Hallå!!

Jo, jag lever! Men jisös vilket väder vi haft i helgan =) Helt underbart.

Vi har blivit av med oljetanken, känns ju tokbra för nu blev förrådet betydligt större!

OCH jag har målat skåp.
Numera grundmålat 2 varv.
Det här kommer att bli jättebra, nu blir jag visserligen borta ett par dar men det gör inget då får det ju liksom torka till ordentligt.
Välkommen in!
Jag har städat hallen och jag är så nöjd. Kolla alla skor är i skohyllan!!
Hihi... hoppas ni får en alldeles underbar vecka. Härifrån blir det tyst ett par dar...
På torsdag ska jag följa med mamma på sjukan, hon ska ta några prover och sen blir det Valborgsfirande för hela slanten. Jag hoppas såklart på lika VACKERT väder som vi haft i helgen.

För dig som läser Collage Nätra så missade dom receptet på legymsalladen.
Så här kommer det:

400 g färska späda spenatblad eller sallad
2 knippor rädisor
1 liten melon, t ex galia- eller oegenmelon
ca 300 g rökt kalkonbröst eller rökt skinka i tunna skivor

Legymsallad:
1 burk sparris i bitar, ca 185 g
ca 5 cm färsk gurka
1 syrligt äpple
1 burk gröna ärter, ca 200 g
1 msk hackad syltlök
2 dl Gräddfil
1 dl majonnäs
salt, svartpeppar

Börja med legymsalladen. Skär sparrisen i mindre bitar. Hacka gurka och äpple. Låt ärterna rinna av. Blanda gräddfil med majonnäs och övriga ingredienser. Smaksätt med salt och peppar.
-Skölj spenatbladen väl. Ta bort blasten på rädisorna. Skiva melonen. Lägg upp spenatblad, rädisor och melon på tallrikar. Lägg på köttskivor och legymsallad. Servera med nybakat bröd.

Jätteroligt att ni kikar in här trots att jag är dålig på att hälsa på ER och göra blogginlägg!!
Kramar till ER alla.
Vi ses
//S

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint i hallen! Vår skohylla är så liten att det bara finns plats för två par skor... inte kul!

Ska bli kul att få se skåpet på plats!!

Ha en härligt vecka och VALBORG!!

KRAM!

Liza

2009-04-26 @ 23:01:36
Postat av: Trolda

Ååååååh så fiiiiiint skåpet blir!!!!!!!! Jätte-kul =D Och det är väl bara bra att det får torka till lite nu när du är ute och "far"...(och kanske den Käre SAMBON är hemma o fixar resten...;-)) Hallen ser organiserad och fin ut den också =D Och vad härligt för er med VÄRME o SOl även där uppe =D ha det nu bäst och må så gott!



Trolda - kramar =D

2009-04-27 @ 11:31:30
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: EVA

Åhhh vilket fint skåp ! Och vitt är ju aldrig fel...hihi !



Hmmm...den salladen lät väldigt smarrig och helt GI:ig...vilket passar vår familj kanoners ! Ska skriva av den...



Här är en till som inte är så bra på att hälsa på...men helt plötsligt dyker jag upp...:D!



Ha en super-super-härlig vecka och VALBORG !!!

***

JÄTTEKRAAAM EVA

2009-04-27 @ 17:19:03
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Mia

Det där skåpet blir nog jättefint. SEr fram emot att se det klart.



Ha en bra vecka!

Kram

2009-04-27 @ 20:20:26
Postat av: Anna

Jättefint skåp :) !! Jag har fått en gammal dockvagn från 50-talet..vad kan jag göra med den?? Du som är kreativ? Finns på bild inne hos mig..

Kram och hoppas du har det gött i solen?

2009-04-28 @ 16:09:19
URL: http://aplacetocallhome.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Idag är det sol igen, underbart, ska snart gå ut och njuta, hoppas ni har lika fint väder!

2009-04-29 @ 09:54:38
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Katten Carina

Önskar dig ett lika soligt väder som jag har haft den senaste tiden och hoppas att det blir ett tag till.

Ditt hem är såå fint vad du än gör och visar.

Ha en trevlig valborg! Kram Carina

2009-04-29 @ 20:12:10
URL: http://blogg.passagen.se/cabe3
Postat av: Anna

Tittar in och önskar en fin Valborgsmässoafton :)

kram

2009-04-29 @ 22:56:42
URL: http://aplacetocallhome.blogg.se/
Postat av: Carro

Tjingeling! Mycket fint skåp! Ha det. //C

2009-04-30 @ 18:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0