill jag ha! En liten behändig sak där alla mina kort år plats, några småtjings och en sedel tusen kvitton.

Önskan nr 7: En "ny" tvättstuga inredd med badkar, duschkabin med turskisk bastu, korgstolar och ett litet bord, ett pytte kylskåp för några kalla öl - och när nu tomten ändå håller på så kan han väl glasa in uteplatsen som leder ut från tvättstugan så man sitta där långt in på hösten med värmeljus och en kall öl och gå in i den turkiska duschbastun och sen hoppa i badkaret för att sedan ta en sista sittning i bastun.

Det där kändes som helt rimliga önskningar nu när jag läst igenom.

Tack så mycket! Det här kommer att bli min BÄSTA jul nånsin!!

Utmaningen skickar jag till den som känner sig manad!

Men det skulle vara väldigt roligt att läsa vad Anna o Co,  Lilla My,  JennyUllis och Ninni skulle önska sig =)

Vi ses
//Z

PS. Ikväll kommer vinlottorna till mig. Det kommer att bjudas på saffrigt saffransbröd, pepparkakor och glögg. Så nu vet ni det oxå!

Jo!! Men jag höll på att glömma! Ha en underbar Lucia!

Och tack alla gulliga fibberibber och bloggare där ute för superdupergulliga kommentarer om mitt kök! Som jag för övrigt trivs alldeles utmärkt i ! =)

Kommentarer
Postat av: Lallis

Men vilken rolig utmaning:)
Och kul att läsa dina svar.
Ha en riktigt fin lucia-dag.
Kram Lallis

2007-12-13 @ 12:19:08
URL: http://laila.nolvi.se
Postat av: Lizaloop

Jag har gjort den där, och återigen måste jag säga att du har sååååååå fint hemma!!!!!!

2007-12-13 @ 12:39:30
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: johannapannan

Jag log också när det kom presentkort på presentkort, samtidigt så är det bra med p-k för då kan man handla precis det man menade utan att behöva byta och krångla. Eller ja.. vissa tycker p-k är trist. Det tycker inte jag.
jag hoppas med på din nummer 1
Kikar in för att hälsa trevlig lucia!
kram

2007-12-13 @ 12:49:54
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: annaoco

Åh hej! Jag ska genast ge mig på mina 7 önskningar, spännande:o) Kramis!

2007-12-13 @ 13:14:09
URL: http://annaoco.blogg.se
Postat av: Lilla My

Jag hänger på!

2007-12-13 @ 18:39:23
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Trolda

Hihihi...HÄRLIGA ZASSI!!! =D Jag hoppas att ALLA (därmed också MINA...-säger den EGO-TRIPPADE...=D) slår in!!! Och visst ÄR det trist - man ack så PRAKTISKT o TREEEEVLIGT -med peresentkort!!! Och jag tycker ABSOLUT inte dina önskningar om turkiska bastu, inglasad uteplats m.m är orimliga...=D Man måste ju få ÖNSKA!!! Och en KOHUD är ju bara så fräckt...(finns de inte också i SYNTET!? säger Djurens Trolda...=D) Ha det BÄST du HÄRLIGA TJEJ!!!

Trolda - kraaaaamar!

2007-12-14 @ 07:41:12
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Åsa

Jag har antagit utmaningen! Trevlig helg! Kram

2007-12-14 @ 19:56:31
URL: http://klasegon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0