Slut på allt roligt...

Jag vet inte var jag ska börja? Förbered er på ett långt inlägg!
Jag börjar med fredagkväll =) Vi grillade ute, jag hade lagt kotletter i marinad redan på morron. Visste att gubben skulle komma hem senare än mig så när jag kom hem gjorde jag en potatissallad. Gillar inte färdigköpta och att svänga ihop en egen är toklätt. Jag brukar ha potatis på burk hemma (låter det äckligt?) Nää, det är tokbra!
Choppar dom i lämpliga bitar, skalar ett äpple - choppar i samma storlek, gröna ärter - kanske lök om man vill ha det. Tar 2 dl creme fraiche blandar med Trocamaresalt, peppar , pressa i vitlök blanda, blanda, blanda - klart! Och supergott!! Vi satt ute under filtar och åt jättegott, det var bara 11 grader... Brrr... vad gör man inte =)

Lördag! Upp och hoppa - vi ska in på Arenan! Är med och trixar litegrann inför kvällens pubkväll - dom tar in 500 pers som ska få titta på storbildstv, dricka bärs och få hockeystämning!! För den som inte förstår är det lite lönt att förklara! Antingen är man med eller mot - fast jag tror det är så med allt!
Laddad, laddad, laddad upp till tänderna!! Åååh vilken höjdarkväll det ska bli! Och det blev :)
Sista tio minuterna på matchen var det mest spännande jag nånsin upplevt! Så här nära Guldet har vi inte varit på många år!! Tre minuter kvar - vi leder fortfarande!! Tio sekunder...
Vi räknar ner... 10... 9.. 8.. 7.. 6..   Aaaaaaaaaaaaaaah!!! SM-GULD SM-GULD SM-GULD
Crescendo!!
Det blev en lååååång, lååång natt....

Söndag! Då ska vi till arenan och ta emot våra hockeyhjältar!!
Så underbart! Massor med folk. Tror arenan fylldes på 20 minuter - helt fantastiskt!
Kärlek på hög nivå!! Vi skrek, vi hyllade, vi klappar händer och vi älskar vårt lag!!
Jag grät floder!! Det flöt som ett mantra runt arenan. SM-GULD SM-GULD
Karol Krizan - bäste målvakten! Som en vägg!! Snygge, snygge Hasse Jonsson - ojojoj..
Söte Tobias Enström! Läckra Niklas Sundström! Coola Justin Morrison! Och Kuusela, kan man sjunga om Kuusela? Japp :) Vi kan! Kuuselalalalalalala Kuuselalalalalala
Ojojoj - vilka killar! Vilket gäng! Vilken lagkänsla - det är kärlek!! Så underbart!!
Vilken anspänning - och nu har den släppt! Jisös så fantastiskt!!
Ja nu är det bara att ladda för nästa säsong! Fem månader bort... och då är min absolut bästa, bästa, bästa spelare med!! Magnus Wernblom!!! Jag läääängtar!!!
image272
Japp... det är jag där uppe... Nog om hockey nu! :)

Den här helgen har verkligen tagit på krafterna, att jobba idag var en pärs (eller hur stavas det?) Dialekt kanske... Hmf..
Men vad vore väl livet utan lite inredning. :) Jag har köpt en ny duk till mitt matrumsbord!
Visst blev det väl toksnyggt!
image271
Ska kolla på TV3 dom sista minutrarna... Inredning med Simon och Tomas :)
Ha en alldeles underbar måndagkväll!
Nu ska jag försöka hälsa på Er
Vi ses
//Z

Bilder och kollage mina alldeles egna. Duken från Hemtex och kuddfodralet från Indiska.

Kommentarer
Postat av: Trolda

Stort stort GRATTIS igen!!! Vilken fantastiskt kväll/dag/säsong du varit med om....Lyckliga du!!! =D Och så har du pyntat fint igen....Bara så finfint!!! Ha en härlig fortsatt kväll!

Trolda - Tjingeling!

2007-04-16 @ 21:08:10
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: pimpim11

Ja man får väl buga och gratulera.
Vilken härlig helg du har haft. kram pimpim

2007-04-16 @ 21:57:57
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Liza

ETT JÄTTESTORT GRATTIS! NORRLANDS HJÄLTAR!! Vi hade lovat vår yngsta dotter (går skola utanför Ö-vik) att betala biljetten om det skulle bli en söndagsmatch också (om det skulle finnas någon biljett kvar). Hon satt på tåget när lördagsmatchen gick... undrar om hon skrämde någon i kupén - hon skriker nämligen högre än sin far när det är sport på TV! Kul helg har du iaf haft!!
Duken är jättefin!!!
Nu ska jag gå och nanna!!
Kram/Liza

2007-04-16 @ 22:27:10
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: MO

Kan tänka mig att det är en häftig känsla att vara där om man är intresserad, och vinner då "ens" lag är det väl fantastiskt kul. Söt duk, somrig och fin i färgerna, ha en fin vecka, kra Maria

2007-04-16 @ 22:42:40
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Lilla My

Grattis till "er" vinst och välkommen tillbaka från hockeyträsket till bloggträsket =0).Kram

2007-04-16 @ 22:51:21
URL: http://bibbi.bloggspace.se
Postat av: Sussi

Alla verkar se Simon utom jag - missade ALLT :(
Sån jättefin duk!! riktig sommarkänsla :)
kram

2007-04-16 @ 23:12:33
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: saravillfara

Asch då, jag missade alltså Simon och Tomas ikväll!
Tusan också.
Men dina finfina bilder fick jag ju i alla fall se, och det är ju inte sämre det :)

2007-04-16 @ 23:18:54
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Linda

Fullt ös i Ö-vik ser jag. Pratade med min kusin Robban som sjunger i ett band som heter Takida i natt. Han ringde från Mama Mia (tror jag det var) och där var det MoDo-fest. Bandet spelade där. Fick prata några ord med Timander. Skojsigt! :) "Tack för festen", typ.

