Vips har man flyttat lite möbler

Vet inte var all energi kom ifrån, men i helgen har jag städat ute, bytt gardiner i köket, putsat (några) fönster, flyttat skåp, lagat en massa mat och dessutom en vända på stan. Jamen ni hör ju? Man blir ju till och med trött på sig själv.

Idag åt vi tacopaj och det blir matlåda till guben o mig *lycka*
Plus att jag gjort en gryta chili con carne och stekt 10 fläskkotletter i ugn för veckans middag. Det är alltid en himla massa funderingar kring vad man ska göra för mat och inte har man nån lust eller energi till att göra nåt gott (inte tid heller) - nu tänkte vi vara lite förutseende och göra åtminstone så vi har till två dagar =)


Köpte en liten pall när jag var på IKEA och nu har jag sytt ett nytt överdrag.
Den passar mycket bättre hemma hos oss med randigt tyg!
(klicka på bilden så kommer du till IKEA-pallen)

Dragit runt på några skåp och under trappen såg det ut så här, FÖRE:
Så här såg det ut under trappen förut.
Efter:
Jag flyttade klaffskåpet under trappen.
Och där klaffskåpen stod, före:

Efter:
Skåparna har nu bytt plats.
Själv tycker jag det blev mycket bättre. =)

Igår köpte jag en Johan Falk film när jag var på ICA så den tänkte jag lura med mig
guben att titta på nu.

Tack alla för kommentarer! De värmer och glädjer en bloggares hjärta.

Vi ses
//Sara

This weekend I've done a lot, made food for next week, changed curtains in the kitchen, been to town shopping, cleaned outside, no summerstuff is in sight - we are ready for winter and I've moved furniture around.
Tonight w're gonna watch Johan Falk on DVD.
Thank You for all lovely comments. It's warming for a blog heart.

Kommentarer
Postat av: Liza

Oj, oj, oj, vad du har hunnit med mycket i helgen! Det är guldhelger när man bara flödar av energi! Fint med omflyttningen! Ser mysigt och hemtrevligt ut (som vanligt)!

Skickar många kramar!

Liza

2009-10-11 @ 20:12:39
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Det ser så fint ut på dina foton...själv orkar jag inte hålla sån ordning på allt...även om jag gillar inredning (till en viss gräns;) Men jag tittar in här då och då! Ha det gott! Kul att du gillade Lindström...jag älskar sjuk humor och har läst de flesta av hans böcker. :D

2009-10-11 @ 20:28:51
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Du är ju en gullunge så klart vi skriver det oxå :)

Mera pussar och kramar till dig...

2009-10-11 @ 22:16:06
URL: http://duracellmorsan.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

jisses vad du varit duktig i helgen!!!

Själv har jag haft besök, haft fram snabeldraken och städat liiiite på gården! Men andra ord tagit det ganska lugnt, ikväll väntar jobb!

2009-10-12 @ 10:45:26
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja men vem blir FÖRVÅNAD!???;-) hur mycket sprudlande energi som helst verkar det vara där uppe i norr...;-) Och förvånad blir jag inte heller över att det blir ÄNNU mysigare hela tiden...var skall det sluta, hur mysigt kan det bli!?! =D Ja nu är det så mysigt att pyssla inne...ljuva mys-höst =D Och så har du en liten utmaning hos mig om du vill....=D



Trolda - ledig idag o ska på loppis snart =D

2009-10-12 @ 12:29:44
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Linda B

Ser mysigt och ombonat ut!

2009-10-15 @ 17:02:54
URL: http://levasomlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0