Solen skiner

Gomorron på Er!
Sitter fortfarande i pyjamas - vanligt söndagslunk.
Har TV4 på i bakgrunden och Darin har sjungit - en märkligt lugn låt, han är duktig och
har bra sångröst så jag antar att det spelar ingen roll vilken låt dom sätter i nävarna på honom
så blir det bra hur som helst.

Igår var jag på vinlotteri, vi är ett gäng tjejer som ses nån gång i månaden och lottar vin..
Själv vann jag inget denna gång, men det gör inget för jag vann förra gången :)

Tänkte berätta om bloggen, men jag gjorde inte det...  Vill jag ha er för mig själv?!
Tror att det beror på att här är jag fortfarande anonym..
 Här är det ingen annan än jag själv som censurerar,
ingen som tycker si eller så.... 
 Utan att någon säger, -Men det där är väl inte din stil? -Har ni gjort det och det klart?
-Vad du håller på, du har ju nya gardiner varje gång man kommer hit!
Inget att bry sig om och antagligen är det avundsjuka som gör att såna kommentarer
kommer fram, så undrar jag om jag är märklig som håller på - att det bara snurrar inredning och att trixa hemma i huvet. (jag byter inte gardiner jämt och det är mest 1 som håller på och tjatar).
Alltid är det nåt jag kan sy, eller en gardin som kanske skulle passa bättre i sovrummet än TV-rummet.
Fåtöljen kan alltid flyttas lite, och kanske ser skåpet bättre ut där än här?
Jag har hållit på att möblera om sedan jag var liten, minnen att jag möblerat om rummet är sedan 8-10 års ålder. Att jag suttit vid symaskinen och sytt gardiner av stuvbitar som jag fått. Sytt kläder till barbiedockan... sängkläder till dockor. Trixat och pysslat helt enkelt.

Och det är inget som förändras när man blir vuxen, det kanske blir mer påtagligt och märks mer..
För alla jag känner har ju inte hängt med mig sen 10-årsålder, det kommer och går vänner under hela livet och en del stannar längre en andra, en del finns där hela tiden.
Man är i olika faser och behovet av vänner förändras med hur familjebilden ser ut, om man är singel eller hur det nu än ser ut.

Nu ska jag ta tag i dammsugaren för solen skiner och det är som ett märkligt sidentäcke över alla golv?
Det har väl ändå inte jag gjort?!

När jag dammsugit klart ska jag ta med mig kameran ut och fota...
Återkommer med bilder på hur det ser ut på vår gård i solljus i mitten på november!

Tjingeling//Z

Kommentarer
Postat av: Snurran

Förstår din tanke....Så där har jag det själv också..Har bara lämnat ut bloggsidan åt en kvinna som känner mig personligen..Ingen av mina vänner eller släktingar vet...Och så vill jag ha det. Det här är min grej !"Om" det sen skulle visa sig att någon "hittar" mig..är det fullt ok ! Jag svammlar ju bara på om ditt och datt...inget hemligt.

2006-11-19 @ 11:48:09
Postat av: Anna

Jag vill oxå pyssla..har bara inte den förmågan att sitta still just nu..när allt är kaos runt omkring mig blir det svårt med koncentrationen på rätt ställe? Jag är relativt hemlig för mina bekanta..bara ett fåtal som vet att jag bloggar..men jag är likadan privat som på bloggen..ganska öppen & kan prata om vad 17 som helst..så det skulle inte bli nån överraskning om nån läste..många gånger kanske man hade velat det..få ge en känga till nån men då lämnar man ut folk felaktigt,så det går inte!

Usch nu blev jag påminnd om dammsugningen..he he..jag har "bara" lagat mat på fm..så blir väl tvungen...må så gott!!

2006-11-19 @ 13:37:41
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Zassi

Snurran: Det är bara gubben och en mycket nära vän som känner till bloggen.. säger som du skulle någon hitta mig så må det va hänt.. Här svamlas det mest oxå :)
Anna: Hihi.. kan tänka mig att du är dig lik oavsett var du är - och jag är inte annorlunda utanför bloggen heller :)

2006-11-19 @ 14:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0