Malmö

image480
Här kommer bild på det jag shoppat, ni må tro jag bökade när jag skulle på och av planen jösses vad jag bar. Hade ju datorväskan och handväskan och jackan och svettigt... pewh... Men hem med grejjorna kom jag!
Fick jättebra bra tips av ER - Tack så mycket för det!

Fideli och Konungen i Malmö var ett toppentips! Jisös vad mycket fint där fanns.

Vi tog bilen mot Lund, jag och bästa jobbarkompisen C.  (Hoppas du läser här nu!)
Skulle hitta en butik som heter Lovisa i Lund, adressen var Bjärrud (tror jag). Klockan närmade sig stängningsdags (18.00) och vi hittade inte! Jag hade ett mobilnummer som jag provade att ringa flera gånger - inget svar.

När klockan var fem över sex fann vi det! Och vilket ställe, massor med krukor ute och en järnsäng i trädgården. Haha.. det såg faktiskt lite lustigt ut, men jättemysigt. Ganska stängt!
Provade att ringa en gång till.... inget svar. Nähä... Typiskt. När man nu för en gång skull är ute på tur.
Vi satte oss i bilen och vände därifrån.

Efter några hundra meter ringer mobilen och det är Birgitta på Lovisa i Lund som ser att jag ringt.

Tjohoo!! Jag förklarar läget att jag är en stackars norrländska som hittat henne på nätet och gillat hennes butik och vi körde vilse men ville så gärna komma in och kika och...
Jamen självklart fick vi det! Vi vänder och hon går till butiken och öppnar.
Det är ett gammalt stall som hon målat och ställt iordning till butik - en riktigt supermysig butik.
Mycket lantligt och även en hel del i den franska lantstilen, nu är det väl inte riktigt vad jag gillar - jag är mer en svensk lantlolla - men att det är superfina grejjer det ser jag ju.

En rostig järnkrona följde med mig hem, även en liten gjutjärnskruka som man hänger på väggen - med fördel ute denna årstiden. Har inte packat upp den ännu, ska fundera på var jag ska ha den och vad jag ska ha i den.

Så till min VINST! Kan ni tänka medan jag var i Skåne och förlustade mig så damp ett kuvert ner i brevlådan till mig.
En tävling som jag deltagit i hos Tinitott.
Jag har vunnit en Skyddsängel. Den är så fin och jag är så glad.
På kortet står det:
Minns du den ägnel vit och god
som fordom vid din vagga stod?
Hon följer än idag din stig.
hon var och och beskyddar dig.
-Zacharias Topelius

Tack för det Tina!

Nu ska jag ut i trädgården, sen ska jag packa lite grejjer för att åka till Gålsjö Bruk på 5-rätters middag med vin och kärlek =)

Kramkram och ha en underbar LÖRDAG och HELG.
Vi ses
//Z

Kommentarer
Postat av: Anna

Men vilken fin ängel? Finns dom att köpa? *vill ha*
Här är det hett vill jag lova...

2008-05-31 @ 12:37:45
URL: http://meohmylogpartaj.blogspot.com
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Wow - först en fantastisk shoppingresa med många vackra fyn och så en vinst!

Kan inte bli bättre.

Kram Maud

2008-05-31 @ 18:30:12
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

Grattis till vinsten, fin å vad många fina fynd du gjort!
Ha det trevligt på middagen nu!
Ha det.
Kram Lisa

2008-06-01 @ 13:20:29
Postat av: Nettan

Åååååååååh, femrätters på Gålsjöbruk..... -avis-
Underbar mat i en ännu underbara miljö..
Hoppas att helgen varit bra och att du hann vara ute i det vackra vädret...

2008-06-02 @ 09:47:46
URL: http://nettans.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Jag har kikat på dina fina fynd innan, men då kommenterade jag inte. Men så mycket söta saker du har shoppat! Man kanske borde åka till Malmö och shoppa någon dag! Jag har ju inte lika långt som du :-)
Vacker ängel!
Kram!

2008-06-02 @ 12:17:26
URL: http://nergardsemma.blogg.se
Postat av: Katten Carina

Fina fynd och söt ängel vad mer kan man önska.. Med sol på himmlen och värme på jorden samt ett stekhett bröllop.. Ha det så bra kram Carina

2008-06-02 @ 15:16:23
URL: http://cvb26.spaces.live.com
Postat av: Trolda

5-rätters med Kärleken...Uj, uj, uj så ytterst trivsamt =D Hoppas du hade det urmysigt! =D Och vilken underbar liten shoppingtur du varit på =D Och naturligtvis får man ju alltid SÅ mycket att kånka på då...;-) Vad gulligt av henne att öppna extra för er - men det är klart, är det så celebert o dessutom NORRLÄNDSKT besök står väl ALLA dörrar öppna!?! =D Jag har varit och badat o solat med MIN kärlek idag...=D En underbar dag på Ulvön, förstås =D Nu väntar tuffa dagar i den hektiska blomsterbranschen...Men snart ÄR det ju helg igen =D

Trolda - bamsekramar!

2008-06-02 @ 20:35:56
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Trolda

Glömde ju gratta till den fina vinsten! Vad KUL för dig =D
Trolda - kram

2008-06-02 @ 20:36:58
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Liza

Vilka fina saker du har hittat! Inte lätt att ta med sig allt på flyget - kämpa får man - men det är det värt!!
Älskar ängeln..
KRAM!

2008-06-02 @ 22:29:36
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: malin elgstrand

åh va härligt det låter!!Butiken i lund låter som en dröm
kraaaaam

2008-06-03 @ 10:10:07
Postat av: || p e r l a n

Vilken service av Birgitta! :) Sådant vinner man helt klart på i längden!

Låter som ni haft en riktigt härlig malmö tripp! :)

kram kram

2008-06-04 @ 10:43:47
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Jenny

fniss vilken tur du hade som fick titta in där! :) Toppen! kul att få åka iväg och fynda :) Sånt får man aldrig nog av! Ha en riktigt mysig helg! KRAM

2008-06-04 @ 21:56:13
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se/
Postat av: Anna

gaaaahhhhhhhh "Välkommen hit! Här får du inspiration!" står det på headern ...välkommen hit . här blir du avundsjuk...ska det stå :)

blir så sugen på dina prylar..................................kram & hoppas allt är bra?

2008-06-05 @ 07:38:21
URL: http://meohmylogpartaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0