2007-04-16 @ 23:50:02
URL: http://linda.boplats.net
Postat av: Kaffebönan

Där var det visst fullan rulle och ös till tusen.. skulle kunna tro det var popkonsert (när man ser fotot på dej) :-)
Måste vara kul med ett så stort intresse.
Så är det som du säjer.. antingen för eller emot, men det kan vara alldeles lagom oxså :-)
Har ett barnbarn som spelar hockey, gjort i många år och han är riktigt duktig.
Ha de fint mitt i allt.
Kram

2007-04-16 @ 23:59:44
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anna

MODOIT ;))) är bara förnamnet!! Grattis igen dom har ju spelat fantastiskt bra..kommit igen ...
Jag förstår att det vart mkt anspänning..man blir ju helt "borta" ibland när det gäller vissa saker-detta fast med travet är jag..så nog fattar man *fniss* (folk skakar på hövve)
Den där duken skulle jag kunna komma & knycka för dig...skitsnygg!!! Sen ser jag att du har ljus bland en massa stenar-det har jag me...
Ha det allra göttaste gumman..

2007-04-17 @ 07:41:09
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Ninni

Grattis till SM guldet!

Duken var görfin och jag gillade fatet som står där..vackert!
Ha en skön dag...kramiz

2007-04-17 @ 08:10:58
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: EVA

Visst var det underbart med hockeyvinsten !?
Och vilken helg du haft....
Jättesnygg duk du köpt...väldigt vacker !

Ang. Netvibes så är det en sida där man lägger in alla sina bloggfavoriter och sen uppdaterar den själv så man ser vilka som gjort ett nytt inlägg. Man måste sitta och skriva in alla adresser och sen kan man redigera i lite olika färger och stilar mm och hur många inlägg som ska synas. Saravillara hade ett jättebra inlägg om netvibes den 25 februari, så kolla in hos henne.
Nu kan jag inte få in alla favvosar, tror det är tre som inte går dit, men nästan...
Funkar jättebra och så behöver man inte surfa runt hela gänget varje gång man sätter sig vid datorn utan har bra koll på alla nya inkägg...

KRAM EVA


2007-04-17 @ 08:40:31
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Zassi

Trolda: Dubbeldubbeltack :) Jag är nästan lika nöjd över duken som MODODs SM-Guld *fniss*
Pimpim: Tack för det :)
Liza: Hahaha.. ojojoj - hoppas det var fler som lyssnade på matchen då ;) Hihi.. det hade jag gärna sett :)
Maria: Ja, det är det bästa som kan hända ;)
Lilla My: Hihi.. tack tack :)
Sussi: Synd - men det går säkert i repris :) Jag tycker dom är riktigt roliga dom där "gubarna".
Saravillfara: Hihi.. Det låter nåt det :)
Linda: Hur coolt är inte det då!!! Takida är ju bara bäst!! Jag och en massa kids köade i Gallerian för att få autograf på skivan *fniss* Jag kände mig ganska fånig - men vad gör man inte ;) Jag bugar!! Både gubben och jag är STORA fans till Takida!! Att du dessutom fick prata med Timander gör ju inte saken sämre! Jag blir riktigt avis!! :)
Kaffebönan: Ja hockey väcker känslor hos alla :)
Anna: Har man ett brinnande intresse så förstår man ;) Duken håller jag hårt i! 99 spänn på Hemtex ett riktigt fynd! Och stenarna på ljusbrickan - ja det blir ju lite Feng Shui det.. Kramiz
Ninni: Tackar, tackar :) Fatet är från Indiska - typ tokbilligt i plast :) Kramiz

2007-04-17 @ 08:46:29
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Jenny

Gud va underbart det måste varit och få hylla dem!!! Jag är avis :) Misstänkte att din helg var späckad *LER* Supersnygg duk! Den är ju kanon i ditt matrum! Mer träelement :) Du hade så många inlägg så nu måste jag läsa vidare *fniss*

2007-04-17 @ 13:37:41
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Postat av: Zassi

Jenny: Japp, har haft fullt upp :) Träelement?! Jösses .. men jag kanske har nog med metall nu :) Hihi.. jag lär mig aldrig. Men jag tyckte den passade tokbra så det behövdes nog lite trä. Har tagit bort längderna oxå (gardinerna alltså) så jag har bara hissgardiner och det blev så ljust o fint, får visa nån dag när det går att fota fönstren, ljust nu är det sån sol så korten blir bara "vita". Tjing//Z

2007-04-17 @ 15:15:00
URL: http://katterochpasta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0