Tebaxt te verkli'het'n!

Förbered er på ett LÅNGT inlägg!

Från Trollhättan och Göteborg
I måndags laddade vi för 85 mils bilfärd söderut, vi skulle hälsa på lite släkt till mig PLUS att jag skulle träffa Trolda herself! Iiiiii... Tänk er själva vad SPÄNNANDE!! Träffa en BLOGGkompis. Är inte det helt otroligt så säg?!

Mat på IKEA i Valbo, sedan raka spåret till min moster för att få låna stugnyckel, vi hade förmånen att få låna hennes sommarstuga några dagar. Vi har hälsat på min morbror m fru och varit på Liseberg. Tittat på slussarna i Trollhättan och hissnat över alla höjder. Shoppat litegrann och bara njutit av att vara hemifrån några dagar.

Till att börja med hade vi lite SMS-kontakt jag och Trolda.... Ja det börjar såklart tidigare med mail och sånt, funderingar hit och dit huruvida vi ska ses och när. Hur som haver tog hon mod till sig och ringde så vi kunde stämma träff, det var ju tur det!
Här promenerar jag med familjen för en lunchdate med Trolda och hennes hjärtevän. Så spännande det kändes!
Träff med Trolda på ett cafe. Får efterskottspresent!
Vilket härligt möte! Det var precis så som jag tänkt mig, eftersom jag tycker att vi känt varandra nästan hela livet så var det litegrann som att träffa en kär vän man inte sett på ett tag.

Vi hade jättemycket att prata om och det kändes så kul att (äntligen) få ses. Lite synd att vi inte hade mer tid men det är så där när man ska hinna med så mycket... En lunchdate är inte dumt det! Eller hur Trolda?
Den småduggade lite, men vi trotsade vädret och satt ute vid kanalen och åt.

Såklart hade denna goa tjej en PRESENT med sig till mig. Grattis-i-efterskott *harkel* - joo jag har fyllt år och det har hon ju inte missat. *lycka*

Jag är övertygad om att detta var bara första gången av många som vi kommer att ses.
Ljuslykta från Trolda
Nu har vi kommit hem och jag har packat upp lite kläder och sånt... Satt mig till ro med en jättekopp kaffe och tänt ljuset i min nya fina lykta. Den passar så bra bra hemma hos mig. Men så har ju Trolda väldigt god smak ! =)

Nä men nu är det middagstid minsann.... Pizza tror jag blir lämpligt idag, eller vad tror ni?
På måndag är det jobbdax!
Jag har haft en kanonsemester med ett helt underbart avslut så jag känner mig redo att börja jobba igen!

Kramar till er alla!
Vi ses
//Z

Kommentarer
Postat av: Anna

Va kul att det klickade! Ibland gör det ju inte det..hoppas du har det kanoners! Kram på dig...

2008-08-09 @ 17:50:42
Postat av: Trolda

Ååååååh men DUUUUUUUUU =D =D Ett sånt fiiiiiint inlägg - jag blir ju riktigt RÖRD!!! =D Och visst kändes det som om vi liksom KÄNT varanadra HELA Livet!!! Du och din kära Gube är bara helt UNDERBARA människor - det tycker båda jag och Kärleken!!! =D Och naturligtvis kommer vi att träffas FLER gånger! Det var JÄTTE MYSIGT!!! Tack, tack KÄRA du för dina ord =D



Trolda - kraaaaaamar till er båda, och min Kärlek hälsar så gott till er båda med en kram också =D

2008-08-09 @ 18:14:01
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Ninni

Välkommen hem...visst är det kul att träffa bloggvänner.



Jag hade ju lyckan att träffa flera stycken i Juni.



Jag börjar också jobba på måndag..både kul och lite vemodigt..nu dröjer det till nästa semester.



Kram



PS Lyktan är jättefin DS

2008-08-09 @ 22:24:13
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Karin/Theas rum

Hej. Vad kul att träffas irl.

Måste bara fråga om du vet var lyktan är köpt, den är ju helt underbart söt, vill ha!

2008-08-09 @ 22:38:07
URL: http://theasrum.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Vad spännande!

Tack för komentaren, jag har mer än 7-8 mil dit..hehe så du kan med gott samvete åka till normaling och gå till frissan ;)

Ha en superbra fortsättning på helgen!!

2008-08-09 @ 23:48:05
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Trolda

Heeeeej igen =D Nu är vi på BÅDA bloggarna...;-) Tusen tack för sist - det vara bara fantastiskt kul =D Och hälsa Mannen o Grabbarna =D min Kärlek hälsar också till er alla =D



Trolda - kraaaaam =D

2008-08-10 @ 11:04:01
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: pixi

Visst e det härligt att man kan faktiskt hitta kära vänner ,kanske för livet t om här på bloggen..vi har precis vart o hälsat på en kär bloggvän!!!=)

2008-08-10 @ 12:31:35
URL: http://dentatuerademamman.blogspot.com
Postat av: Snurran

Så underbar semester ni haft ! Jaa..tänk vad bloggandet kan ge ! Så roligt !

Tycker att ni är lite lika varandra också ! samma leende..

Kramis Bittan

2008-08-10 @ 18:43:26
URL: http://snurrans.blogg.se/
Postat av: K

Det Så trevligt att träffa en bloggvän ! Man har så mycket att prata om.

Härliga bilder från vad som verkar vara en härlig semester.

Ha det gott!

Kram!

2008-08-10 @ 19:56:49
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej på dig! Ramlade in här genom Trolda...vilket härligt möte ni har haft!

Hos Magnus o Selma har jag varit tidigare, men kanske inte lämnat nåt avtryck...

Imorgon börjar min sista semestervecka - och då åker vi till din stad, Ö-vik! Ett par nätter bara...

2008-08-10 @ 20:07:18
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Zassi - Sara

TACK alla goa för kommentarer om vår date!

Vi hade det riktigt skoj och faktiskt så är vi nog lite lika :)



Todeloo//Z

2008-08-10 @ 20:18:46
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Tomas Nordin

Hej!

Vilken otroligt snygg lykta!

Vart kan man få tag i en sån?



/Tomas

2010-12-15 @ 11:11:32
Postat av: Saras Inredning

Tomas: Man får en sån lykta av bästa bloggvännen :) Vet dock inte var man köper den. Lycka till i ditt sökande efter den perfekta lyktan.

2011-01-21 @ 11:11:00
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0