Telefonsamtal

Igår ringde en kille, med vad jag skulle kalla stark utländsk brytning, till Magnus & Selma.
Så gick samtalet:

-Du har kommit till Magnus & Selma det är Sara.

-Ja hallå, va to'du vägen? Ja vänta i två timma?!

-Eeh ursäkta vem ringer?

-Jamen du, vi ble kompis igå va, ja vänta va to'du vägen?! Kom igen, kompis!

-Oj nu har det kanske blivit ett misstag, vem söker du?

-Jaja typis'asså, typis. Faan, ja vänta.

-Jaha, ja det var ju synd - men vem söker du?

-Äh fan, jaja ja fatta.

-Klick-

Sen såg jag att jag fått ett SMS oxå:
Jo, ja vnt 2o. Va hnd?

Jag hoppar över att svara på det.
Gissar att någon glad överförfriskad DAM varit på krogen och lämnat FEL mobilnummer.

Ett tips är ju att lämna ut ett nummer som INTE finns. Fast hur ska man veta det - man hittar väl bara på nåt där i baren?! Händer det ofta kan man ju t ex köpa ett kontantkort och låta friarna ringa dit kanske?
Ja vad vet väl jag? Jag skulle nog gjort så iallafall :)

Måste tipsa er om DUNIS uppfräschade sida med dukningstips och servettvikning på YouTube.
Dunis Newsroom - absolut värt ett klick. Jag ska iallafall tipsa Rogga om det - han som är mästaren här i familjen på att vika servetter vill säkert ha nya ideér.

Snart PÅSK och då blir det minsann sill och nubbe på bordet igen!
Söta servettringar med ROSETT köper du hos Magnus & Selma.

Åsså en liten liten fundering - av alla 100 som är in här varje dag. Vem är du?
Jag blir glad om du LÄMNAR en rad - skriv HEJ iallafall.


Ha en underbar fortsättning på DAGEN!
See Ya
/Sara

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej! :)

2010-03-17 @ 14:59:41
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: EVA

Hehe ! Ja ibland kan det bli fel kanske...hihi ! Men liiiite obehagligt att nån har ditt nummer...



***



KRAAAM EVA



:)

2010-03-17 @ 17:49:18
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Miafialottan

Hej och gonatt....

2010-03-17 @ 21:38:58
Postat av: Lillemor

Hej!

Ett roligt sätt att "hålla koll" på några släktingar ;). Hälsa mor från "lill-kusin".

2010-03-18 @ 12:16:43
Postat av: Saras Inredning

Nina: Hej :)

Eva: Ja, fast han har nog raderat det nu... :)

Miafialottan: Fniss.. Gonatt :)

Lillemor: Ååh vad roligt!! Det ska jag absolut göra och hon hälsar alldeles säkert tebaxt!

2010-03-18 @ 13:53:45
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja JAG brukar då ALLTID lämna ett litet avtryck - märkvärdig som jag ju nu är... ;-) Huuuuu, vilket spoky samtal där...hade nog heller inte viljat lämna rätt nummer till en SÅDAN konstig prick! =D

Dukningstips är alltid kul - även om nu DU ( o Rogga då oxå förstås...;-))klarar dig ganska så bra ändå tycker jag! Kolla bara på bordet hos dig där.....SÅ piffigt! =D



Trolda - kramar =D

2010-03-18 @ 19:30:44
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Sara

Trolda: Jahadå! Du är en av dom BÄSTA att lämna avtryck (såklart). Tackar och bockar. Kramkram/Sara

2010-03-18 @ 20:22:41
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej! :-D

2010-03-21 @ 10:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0