Vilken snö - tur det är fredag.

Jag har nu varit 2 dagar i Bålsta och det har snöat nåt alldeles otroligt. Ungefär en halvmeter snö har kommit under tiden - nå värre!

Detta resulterade i att vår mysiga lilla TÅGRESA inte blev så mysig på slutet.

Vi skulle åka från Arlanda upp till Härnösand och vidare därifrån med buss upp till Övik. Klart o beta'rt framme vid halvelva. Jamen visst är väl det helt okej?!

Det började med en försening på 20 min på Arlanda, sen blev det bara värre....
När vi väl kom till Härnösand 55 minuter försenade så hade såklart vår buss gått för lääänge sen. Nästa buss skulle gå 22.55. Det funkade väl det oxå, vi skulle "bara" behöva vända 50 minuter (trodde vi). Efter ett tag får vi veta att bussen är ytterligare försenad vilket resulterade i att vi var 4 stycken (från jobbet) som tog taxi till Övik.

2.300kr TACKAR!

Tur att vi åkte i jobbet så jag inte behövde nagga på min egen lilla lön.

När vi väntar på taxin så ser vi att flera resenärer åka iväg i taxi så en av de våra går fram och surrar lite och vill liksom bara försäkra sig om att vår taxi verkligen kommer (-22gr ute). Joo, men då var det SJ resenärer som hade åkt ett senare X2000 som minsann FÅTT taxi av SJ pga förseningar norrut!! Va?? Men vi då - då borde väl våran taxiresa oxå betalas av SJ tycker man? Vi missade oxå vår buss och nästa buss verkar inte heller komma. Jaja, vår taxi kom så småningom och ungefär 00.30 var vi i Övik.
Vi får ta ett snack med SJ KUNDSERVICE och försäkra oss om att vi får ersättning för vår taxiresa. Just nu är nog ingen av oss sugen på att åka tåg på ett tag..

Borta bra men hemma bäst!!

Vi hade det fantastiskt trevligt iallafall på vår konferens/utbildning och onsdagskvällens aktivitet bestod i att vi delades in i fyra lag (vi var 28 st) där lag 1 gjorde förrätt, lag 2 varmrätt (jag), lag 3 efterrätt och lag 4 fick stå för dukning.

Helt sjukt roligt och jag kan verkligen rekommendera det. Vi kommer från Malmö i söder till Övik i norr.
Vi intog köksregionerna och bara att stå i ett RIKTIGT kök med alla kastruller, bunkar, gasspisar och gigantiska ugnar inger verkligen respekt. Med överinseende av kocken så tog vi tag i våra uppgifter.

Jag var med och tillredde lammkotlettrad med vitlökssky och potatisknyten. Bara så fantastiskt gott blev det!! Jag var mest inblandad i potatisknytena =)
Filodeg fylld med potatismos (typ) smaksatt med gräslök och vitlök *mums*.

Dukningsgänget hade även gjort bordsplacering och på baksidan om namnkortet så stod en uppgift som man skulle genomföra innan middagen var över. På min stod:

Dra en fräckis

Känns som att mina arbetskamrater känner mig hyffsat väl. Men herrejisös vad nervös jag blev och vilken PRESS det blev helt plötsligt. Har ni hört talas om PRESTATIONSÅNGEST.

Den här drog jag iallafall:

Två norrlänningar skulle på sin första utlandssemester. Resan gick till Thailand. En av dom kunde ingen engelska, den andre kunde litegrann. Väl ombord hälsade kaptenen välkommen:
Welcome onboard to our flight to Thailand. It will take approximately 13 hours.
-Va säg han? frågar den ene.
-Han säg hä ä långt, svarar han som kan lite engelska.
Vidare under flygningen berättar kaptenen:
We are on 10.000 meters height and it is 60 degrees cold outside.
-Va säg han? frågar då den ene.
-Han säg hä ä kallt.
När planet börjar närma sig destinationen säger kaptenen igen:
Now we are soon landing in Thailand and I want to warn You, 50% of the population has HIV and 50% has TBC.
-Va säg han?
-Jo, han säg knull dom som host.

Ha en underbar fortsättning på FREDAGEN!
Själv ska jag avnjuta en bastu ikväll och se District 9. TOPPAT!!

See Ya
/Sara

Kommentarer
Postat av: Katten Carina

Vilken resa du har haft. Hoppas den mest var bra. Taxi är dyrt. God mat, det läste jag.. Mums..



Ja, det är lite spännande och jag hoppas att allt blir bra. Sen blir det ingen stor reklamruta heller. Helt klart ett stort plus.



Tackar så mycket! :)

Ha en bra helg. Kram Carina

2010-01-29 @ 16:58:59
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Trolda

Ja men vilken RESA!!! Huuuu, TUR jobbet pröjsar taxin...;-) Och hahahaha, den fräckisen måste väl gjort succe runt bordet =D låter supermysigt med delade middagsbestyr sådär... :) Och tack för tipset om =D i rubriken! Hade ingen aning - men nu funkar det! (trodde det var så DÖTRISTA inlägg att INGEN (snyft...) brydde sig...;-) Ha en SUPERHELG och MYYYYYS! Här KANSKE det blir ikea en sväng men BILEN deppar...TROLIGEN (o förhoppningsvis..) batteriet....så vi får se! NU blir det mys, mat o ett glas i soffan =D



Trolda - Bamsekramar =D

2010-01-29 @ 19:06:43
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Ett rött monogram

Hihi..den var rolig. Gissar att den gick hem.

Önskar dig en toppenlördag

Kramar

AnnaMaria

2010-01-30 @ 09:01:29
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.com
Postat av: Ninni

Oj oj vilken resa..phu!



Men du verkar att haft hur trevligt som helst...haha vilken skön historia ja du har väl några fräckisar på lager..haha



Ha en fin helg..kramen

2010-01-30 @ 11:19:30
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Marina

Förstår inte hur snö och kyla kan sabotera så mycket!!

SJ borde ju stå för er taxi resa oxå tycker jag!

2010-01-31 @ 10:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0