Välkommen - Welcome

Kuddar från Åhlens
Välkommen in i hallen. Här står vår fulfuru-soffa.
Vi har tänkt att låta måla den vit. Vad tror ni om det?
(Tyget och kuddarna med text på soffan från Åhlens,
hjärtkudden från
Magnus & Selma)
Zinklykta från Anderssons Ram i Mellansel.
Jag tänder gärna ljus på kvällarna och ljusslingan jag har runt spegeln
sitter där året om.
Vimplarna är klara och på plats.
Så här blev mina vimplar jag sydde. TOKSNYGGT!
Och jag blev supernöjd.
Passar jättebra i köket.
Lite pyssel, varje vimpel är ungefär 13x20 cm och det är 12 vimplar.

Tack ALLA rara som kikar in!
Vi ses
//Sara

We are planning to paint the sofa white - wouldn't that be nice?
I always light some candles, it's so welcoming and cozy.
I've sewed my pennants and hang them in the kitchenwindow.
I really love them!


Kommentarer
Postat av: Kirsi

Jag skulle måla furusoffan vit. Tycker det skulle bli väldigt fint. =)

2009-10-18 @ 21:16:16
Postat av: Liza

Soffan är ju jättefin.. men skulle nog gilla att få lite vit färg på sig!! Mitt arbetsbord ska målas vitt.. när är frågan? Har inte någon större målarlust just nu!

Fint med vimplarna.. har sytt sådana åt mina barnbarn så jag vet att det tar tid, men snyggt blir det. Har tänkt sy till stugan.. men som sagt här blir det inte många knop gjorda för tillfället.



Ha det så gott!

Kram!

Liza

2009-10-18 @ 23:00:37
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vart köper man denna ljusslinga du har ??Soffan skulle jag nog kasta ut :)

2009-10-18 @ 23:13:06
Postat av: Saras inredning

Kirsi: Jaa, jag tror på vit. Var inne på svart ett tag oxå.. Ska kolla vad det kostar att LÅTA måla den =)

Liza: Huga, när arbetslusten och inspirationen försvinner finns inte lust till nåt. Det går i vågor tycker jag. Tror jag är på väg uppåt i inspiration nu. Ser fram emot ALLT.

Barnvimplar!! Det var en bra idé, svägerskans lilla bytta ska få en :) Tack för tipset! lycka

Utan sign: Slingan kommer från MIO. Soffan blir kvar :) Det har guben bestämt - men vi ska få måla den. Tjipp!

2009-10-19 @ 10:48:14
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

den skulle bli jättefin i vit, men om du vill vara trendig så ska du låta den vara i furu....läste på husmusens blogg (trendenser numera) att furu är på väg tillbaka...

tror INTE jag hakar på..!

2009-10-19 @ 11:22:20
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Katten Carina

Hej!

Snyggt och lite ovanligt, tycker jag.

Ha det så bra. Kram Carina

2009-10-19 @ 12:05:38
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Trolda

Ja gulnad furu hör väl inte till favoritfärgerna direkt...;-) Har en del av det i köket just nu och OMMÅLNING skall ske!!! Tycker som Guben att soffan är riktigt FIN, och lite färg på den så blir den kanon!!! Vitt är ju alltid vitt eller så kanske samma färg som TRAPPRÄCKET skulle funka!?! TACK för gratulationerna =D =D =D det var verkligen en kanonmysig dag igår =D Vimplarna är ju hur fräcka som helst! Duktiga, duktiga du!!! =D



Trolda - KRAMAR =D

2009-10-19 @ 19:05:04
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Yvonne

soffan vill nog bli vit! ;) Jag har också likadana stjärnljusslingor runt ett "fönster" som är isf vägg mellan kök och vardagsrum. De lyser upp båda rummen! Bra att köpa såna slingor på rean efter jul...

2009-10-20 @ 14:56:23
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0