Utmanad igen... märkligt

Hej hopp i blåbärsskogen! Höga Kusten visar sig från sin allra vackraste sida just nu, varma vindar, 25 grader och klarblå himmel! Det går bara inte att sitta inne!
Nu gör jag mina sista dagar på jobbet innan semestern. Imorron eftermiddag släcker jag jobbdatorn (hoppas jag) för fem underbara semesterveckor. Vi har inga speciella planer sådär, spelkort, grillning och en liten tripp är väl vad vi tänkt oss. Som den vindrickare jag är så kommer jag väl att bli alkoholiserad och fet(are) innan semestern är över. Speciellt om vädret fortsätter så här.
Altanen får ett annat skimmer över sig i denna värme, här sitter man i hängstolen med en kall öl och läser en god bok eller slår sig ner i en stol med ett glas kallt vitt vin och en god kamrat :-) Ja alla anledningar till att dricka en kall drink på altanen finns ju! Sådärja, nu har ja erkänt det - ja att jag är semesteralkoholist! Välkommen!!

Jag har blivit tagen av Neverkeso (F) - hon hatar keso :-) och det innebär att jag ska skriva sex underliga och egendomliga saker om mig själv.

Hur toksvårt är inte det då? Jag tycker att jag är det normalaste som går i ett par sandaler, dessutom har jag gjort den här tidigare och att då hitta på sex nya märkliga saker?! ...jisös...

1. Min bästis när jag var liten hette Lars-Göran, vi fick inte spela kort för hans mamma för det var Ogudaktigt! Så det så!! Vi gjorde det i smyg...
2. Tolkade på moped när jag var 15, kompisen hade foten på min pakethållare på cykeln, drattade såklart omkull. Slog mig riktigt rejält så mitt ansikte såg ut som köttfärsröra och jag bröt ena handleden, fick bromsslangen i låret och levde med ett blått blixtliknande ärr på låret väldigt många år - nu är det borta. I ansiktet finns inga märken och handleden fungerar som den ska även om dom var tvungen att bryta upp brottet då läkaren jag hade när jag kom in antagligen var full och gipsade ihop mig fel. Har två operationsärr kvar som bevis.
3. Har rökt och snusat - sista cigaretten är över 10 år sen, sista snusen tog jag 14 september 2006.
4. Fruktansvärt höjdrädd. Det begränsar mig, när jag var till Paris klarade jag inte av att åka upp i Eifeltornet... alla kort är tagna från marken.
5. Jag är shoppoholic - köper kuddar och kuddfodral när jag kommer åt.
Gubben kan bli ganska galen på det.
6. När jag var 13 lyssnade jag på Ebba Grön och Ratata, när jag var 15 var det AC-DC och Accept som gällde, när jag fyllt 17 var det Prince för hela slanten.... Nu lyssnar jag på ALLT :-)

Varje person börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker
om sig själv. Bloggare som blir tagna ska skriva sex saker om sig själv
i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.

Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och

gör en lista av deras namn.
Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att
låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


Jag utmanar ingen särskild - ta dig gärna an utmaningen men glöm inte att meddela mig så jag får läsa lite underligheter oxå!!


Har ni förresten sett att Escape har en bloggtävling?!

Ha en underbar torsdag!
Vi ses
//Z

Kommentarer
Postat av: pernilla

Haha. roligt lista! :)
kramen

2007-07-05 @ 14:54:47
URL: http://www.perlan.org
Postat av: L-A

Haha, ja det där med kortspel stämmer in på min mormor också :)

2007-07-05 @ 15:08:43
URL: http://borgen.blogg.se
Postat av: U.L.L.i.S

Göttans att du har semester snart. Själv börjar jag jobba på måndag. Känns både bra och dåligt. Blir det nån gatufest för dej tro? Kramis

2007-07-05 @ 21:24:09
URL: http://flimmra.blogg.se
Postat av: XENA

För trött efter en dag på Birka återkommer o snor utmaningen om någon dag eller så.
Ha det gott
XENA

2007-07-05 @ 22:33:54
URL: http://stollan.blogspot.com
Postat av: U.L.L.i.S

Tack. :) Alltså köket byter skepnad ganska ofta, senast hade jag svart kakel, men det blev inte så snyggt som jag trodde att det skulle bli. Åsså har jag haft vitt samt silver. Men rött är nog bäst hittills :) Vi ska inte heller på gatufesten, kassan tillåter det inte. Men jag är lika glad för det. Haha. Kram

2007-07-06 @ 08:29:09
URL: http://flimmra.blogg.se
Postat av: pimpim11

Vi har precis samma semester veckor du och jag
Ikväll ska jag fira med en kall cider med nån ny sommarsmak
Jag dricker inte alls mycket men just på sommaren slinker det ner
något mer men inte alls så mycket men jag älskar coka cola så det blir en hel del av kram pimpim

2007-07-06 @ 09:04:38
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: EVA

Hahaha ! Hände precis samma sak med mig och tolkningen...min moppen var på lagning ( trimmning...visst är det preskiberat nu...???) och killen jag hade då skjutsade på min cykel ! Flög och skrapade upp hakan, näsan och hela pannan och bröt några ben i handen...såg hemsk ut i flera veckor...
Visst är det vin och öl-drickning som gäller nu när det snart är semester (gubben jobbar en vecka till...) och SANGRIA !!! Och säg till när ni ska norrut, då gör jag paella åt er...självklart !
JÄTTE-HELG-KRAAAM från EVA !!!

2007-07-06 @ 09:38:17
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Lisa

TACK SNÄLLA! för de fina kommentarerna i min blogg! Jag blir både generad och rörd! Kom gärna och hälsa på nån fler gång! Jag kommer då definitivt att hälsa på hos dej !*JÄTTEKRAMAR!*

2007-07-06 @ 11:54:44
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Trolda

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! Och GRATTIS till fem veckors SEMEEEEEEEEEEEEESTER!!!! Sjælv ær jag fortfarande i dejliga Danmark o HYGGER mig.....=D (kommer hem på måndag kvæll, o SKA bli lite skønt också...=D) Vædret har blivit bættre nu, men int som i NORRLAND int..Men så HAR du ju också FINT besøk...de sæger att vi alltid tar med oss det GOA vædret...=D HÆLSA =D! Jasså, din lilla SNUSMUMRIK...Vi ÆR så lika du o jag...=DHa en hærlig helg nu o drick MÆNGDER med rødvin...precis som det skall VARA på semestern.....=D
Trolda - semesterberusad.....HELA tiden...=D

2007-07-06 @ 12:22:39
Postat av: Marina

Ha en underbar semester!!!Hoppas att du kanske hittar något mer fint till hemmet :-) Så att vi andra har lite att glutta på!

2007-07-06 @ 20:02:56
URL: http://minresagenomlivet.blogspot.com
Postat av: Marina

Ha en underbar semester!!!Hoppas att du kanske hittar något mer fint till hemmet :-) Så att vi andra har lite att glutta på!

2007-07-06 @ 20:03:06
URL: http://minresagenomlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0