Sköna helg!

Vill tipsa om en supergod pastarätt, FÄRSK GRÖNSAKSPASTA MED CHORIZO OCH FETAOST. Receptet kommer från recept.nu
Svårt att få maträtter att se aptitliga ut på bild. Jag imponeras av alla som fotar mat. Men det är klart, träning ger färdighet..
4 portioner färsk pasta (jag valde tomatsmak)
1/2 zucchini
1 morot
2  chorizo (det är 3 i ett paket)
100 gr feta (1 pkt 200 gr)
salt och malten vitpeppar
Persilja
Gör så här:
Skölj och skala moroten. Skölj zucchinin, dela den och ta ut kärnorna. Skär långa strimlor av morot och zucchini med potatisskalare.

Koka pastan enligt anvisningarna på paketet. Skär små, sneda skivor av chorizon. Lägg den i kall stekpanna och hetta upp. Fräs korven i sitt eget fett. Skär fetaosten i kuber.

Lätt morots- och zucchinistrimloran i ett durkslag. Häll vattnet av pastan över strimlorna. Låt rinna av. Blanda ner korv och fetaost precis före servering. Krydda med peppar och salt. Dekorera med persilja.


Superdupergott! Vi tog hela fetaostpaketet, alltså 200 gr, men vi gillar fetaost!
Det jag satt inom parentes här hur förpackningarna ser ut på vårt ICA . Det beror säkert på vilket märke man köper oxå.

Att fota mat så att det ser aptitligt ut är minsann inte det lättaste, allt blänker av fett. Ändå känns den här rätten hyfsat nyttig. Det beror nog på moroten och zucchinin *skratt*.

Ikväll ska jag på tjejfest, jag har lånat mitt jobbs lokaler. Där finns både bastu, upplevelsedusch, bra kök, biljardbord, Guitar Hero, dart och det ligger hyfsat nära alla uteställen. Det är vinlottorna som ska träffas och vi ska laga mat, basta och bara ha det bra. Kanske kanske om inte vi är för rödblommiga av bastun så blir det utgång på lokal.

Jag har aldrig berättat så mycket om mitt jobb, mer än att jag flänger än hit och än dit. Till veckan ska jag till Linköping och veckan därpå ska jag till Stockholm. Jag är lite av en alltiallo, när det gäller administrativa sysslor iallafall. Jag är certifierad internrevisor (ISO9001), samtidigt jobbar jag mycket med projekt och resursupplägg, mallhantering och support till övriga administrationen OCH fakturerar de kunder vi har i Övik, Sundsall och Uppsala. Övriga Sverige har vi två tjejer som fixar, en i Stockholm och en i Malmö. KANONBRUDAR!!

Just nu är vi uppe i affärplanearbetet inför nästa räkenskapsår. Jag utformar min stödprocess Kvalitet tillsammans med min chef och på måndag ska jag lämna in min plan över hur jag tror vårt kvalitetsarbete ser ut om 1 år, 3 år och såklart hur det ser ut idag. Vi är alla inne i en hektisk period. Det går bra för oss - även om vi känner av lågkonjunkturen så har vi inte varslat någon och förhoppningen är att vi inte ska göra det heller.

NOG om JOBB!!

Lördagen bjuder på SOL, SOL och SOL. Guben och jag ska ut och promenera, men först blir det frukost. Jag sitter i pyjamasen än.

Joo, sen har jag ju börjat med mitt PROJEKT måla om skåp.
Skåpet ska bli vitt med latinska trädnamn skrivna i blyertsgrått.
Jag har tömt det och nu ska jag måla det vitt, sen blir det till att texta - eller ja det ska ju vara skrivstil. Har köpt en blyertsgrå färg och superfina penslar..
Jaja det går nog bra. För vet ni?! INGENTING är omöjligt om man bara VILL!!

Ha en alldeles underbar fortsättning på helgen!
Vi ses
//Sara

PS. Jag jobbar HÄR.

Rev:
Jag har fått en UTMÄRKELSE!!

Fått av Fia, Neverkeso.blogg.se

Tack gulliga Fia på bloggen Neverkeso!


Kommentarer
Postat av: Katten Carina

Jaha, du ska till mina trakter i veckan.. Hoppas du får se lite av linköping också.. Han det så bra kram Carina

2009-04-18 @ 10:22:43
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Ninni

Du har ett jobb jag aldrig skulle klara av..räkenskaper har aldrig varit min starka sida..tur att det finns andra som klarar det!



Va spännande med skåpet...promenaden har jag redan klarat av...gött

Ha en gooo lördag med allt du ska göra..kramen

2009-04-18 @ 11:31:34
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Fia

Du har en utmärkelse att hämta på min blogg!

2009-04-18 @ 12:43:15
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Lallis

Det såg smaskigt ut:) Ha en fin helg vännen

Kram Lallis

2009-04-18 @ 21:31:06
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Liza

Hoppas att festen blev kanonkul och att du vann många flaskor vin.

Roligt att höra mer om dig.. jag har jobbat som ekonomiassistent för många år sedan innnan jag började mitt nuvarande jobb.

Härligt med målningsprojekt.. har en massa att göra i stugan. Men i helgen har vi varit hemma och städat och rensat skåpar och kläder. Himla skönt!

Nu ska jag åka till mamma en stund!

KRAAAAAAM!

LizA

2009-04-19 @ 13:28:20
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hej Sara, tack för titten och kommentaren! Alltid kul att hitta nya bloggar, och din blogg verkar sannerligen vare en sådan inspirerande blogg som jag gillar :-)



Ha en fortsatt trevlig kväll!



Kram kram

2009-04-19 @ 17:10:22
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Mums, lät hur gott so helst. Spännande att se hur skåpet blir sen!!!

Ha en bra dag!

Kram kram!

2009-04-20 @ 08:29:34
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: annaoco

Upplevelsedusch, det lät något det ;O) Ha det bra, kram!

2009-04-20 @ 08:55:49
URL: http://annaoco.blogg.se/
Postat av: karola

Vilket fint skåp...

lycka till med projektet!

2009-04-20 @ 16:12:47
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Trolda

Och vem hade inte tagit HELA feta-paketet...;-) Vi är ju OCKSÅ ost-älskare här i huset...=D Och visst ser det gott ut! Inte behöver du oroa dig för det inte! Skåpet blir ju bara SÅ fint...=D "Lycka" =D Och positiva du har så rätt i att inget är omöjligt =D Massor av kramar =D



Trolda - =D

2009-04-20 @ 19:41:15
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Trolda

Och vem hade inte tagit HELA feta-paketet...;-) Vi är ju OCKSÅ ost-älskare här i huset...=D Och visst ser det gott ut! Inte behöver du oroa dig för det inte! Skåpet blir ju bara SÅ fint...=D "Lycka" =D Och positiva du har så rätt i att inget är omöjligt =D Massor av kramar =D



Trolda - =D

2009-04-20 @ 19:41:39
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej gumman,jag har inte kommit nån vart med mitt "äppelskåp"..svårt med att bestämma färg...

Ha det gott..maten låter jättegod..älskar fetaost.. :)

Du är så värd varenda utmärkelse du får! kram

2009-04-23 @ 08:45:22
URL: http://aplacetocallhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0