Plastlins

Igår följde jag med mor på sjukhuset eftersom hon skulle lasra sin gråstarr*.
Efter en del väntan (jag somnade) fick vi äntligen komma in.
Det började med att doktorn bedövade fel öga!? Hahaha... Tänk va!!?
Jag sa lite försiktigt:
-Men blev inte det där fel öga nu?
-Vänster, det skulle vara VÄNSTER!! Säger läkar'n,
Jag trodde inte det fanns några vänsterögda norr om Klarälven?! Säger han sen högt.

(Klarälven??? Han måste mena Dalälven) *asg*

Hahaha... vilken läkare!
Morsan förskräckt och jag asgarvar.

-Men hur ska detta gå? Darrar hon på rösten.
-Förmodligen åt HELVETE! Svarar han.

Sen droppade han i än det ena och än det andra i ögat och samtidigt förklarade han vad han droppade i och vad eller om det skulle kännas, jag hörde på honom att det där hade han sagt ungefär 3652 gånger.
Så jag säger med ett leende på läpparna.
-Det där har du sagt förr va?
Han svarar:
-Heela dagen idag, igår, iförrgår, i måndags, i fredags och ÄVEN imorgon!

Ja det var ju bara hur festligt som helst.
Lilla mor kom ut efter 10 min - då var det klart!
Hon skitlycklig för hon såg genast mycket bättre!

Innan operation hade hon fått en liten mössa, jamen en sån där typisk sjukhusluva i papper eller vad det nu är för material, att sätta på huvvet.
Läkaren säger nu stolt att hon minsann kan FÅ den där mössan och använda den att steka smör i!
-Kan man steka smör i den?? Säger mamma illmarigt och tittar ned i den.
*asg*

Ja, verkligheten ÖVERTRÄFFAR alltid dikten.

Nu ska jag på badhuset och simma några vändor, sitta i bastun och SEDAN hockey!!
Derby: Modo - Timrå.

Tjipp/Sara

*Med laser tar man bort gråstarren, den grumliga linsen och sätter dit en ny fin plastlins. Sjukt imponerande!!


Kommentarer
Postat av: Elisabet Andersson

Ja.. vilken söt historia. Skönt att det gick bra.



Men nu gäller det att hålla alla tummar ikväll. Lite av vinna eller försvinna. Heja MODO.

2010-01-21 @ 18:12:41
Postat av: EVA

Haha...ja ibland är verkligenheten mycket skojigare !

Hoppas lilla mor mår bra och att hon ser fint nu !



***

KRAAAM EVA



:)

2010-01-21 @ 18:42:29
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Trolda

Skönt att Mamsen är kurerad! =D och KUL med humoristiska läkare...!?! DESSVÄRRE gick det väl inget vidare för Favvolaget igår... :( Men ni kommer igen!!! =D HÄRLIGT med simning!!! jag gjorde alltid det förr, men har ännu inte fått tummen ur för i år...men det KOMMER väl förhoppningsvis! =D ha en HÄÄÄÄÄÄRLIG helg och KRAMAR!!! =D



Trolda - godkväll! =D

2010-01-22 @ 21:00:39
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0