Glad Påsk

Om än kanske lite sent så önskar jag Er alla en riktigt Glad Påsk!

Och tusen TACK för alla hälsningar från alla Er!
Jag blir så glad och det värmer en bloggares hjärta och själ.

Här kommer lite bilder från Långfredagens festdukning.
Fatet är en keramikform från Gerbera. Ett riktigt längtansfat.
Festdukning a la Påsk. Fatet kommer från Gerbera. Äppelgrönt precis som jag vill ha det!
Vi bjöd på Snapas. Gammal Norrlands Akvavit.
Till förrätt blev det en mix av buffé och entrérätt. Sill, kalkon, snittar och ägghalvor med heta räkor. Supergott. En snapas (lilla gaffeln på snapsglaset) till var och en, Gammal Norrlands Akvavik med en kallpotatis, ansjovis och dill.
Supersmarrigt! Lax med pressad potatis och dill och romsås. Till efterrätt en smarrig Påskglass med smak av saffran.

Blomsteruppsättningen gjorde jag på ett fat, med påskris och snittblommor i en oasis, på kanten fäste jag små julgransljushållare.

Ha en underbar fortsättning på Påskhelgen!
Vi ses
//Z

Kommentarer
Postat av: ☆Soya☆

Åh jag hade gärna suttit ned vid det där vackra bordet. Glad påsk!

2009-04-11 @ 14:07:09
URL: http://soya.blogg.se/
Postat av: Anonym

Smarrig påsk glass???det lät spännande Recept Tack;)

2009-04-12 @ 13:55:21
Postat av: Trolda

Ja men HEJ där uppe i vinterland...;-) jag förstår om ni längtar efter lite värme o vackert väder nu!!! Men en kall pils i bastun smakar GARANTERAT godare i ert klimat ;-) !!! ha nu en skön myskväll och jag förstår om gästerna satt fint till bords vid DEN underbara dukningen =D Kraaaamar =D



Trolda - med världens bästa chefer ;-)

2009-04-12 @ 18:46:45
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vilket härligt påskbord!

2009-04-14 @ 17:47:50
URL: http://angelicas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0