Regniga fredag

Lennart från Kil är byns störste charmör och han har alltid haft smak för motsatta könet.
En ny kvinna, som han aldrig sett tidigare, dök en kväll upp på Sandgrund. Han bjöd givetvis upp kvinnan och under dansen frågade han vad hon hade för yrke.
- Jag är sexolog, svarade kvinnan.
- Då måste jag fråga dig, är det sant att italienare är de bästa älskarna?
- Nej då, svarade hon, vi har gjort studier om det, och det är faktiskt araberna som är bäst i sängen.
- Araberna??? Men jag har hört att turkarna har de största dolmarna, sa Lennart.
- Nej då, det finns studier på det också. Det är faktiskt finnarna som har de längsta sakerna, sa kvinnan generat.  
- Finnarna????
- Ja, men nu måste jag vara lite frågvis, sa kvinnan nyfiket. Vad heter du som dansar så bra och frågar så mycket?
-Mohammed Mäkkinen!


Regnet ÖSER verkligen ner idag, det är riktigt grått och tråkigt ute. E4an kändes mer som en å än en väg, all tung trafik gör ju att det blir en spårig vägbana och med 2 dm regn känns det som att man halkar omkring på såpa.

Vi ska till Gålsjö Bruk med jobbet idag, nytt år och nya MÖJLIGHETER. Ja vi bryter vårt år per den sista augusti så vi har precis firat nyår =) Utebad och bastu, beroende på vädergudarna förståss. God mat och gott sällskap - då spelar inte vädret så stor roll och vi kommer ju hem imorrn.
uteserveringar och butiker blandat i en charmig röra.
Vädret på Rhodos var allt annat än regnigt... 30 grader varmt och inte ett moln så långt ögat kunnat nå.

Här hemma kryper hösten allt närmare och jag ska försöka hösta till det i trädgården i helgen, såg att trädgårdshandlar'n fått in MASSOR med fint. Det ser så härligt ut där, vi passerar den varje dag när vi åker till jobbet och dom har massor med höstblommor i fina krukor och urnor ute. Det tycker jag känns tryggt, dom behöver aldrig ta in allt - det står kvar ändå =)

Ha en underbar FREDAG!
Vi ses
//Sara

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Så det regnar hos er med, ja då är det inte bara här det har öst... suck! Hoppas att du får en trevlig helg trots det!!

2009-09-04 @ 10:33:43
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Katten Carina

Här är det bara vackra bilder. Jag vill också ha mer sol. Allt är frid och fröjd.

Ha en underbar helg. Kram Carina

2009-09-04 @ 11:13:44
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Åsa

Hi hi :-)))

Ha en trevlig helg !

2009-09-04 @ 12:32:44
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Anna

(asg) Fina bilder,ni måtte haft det gött?

Kram och hoppas helgen varit bra?

Mvh. Sirpa-Lisa Mahktab ;)

2009-09-06 @ 18:05:53
URL: http://duracellmorsan.blogg.se/
Postat av: Ninni

Hehe goo historia!!



firat nyår minsann va kul! Nu kan du läsa om min stôlliga helg..kram



2009-09-07 @ 17:30:39
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0