Sköna maj!

Har du hört om de 2 prästerna som skulle duscha efter en hård arbetsdag?

Nakna och blöta inne i duschen upptäcker dom att ingen tvål finns...!
Fader John kommer ihåg att han faktiskt har 2 st. tvålar inne på sitt kontor, allltså beger han sig dit, det är inte långt till kontoret så han bestämmer sig för att bara kila dit snabbt han kan, alltså kilar han dit så som Gud skapat honom. Dvs naken.

Väl inne på kontoret finner han tvålarna, grabbar tag i dom och beger sig tillbaka till duschen.
På vägen tillbaka ser han i korridoren att 3 nunnor kommer gående, panikslagen ser han sig omkring för att gömma sig och sin nakenhet...
Med att grymtande upptäcker han att det finns ingenstans att ta vägen, varför han ställer sig mot väggen, blickstilla för att efterlikna en staty.
Nunnorna kommer fram till platsen där prästen står, stannar och ser på honom med förundrade ögon.

-Jösses vilken staty! Den är så verklighetstrogen. Säger den första nunnan.
- Ja verkligen! Säger den andra nunnan glatt och grabbar tag i prästens snopp.
Helt förskräckt trycker prästen ihop handen där han håller tvålen i, och med ett plopp så flyger en tvål iväg och landar på golvet.
-Titta säger nunnan med snoppen i handen, det är en tvålmaskin!
-Jag vill också ha en tvål, säger då den första nunnan, och grabbar bryskt tag i prästens snopp, varvid prästen nu helt förskräckt trycker ihop handen ännu en gång och plopp så flyger den andra tvålen ifrån handen på honom.
- Va kul! Säger den tredje nunnan och grabbar tag i snoppen.....Ingen tvål kommer... Det var väl märkligt säger hon och drar i snoppen 1 gång, 2 gånger, 3 gånger...Ingen tvål kommer..

Till slut tar hon ett ordentligt tag i den med bägge händerna och ropar glatt:
Titta systrar! Det fanns flytande tvål också!

Ingen fredag utan lite humor =)
Vi har så förbaskat kallt hela tiden? Var är värmen? 5 plusgrader, blåsigt och sol (om man har tur).

Jag har fått en utmärkelse!!
image477
Av bästa bloggisen Trolda !! Tack för den goa du - det värmer ett bloggerhjärta *blink* *blink*

Jag har inte fått så bra respons på Malmötipsen - det verkar som att mina läsare finns ovanför Turning Torso.
Linda hade ett tips så det ska jag kolla, klicka in hos henne och kolla vilken häftig klocka hon gjort!

Imorrn ska jag, guben, svägerskan o svågern på IKEA. Har tomt i huvvet vad jag ska köpa, en strårullgardin till altanen iallafall och en mörktäckande rullgardin till sovrummet! Man kan helt enkelt inte åka 12 mil (enkel väg) utan att ha planerat nåt inköp. Hallå - komma hem med en påse värmeljus? Dom må vara hur billiga som helst men köper jag inte nåt annat så borde jag FÅ 500 spänn i kassan till bensinpengar.

Igår köpte jag en cykelhjälm.... nu ska här cyklas!!

Vi ses
//Z

Kommentarer
Postat av: ¨ullis

HAHAHAHA jag tror att jag smäller av... ;) Ha så kul på ikea, glöm inte att vinka när du åker förbi! Kram! :)

2008-05-23 @ 09:09:10
URL: http://www.flimmra.blogg.se
Postat av: Anna

ASGARV
jag smäller av..denna va bra! Tack för ett skratt på morron :)
Trevlig helg gumz........

