Ny kruka

Jag skulle egentligen varit i hufvudstaden idag och inte kommit hem förrän imorrn, men som tur var så slapp jag resa så jag får vara hemma istället.

Tror att jag skulle passa väldigt bra in i MIO reklamen där man ser en familj sitta på en taverna nånstans där en reseledare berättar vad som ska hända under veckan och hon undrar om nån har några frågor. Då harklar sig en och undrar när man får åka hem. Åtminstone tror jag att det är MIO reklam, det var detsamma det är budskapet som går fram och jag fnissar varje gång jag ser den där reklamen för det kunde lika gärna varit jag.

Visst det är jätteroligt att åka iväg ibland och nog tycker jag det är mysigt att åka på semester och bo på hotell. Men ack så lycklig jag blir när jag får komma hem.
Slipper jag dessutom flyga så blir jag ännu lyckligare.
image425
Har lyckats shoppa upp mina surt förvärvade pengar så här strax före lön (tur det är på fredag), köpte en succulent som jag inte minns namnet på nu.... Blue nånting... och en sån matchande kruka till min ljusstake.
Visst ser dom ut att vara av samma typ nästan ?!

Sitter med ett glas mjölk och två kanelsnurror och tittar på en dokumentär om en superfet tjej som blivit opererad för fetma, alltså hon har minskat magsäcken.... Det är nästan så jag inte får i mig bullarna... ..suck.. Det var inte rätt program att slurpa i sig en massa onyttigheter till.

Ha en underbar onsdagkväll !!

Nu ska jag surfa runt lite....

Vi ses
//Z

Kommentarer
Postat av: Liza

Har också sett programmet - inte lätt att äta när man ser dessa jättestora människor.
Fint med växten och krukan som passar så bra till din ljusstake! Kul när man kan komplettera det man redan har!!!:D
Ha en bra fortsättning på veckan!
KRAM!

2008-01-23 @ 21:29:53
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: annaoco

Jag undrar lite varför man inte tar sig i kragen lite tidigare, innan det blir så massivt. Skönt att du fick stanna hemma hos guben ;O) Kram!

2008-01-23 @ 21:38:19
URL: http://annaoco.blogg.se
Postat av: Marina

Skönt att du fick stanna hemma..

Det är ju så lätt för en annan att tycka en massa saker om dom som väger för mycket när man själv inte har varit i den situationen själv.
Jag tycker att det är synd att sjukvården inte tar tag i såna problem tidigare..För det finns ju ofta någonting bakom fetman!!Dom äter ju nog inte bara för att bli feta,utan för att dämpa ångest eller liknande..
Det är vad jag tror..Tänk om dom kunde visa någon sån dokumentär om folk som inte kan gå upp i vikt!
Nu har jag tyckt en massa igen..:-)Var inte alls menat att bli så långrandigt!!Sorry!

Du krukan och den andra ser ut att vara av samma märke tycker jag..
Natti natti!

2008-01-23 @ 22:18:24
URL: http://marinasblogg.se
Postat av: EVA

Såg också början av det programmet och kände att jag minsann är på rätt väg...NERÅT !!! Sakta men säkert...även om jag inte är i hennes viktklass...så ska jag ner nu !
***
KRAM EVA

2008-01-23 @ 22:58:58
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Trolda

"Borta bra men hemma bäst"! Så ÄR det =D Och vilka superfina inköp...som alltid =D! Du får ju också alltid till det! Såg också delar av programmet och blev liksom du riktigt illamående...Stackars kvinna!Det var väl inte det ultimata programmet att mumsa" något till - nej...=DHa en underbar torsdag!Kram.
Trolda - godmorgon!

2008-01-24 @ 07:31:06
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Jessan

har som övriga talare också sett programmet och håller med Marina. Absolut ligger det nog ofta något bakom extrem fetma. Ångest, övergrepp, osv....inte i alla fall men många...
vet själv när jag gick i väggen för ett par år sedan och hade panik ångest. Antingen åt jag inte alls eller tröst åt jag.....
Haha är som du vad det gäller MIO reklamen...ha en fin vecka /jessan

2008-01-24 @ 08:10:12
URL: http://undermittkorsbarstrad.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

Ja krukar och staken passar perfekt ihop!
tänka sig att jag shoppade blommor för se surt sparade sista pengarna innan lön jag oxå!

2008-01-24 @ 11:07:25
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Susanne

Har precis klämt en kanelbulle här med! Men jag höll mig från den andra ;)

2008-01-24 @ 15:11:34
Postat av: MO

Ja de påminner ju jättemycket om varandra..trodde de var ett par...Jag är precis som du, vill helst knappt åka på semester...varför när det är så skönt att komma hem?? Kram

2008-01-24 @ 18:09:09
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: MO

Ps, älgarna el renarna är köpta på Rusta, kram

2008-01-24 @ 18:10:19
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Zassi

Liza: Nä, faktiskt man tappar matlusten.. Ha en bra vecka du med :) Kram//Z
Annaoco: Ja, jag håller med.. det är ju inte så att man vaknar upp en dag och väger 250 kg!
Marina: Visst är det så! Jag har en väninna som opererat magsäcken och har nu gått ner massor i vikt, dessutom lyckats bli gravid (det var en orsak) och är mycket gladare och lyckligare. Hennes övervikt berodde till stor del på en oerhört trist uppväxt. :) Kramkram//Z
Eva: Hoppas du lyckas då :) Jag skulle oxå behöva gå ner ett par kilo (typ 7), men jag har så dålig karaktär :) Eller så gillar jag choklad och vin alldeles för mycket och såser och god mat och efterrätter och annat smarr...
Trolda: Tack du goa! Och stor del av min inspiration hittar jag hos DIG!! Ha en underbar dag du med! Kram//Z
Jessan: Usch, då vet du vad som krävs för att "komma tillbaka". Visst är reklamen klockren :) Tack :) Och detsamma önskar jag dig! Kram/Z
Lizaloop: Hihi... blommor är nog bäst när man är pank tror jag.
Susanne: *fniss*
MO: Nä, ljusstaken är från SIA och krukan tror jag var Ceasar Collection eller liknande, inte alls köpt på samma ställe. Hihi.. då är vi flera som skulle passa in i reklamen!
MO (igen): Nämen vilken lycka!! Rusta! Dit ska jag! Hoppas dom finns även hos mig! Kram//Z

2008-01-24 @ 20:30:48
URL: http://katterochpasta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0