Febrig

Vad gör man egentligen när man är krasslig och febrig?

Inte mycket.... jag blir svettig bara jag tänker på att göra en kopp te.

Guben o jag har kört LCHF i flera månader och det innebär att vi försöker att inte trycka i oss något med mer än 5gr kolhydrater / 100 gr. MEN idag skulle jag göra min special placebo-dryck, alltså NYPONSOPPA. Inget är bättre än nyponsoppa när man är hängig och febrig. JISÖS - fattar ni hur mycket SOCKER det är i den drycken. Bläk - helt odrickbart, och då hade jag hunnit vispa till en hel liter. Jag läste inte ens på paketet utan bara ryckte det ur skafferiet (det är synd om mig) kokade nyponsoppa och... Mmmm... nu blir allt bra. Päh! Inte alls.

Det blev TE, te, te och nu är jag inne på min tredje kopp te. Kan ändå inte låta bli att glo i skafferiet. VAD finns där att trösta sig med när man är sjuk och hängig. Jamen kolla!! Ballerinakex med PEPPARKAKSSMAK och bara 9gr kolhydrater / kaka. Jamen DET kan man ju ändå säga är okej. Nu har jag tryckt i mig två.

Tänt braskaminen och kollar på TV, just nu är det Ellen deGeneres (eller hur det nu stavas). Lite lämpligt dravvel och helt okej att somna till. Hämtat den bärbara datorn och tänkte att när jag ändå känner mig lite piggare (1gr Alvedon) så kan jag surfa runt och kolla vad ni gör där ute?

Jag vill underhållas lite känner jag, hitta några NYA bloggar som är roliga att läsa och titta på finfina hemmahos-bilder. Jaja, hemnet funkar alltid =) Fler än jag som gör så? "Hemnetar" för att hämta inspiration, speciellt de hem som är stylade och det ser man ju direkt.

Äsch nu orkar jag inte mer.... nu ska jag somna under filten.

See Ya
/Sara
Loppisfynd, väggljusstaken, kökslampan och mycke mer från mitt hem kommer från loppis, Kupan och Second Hand.
En liten inspirationsbild från mig.

Still sick and not much to do. Making a cup of tea and watching TV.

Kommentarer
Postat av: Katten Carina

Du var väldigt läcker i klänningen och lila detaljer. Jag älskar färgen lila. Själv var jag en katt hela helgen (nästan).

Det är inte roligt att vara sjuk, hoppas du blir bättre snart.

Kram Carina

2009-11-02 @ 14:23:17
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Ullis

Krya på dig! Oh, nyponsoppa som är så gott! Mmmm. Kram!

2009-11-02 @ 14:45:31
Postat av: Nina

Mmm... nyponsoppa! Kikar på hemnet jag med :)



Krya på dig!

2009-11-02 @ 18:00:06
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Åh, krya på dig...För att roa dig skulle jag kunna ta lite bilder härifrån...man jag har det nog mer shabby än chic ;) Nä, rätt okej...men när jag väl fått ihop nåt mysigt/trevligt så byter inte jag på läääänge...Nyponsoppa är gott när man är sjuk. Eller glögg. :D Kram!!

2009-11-02 @ 19:39:09
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Kicki

Krya på dig tjejen ;)

2009-11-03 @ 11:08:01
Postat av: Moniqa

Kära nån...så uschlig...ja du...jag blev supersjuk i början på juli när jag var i Glasgow och sen haft återfall flera gånger... så nu kanske jag slipper baconfeber?? eller också var det det jag fick närjag var i Skottland?

Men krya på dig nu och försök att undvik de där sablans kolhydraterna som är äckliga... (jo jag håller också på med den livsstilen sen en månad)...visst blir man förskräckt när man börjar läsa på innehållsförteckningar??!!! til och med kött och bacon innehåller ofta glukossirap eller annat slags socker...jättesvårt att hitta nåt utan.. bara om man köper rent kött man slipper. T om i kycklingfiléer..morr. * Fast det är värt att leta...för man mår sjutton så mkt bättre att äta så här...-även om man får lite förkylning kraam*

2009-11-03 @ 16:57:04
URL: http://moniqas.wordpress.com
Postat av: Liza

Krya på dig vännen!

Är hemma för min onda rygg och kikar in som hastigast.. ryggen håller inte för längre än ett par minuters sittande!

Som sagt Krya på dig!

KRAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2009-11-03 @ 22:06:02
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

visst är det mysko, så fort man är sjuk så skriker magen efter nyponsoppa eller blåbärssoppa, aldrig annars!!!



Krya på dig!

2009-11-04 @ 10:37:13
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Trolda

Snart känner du dig säkert piggare...;-)



Trolda - krya på dig-kramar =D

2009-11-04 @ 18:50:50
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack ALLA för krya-på-mig hälsningar :)



Jag är mycket bättre nu!

2009-11-06 @ 12:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0