Höstplantering

Jag har lyckats trixa massor i trädgården i helgen. En massa gamla blommor åkte bort och några nya åkte in.

Jag tycker att det är ganska viktigt med en välkomnande entré, jag vill att det ska kännas varmt och ombonat INNAN man har klivit in till oss.
Först kommer man till det här...
Först kommer man till ett litet bord med två stolar, där har jag en loppiskruka med en ljung i. På det fyrkantiga keramikfatet har jag en liten krona med taklök och två rostiga stjärnor, stenar och hjärtan. Det superfina hjärtat med gröna snirklar på kommer från ICA här i Bjästa, men jag köpte det i sommar så jag tror inte det finns några kvar.
Jättefin både på hösten och vintern.
Sen kommer man till en underbar lykta på pinne, som egentligen är för blockljus men jag brukar ha 3-4 värmeljus där istället. Det lyser så fint under syrenen på kvällarna. Jag tänder ljus NÄSTAN varje kväll.
Pumpa och äpplen som dekoration.
Mitt hemsnickrade bord, ställningen är ett gammalt symaskinsunderrede. Här har jag fyllt ett zinkfat med äpplen, en fuskpumpa, blommor och kryddor. Allt i en härlig mix - det ser verkligen inbjudande ut.
En hängande lykta i en blomurna.
I en blomurna har jag satt en pinne med krok och hängt en minilykta där.En loppislåda fylld med fynd.
Slutligen kommer man upp på bron, där jag har en trälåda - fyndad på loppis. Tänkt måla den, men minsann det har aldrig blivit av. I den stora lyktan har jag taklök och i den rostiga mjölkhämtarn har jag en roströd liten kryssboll.

Jag trivs verkligen med vår entré och det är så roligt när man hinner med alla årstider. Ibland går det ju så fort så man missar att det är höst och vips har första snön kommit. Men i år tycker jag att jag hunnit med.

Numera tar jag även in pelargonerna för natten. Man vet aldrig när första frosten vill komma... och jag är fasligt rädd om min Mårbacka som är full i knopp.

Ha en underbar start på veckan!
Vi ses
/Sara


Om du klickar på länkarna kommer du till varorna - kanske du är shoppingsugen?

Kommentarer
Postat av: Nordingården

Så vacker höstplantering och otroligt fina foton!!! Mari, fd Guldkant på Livet

2009-09-07 @ 20:37:33
URL: http://nordingarden.blogspot.com/
Postat av: Liza

Så fint du har gjort! Håller fullständigt med dig att det är så viktigt att man känner sig välkommen redan vid entrén! När jag ser dina fina stilleben så saknar jag vårt hus.. man är så begränsad när man bor i lägenhet. Tack för inspirationen!!

KRAAAAAAAM!

Liza

2009-09-07 @ 22:26:29
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Nilla

Så fint du har gjort. Jag blev inspirerad av höstplanteringen på mammas grav, och fixade till utanför grinden hos mig själv i dag. Men det har jag inga bilder på än. Men däremot har jag annat i bloggen i dag,som kanske är intressant för dig som tycker om trädgård och inredning.

Kram

2009-09-07 @ 23:20:44
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Trolda

Men duuuuuuuu!!! URSNYGGT! duktiga, duktiga du!!! Nu måste ju jag också få lite mer tid till att göra fint ute!!! blir så inspirerad =D



Trolda - kramar =D

2009-09-08 @ 09:43:03
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: EVA

Åååå så himla välkomnande !'Visst är det viktigt att det ser trevligt ut när man kommer...och att soptunnan inte är det första man ser...:)



***

KRAAAM EVA

2009-09-08 @ 11:16:14
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Katten Carina

Helt underbart och välkommande. Nu saknar jag trädgård, balkongen är inte samma sak och mer begränsande. Inspirerad blir jag iallafall.

Ha det så bra. Kram Carina

2009-09-08 @ 12:47:03
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Kamomilla

Åh, vad fint! jag borde ta mig i kragen och fixa lite därute jag med, men tiden vill inte räcka till... Den där rostiga kronan är underbar!!!

2009-09-08 @ 20:22:24
URL: http://lillakamomilla.blogspot.com
Postat av: M i c k a

gud vilka mysiga bilder du har på din blogg :D är det från ditt hem? :D jättefint!

2009-09-14 @ 20:07:58
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0