2008-05-23 @ 09:33:27
URL: http://meohmylogpartaj.blogspot.com
Postat av: Katten Carina

ojoj, vilken historia.. Den var bra. :) Tack!
Jag bor visserligen nästan i södra sverige, men malmö tips har jag inga.. Börja prata örebro/linköping området så är jag med på noterna.
Ha det så trevligt i helgen kram Carina

2008-05-23 @ 15:38:27
URL: http://cvb26.spaces.live.com
Postat av: Linda P

Ååå tack för omnämnandet :) Synd att jag inte kunde vara mer behjäplig med tipsen. Har faktiskt kommit hem från Ikea för någon timme sedan... med servetter, en ram, en roller och inte mycket mer... Som tur var hade jag ett annat ärende i krokarna också :)

2008-05-23 @ 17:39:38
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Linda P

Jag igen. Nu har jag mailat dig en hel lista inklusive adress till butiken jag menade; Fideli och Konungen. Sedan kom jag nyss på att Laura Aschley finns ju också samt Gudrun Sjödén. Du kan ju hitta adresserna på hitta.se

Gudrun ligger vid Lilla Torg, Aschley tror jag ligger på Baltzargatan... På höger sida upp mot Triangeln på "huvudgatan" finns en fin blomsteraffär, har jag för mig.

2008-05-23 @ 17:47:48
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: K

Hahahaha... enriktigt ful en.. men bra!
ha en trevlig helg!

2008-05-23 @ 19:21:05
URL: http://husetpabacken.blogg.se
Postat av: Lizaloop

hehe, nu är jag tillbaka efter min lediga vecka från bloggen!
På återseénde!
Kram och trevlig helg!

2008-05-23 @ 19:59:07
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Trolda

Vad KUL att du blev så glad...=D Och glad blev jag av fredagsfräckisen...=D Jag trodde du VARIT i Malmö?!? Om inte - fråga länkarna Poppins o Lily på min sida. Riktiga "Skåningar" med smak för Livets goda - å det rostiga o vackra!!! Ha en fin fredagskväll - det har jag =D

Trolda - bästiskramar =D

2008-05-23 @ 22:58:02
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: ewa

Hej
Jag såg
att Du skulle till Malmö nästa vecka.Vad jag kan komma på så här på stört är två jättetrevliga affärer, den ena heter Fideli&konungen oc ligger på Stora nygatan 27 de har superfina saker där.Den andra ligger på Regementsgatan66 och heter Homeville, tjejen som äger den är så trevlig och har så mycket fint.
Sen kan Du ju alltid besöka myrorna som ligger på Ystadvägen 19 har man tur kan man alltid fynda där. Har Du möjlighet att ta Dig till Falsterbo så ska Du leta upp en affär som heter Holkenden ligger på Fyrvägen 1 eller hem & hav på Falsterbovägen 39 i Höllviken.Bara att komma ner till Falserbo eller hallra helst Skanör är en lisa för själen och speciellt nu när vi har sommarvärme här nere i Skåne. Ha en riktigt trevlig resa och en trevlig helg//Ewa
Hälsa katterna

2008-05-23 @ 23:32:26
URL: http://ribs.blogg.se
Postat av: GÅRDSROMANTIKK

Den hade jag faktiskt hört redan - men den är bra!
Jag har lagt upp länkar till en massa tävlingar på min blogg - så du inte missar någon!
Bland annat kan an vinna ett vackert smycke från Diddi!

Kram Maud

2008-05-24 @ 10:20:45
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: Vilda

Haha, den där är bra!

2008-05-25 @ 10:04:55
URL: http://monstermorsa.blogspot.com
Postat av: Helena

Ha,ha,ha. Den var bra. Ska försöka att komma ihåg den.
Jag kikade lite längre ner och såg ditt fina rum. Jag som trodde att fotöljerna skulle skära sig mot tapeten. Det tar jag tillbaka nu, det blev ju jättebra. Så mysigt det blev.
Ha det så gott.

2008-05-25 @ 21:53:01
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Anna

Tittar in & kollar hur helgen har varit? Sola skiner här hoppas du haft /har detsamma? Kram...

2008-05-26 @ 07:52:27
URL: http://meohmylogpartaj.blogspot.com
Postat av: GÅRDSROMANTIKK

Oj nu fick jag lite oförtjänt beröm - det är ju inte jag som har tävlingarna men klicka på länkarna så kommer du till de bloggarna som har dem.
Jag tror nästan att man kan tävla i förväg på alla - datumet är sista tävlingsdagen!

Kram Maud

2008-05-26 @ 09:22:06
URL: http://havsviken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0